Politiewagen ramt auto 24-10-05

Auteur Topic: Politiewagen ramt auto 24-10-05  (gelezen 3524 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Gepost op: 24 oktober 2005, 23:05:40
SLIEDRECHT - Een dienstwagen van het politiekorps Zuid-Holland-Zuid is maandag 24 oktober 2005 om 14.00 uur betrokken geweest bij een aanrijding met twee andere personenwagens op de Parallelweg te Sliedrecht. De surveillancewagen reed met zwaailicht en sirene op weg naar een onwelmelding op de Kerkstraat in Sliedrecht.
De politiewagen reed op het moment van de melding op de snelweg A15 en verliet deze. Bij de Parallelweg stond ter hoogte van de Bruningstraat een vrachtwagen geparkeerd en een personenwagen. Die laatste bestuurd door een wat oudere meneer trok op en stond vervolgens onverwacht weer stil. De politiewagen kon deze auto niet meer ontwijken en klapte bovenop het voertuig. De oudere man klaagde over pijn aan de borst en is naar het ziekenhuis vervoerd. De politieauto raakte bij de aanrijding ook een andere wagen. De bestuurder daarvan mankeerde niets. Twee agenten, die in de politiewagen zaten liepen lichte verwondingen op. De vrouw in de Kerkstraat is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De drie auto's, waaronder de politiewagen, zijn weggesleept.


Foto:  Richard van Hoek
tekst: http://www.zuid-holland-zuid.nl


Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2005, 08:37:00
Hardstikke handig dat de politie prio 1 naar een onwel wording gaat....  :-X :-X

Lees het volgende topic maar eens: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=7429.0

 :-X :-X :-X :-X :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:33:22
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=31569

Aanrijding politiewagen Sliedrecht
Een bejaarde automobilist is maandagmiddag in Sliedrecht gewond geraakt bij een aanrijding met een politiewagen.
uitgegeven: 15:10 25-10-2005 gewijzigd: 15:10 25-10-2005

De man zag de op de Paralelweg de naderende politiewagen over het hoofd, waarna een aanrijding volgde. De agenten waren met spoed onderweg naar iemand die onwel was geworden. Zwaailichten en sirene stonden aan.

De bejaarde man raakte bij de aanrijding gewond en is naar het Dordtwijkziekenhuis vervoerd. Hier is hij dezelfde middag nog geopereerd. Het politievoertuig kwam tot stilstand tegen een tweede personenauto. De bestuurder van deze auto en de agenten kwamen met de schrik vrij.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2005, 18:00:11
Hardstikke handig dat de politie prio 1 naar een onwel wording gaat....  :-X :-X

Lees het volgende topic maar eens: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=7429.0

 :-X :-X :-X :-X :-X
Bij ons in de regio rijd de politie bijna altijd prio 1 mee bij onwelwordingen of reanimaties  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2005, 18:02:03
hier ook  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2005, 18:23:09
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2005, 18:27:22
Bij ons in de regio rijd de politie bijna altijd prio 1 mee bij onwelwordingen of reanimaties  ;)
Volgens mij op de meeste plaatsen wel....  ::)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2005, 18:59:04
bij palm blijkbaar niet  ;D

Ja bij palmpie ook ;D


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:25:24
En terecht dat de politie prio 1 meerijdt. Ik vind het echt idioot als je als politie rondrijdt in een bepaalde buurt waar iemand ligt dood te gaan en dat je dan bij toeval erachter moet komen dat er al 10 minuten een ambu onderweg is, terwijl je zelf al 15 minuten daar rondrijdt. De meldkamer (zeker de nieuwe geintegreerde) kan zo zien waar je rijdt en dan is het inderdaad hulp verlenen aan hen die deze behoeven (art. 2 Politiewet). Dat verhaal van Remkes over die AED's en kerntaken is gewoon een rotsmoes om te verhullen dat het gewoon teveel geld kost. Als ik daar zou liggen zou ik maar wat blij zijn als er een politie-eenheid (waar die dan ook mee bezig is op dat moment) mij komt helpen tot de ambu tp is. Heb zelf een kind gereanimeerd n.a.v. een melding, toen was ik na 7 minuten tp en heb ik nog ongeveer 15-20 minuten op de ambu moeten wachten. Achteraf was het tevergeefs, maar ik heb hier absoluut een beter gevoel bij dan dat ik achteraf had vernomen dat er in de buurt waar ik was een kind overleden was en dat de ambu er lang over deed...
greetz,  Enrique


brw_sluis

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 25 oktober 2005, 21:24:45
Hier ook ;)