Ambulance met andere sirene?

Auteur Topic: Ambulance met andere sirene?  (gelezen 8797 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #10 Gepost op: 25 oktober 2005, 09:35:40
Ja druk je gewoon met je voet in  :P Anders hadden ze hem daar natuurlijk niet geplaatst!  ;)

nej ok, maar die knop lijkt op die foto zo plat  ;)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 25 oktober 2005, 11:27:30
ze zijn er ook in het stuur toch? de zogenaamde claxon ring ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Robin Hundman

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 25 oktober 2005, 12:03:27
ze zijn er ook in het stuur toch? de zogenaamde claxon ring ?

Geen idee, bij de ambulances van de VZA zitten ze op de foto die ik had geplaatst.

mizzi

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:32:05
Robin het functioneerd allebei zowel stuur als voetpedal zover ik weet in ieder geval bij onze dienst wel.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #14 Gepost op: 26 oktober 2005, 09:57:03
Hartelijk dank voor alle reacties! :)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Robin Hundman

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 26 oktober 2005, 10:23:47
Robin het functioneerd allebei zowel stuur als voetpedal zover ik weet in ieder geval bij onze dienst wel.

Oke, bedankt weet ik dat ook weer!

AmbulancePunt

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 29 oktober 2005, 22:42:11
Hallo,
Ik heb ooit is waar genomen in Almere dat de versnelde toon word gebruikt bij drukke kruispunten. Hierdoor horen de automobilsten sneller dat er een ambulance aankomt.

Bij de ambu's in Almere moet je volgens mij de toeter indrukken of inhouden zodat de versneller aangaat.

Meestal is die knop die op de foto stond om het stuur in te stellen maar kan aan mij liggen.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan  ;)

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #17 Gepost op: 29 oktober 2005, 23:21:03
ze hebben bij de nieuwere auto's een aparte "knop/hendel" op het dashbord die je met je vingertoppen aantikt zonder je handen los te laten van het stuur.

er rijden daar veel chauffeurs die de voetschakelaar als aan/uit knop gebruiken en dan gaat het versnellen niet

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 29 oktober 2005, 23:21:54
Hallo,
Ik heb ooit is waar genomen in Almere dat de versnelde toon word gebruikt bij drukke kruispunten. Hierdoor horen de automobilsten sneller dat er een ambulance aankomt.

Bij de ambu's in Almere moet je volgens mij de toeter indrukken of inhouden zodat de versneller aangaat.

tot zover klopt het

Meestal is die knop die op de foto stond om het stuur in te stellen maar kan aan mij liggen.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan  ;)

dat laatste is niet waar, dat is die hendel / voetpendaal daar links boven en niet die druk knop op de grond want die is echt voor de versneller, heb het toevallig vanmorgen gevraagd bij het VU  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Bart S

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 29 oktober 2005, 23:36:32
Het verschilt nogal eens per auto...

Mijn ervaring:
1> geen versneller, en voetpedaal dient alleen om sirene te bedienen (kan ook met de knop).
2> wel versneller, voetpedaal gebruik je om te versnellen (gedurende ongeveer 8 sec) als de sirene aanstaat met de knop. Als de sirene niet aan staat gebruik je het voetpedaal om 1x de sirene te laten klinken.
3> wel versneller, voetpedaal gebruik je alleen om de sirene 1x te laten klinken als deze uit is. De versneller wordt bediend door de toeter een ram te geven (ong. 8 sec.) als deze gewoon continu aanstaat.

Versneller gebruik je op die punten waar je extra goed wil opvallen, dus druk verkeer voor je, of bij het naderen van kruispunten. Hierbij gaat de sirene dus sneller en neemt hij toe in volume.

Groetjes,

Bart