En terecht dat de politie prio 1 meerijdt. Ik vind het echt idioot als je als politie rondrijdt in een bepaalde buurt waar iemand ligt dood te gaan en dat je dan bij toeval erachter moet komen dat er al 10 minuten een ambu onderweg is, terwijl je zelf al 15 minuten daar rondrijdt. De meldkamer (zeker de nieuwe geintegreerde) kan zo zien waar je rijdt en dan is het inderdaad hulp verlenen aan hen die deze behoeven (art. 2 Politiewet). Dat verhaal van Remkes over die AED's en kerntaken is gewoon een rotsmoes om te verhullen dat het gewoon teveel geld kost. Als ik daar zou liggen zou ik maar wat blij zijn als er een politie-eenheid (waar die dan ook mee bezig is op dat moment) mij komt helpen tot de ambu tp is. Heb zelf een kind gereanimeerd n.a.v. een melding, toen was ik na 7 minuten tp en heb ik nog ongeveer 15-20 minuten op de ambu moeten wachten. Achteraf was het tevergeefs, maar ik heb hier absoluut een beter gevoel bij dan dat ik achteraf had vernomen dat er in de buurt waar ik was een kind overleden was en dat de ambu er lang over deed...