Het ging hier niet om ZHZ maar om Kennemerland waar het blijkbaar NIET goed ging.... En als jij accepteerd dat het natuurlijk wel eens fout gaat met C2000 dan vind ik dat je er nogal lachoniek over doet! Leuk als je als ambu bij een reanimatie staat en je kan geen 2e wagen oproepen! Leuk als je als agent in het nauw komt en je hebt assistentie nodig...... Die agent heeft dan echt wel de tijd om via de GSM contact te zoeken met de meldkamer.....
Wat nu als straks P2000 eens uitvalt??? Hoe wil je dan de vrijwillegerskorpsen waarschuwen.... of is dat ook natuurlijk dat dit wel eens uitvalt??
Maar ja, altijd als je kritische vragen stelt wordt het afgedaan als een ex-scannerluisteraar die weer terug wilt naar het stenentijdperk.... jammer.....
Beste Palmpje,
Ten eerste:Het was niet bedoeld om je af te zeiken of zo hoor, dat dat even duidelijk is
Ten tweede:Ik snap best dat je zo denkt, maar geloof me: veel verschil met het analoge netwerk is er op dat punt niet.
Ik werk zelf bij een hulpverleningsdienst en weet wel wat meer van C2000 dan de meeste ex-scannerluisteraars. Gelukkig zijn er zoals hier al op het forum genoemd een aantal mogelijkheden om toch verbinding met elkaar te behouden, oftewel een soort van netwerk te creeeren. Ook op de weinige plekken waar C2000 geen bereik heeft
Dit in tegenstelling tot het oude analoge netwerk....
Op het oude analoge netwerk heb ik regelmatig om assistentie mogen/moeten roepen. Helaas kon ik regelmatig geen contact krijgen met de meldkamer omdat ik buiten het bereik van het analoge netwerk was...Dat is pas stevig balen, nu is die kans gelukkig een stuk kleiner geworden
Ik voel me nu in ieder geval een stuk veiliger op straat, omdat ik weet dat mocht het C2000netwerk helemaal uitvallen, dat er dan toch nog mogelijkheden zijn om met diezelfde randapparatuur contact te blijven houden met collega's...