Hallo, als het gaat om 112 fotografie (Snel reageren cq fotograferen) de volgende stelling. "Beter één foto dan GEEN foto" Hier is de snelheid belangrijk, dus dan gelden er andere normen.
Te prijzen is dat je zo dicht mogelijk bij je onderwerp probeert te komen. Helaas zijn die twee personen op de achtergrond totaal oninteressant, normaal niet erg maar samen met de rode dixie trekt het alle aandacht van weg van de de agent van de FO en dan is alles op de achtergrond ook nog onscherp, de eerste indruk zou dus kunnen zijn, "slechte onscherpe foto" , kijk je rechts naar de FO man dan is het beeld best interessant.
Maak de foto zodanig dat de FO man meer links in het beeld staat (nu kijkt hij het beeld uit) en indien mogelijk nog iets groter in beeld dan wordt het een interessante plaat waar je ogen naar toe getrokken worden en wel van links onder naar rechts boven.
Ik heb van de foto een andere uitsnede gemaakt, en dan is het naar mijn gevoel een uitstekende nieuwsfoto. Ik kan hier het voorbeeld niet meesturen, stuur een email adres dan kan ik het voorbeeld sturen als je wilt. Groet Reinder van Zaanen