Politiewagen ramt auto 24-10-05

Auteur Topic: Politiewagen ramt auto 24-10-05  (gelezen 3455 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 25 oktober 2005, 22:59:07
En terecht dat de politie prio 1 meerijdt. Ik vind het echt idioot als je als politie rondrijdt in een bepaalde buurt waar iemand ligt dood te gaan en dat je dan bij toeval erachter moet komen dat er al 10 minuten een ambu onderweg is, terwijl je zelf al 15 minuten daar rondrijdt. De meldkamer (zeker de nieuwe geintegreerde) kan zo zien waar je rijdt en dan is het inderdaad hulp verlenen aan hen die deze behoeven (art. 2 Politiewet). Dat verhaal van Remkes over die AED's en kerntaken is gewoon een rotsmoes om te verhullen dat het gewoon teveel geld kost. Als ik daar zou liggen zou ik maar wat blij zijn als er een politie-eenheid (waar die dan ook mee bezig is op dat moment) mij komt helpen tot de ambu tp is. Heb zelf een kind gereanimeerd n.a.v. een melding, toen was ik na 7 minuten tp en heb ik nog ongeveer 15-20 minuten op de ambu moeten wachten. Achteraf was het tevergeefs, maar ik heb hier absoluut een beter gevoel bij dan dat ik achteraf had vernomen dat er in de buurt waar ik was een kind overleden was en dat de ambu er lang over deed...

Zoals rick al stelde gebeurt dat hier ook. Ik bedoelde alleen maar aan te halen dat met het juiste gereedschap je nog betere hulpverlening kan toepassen..... ;)

Alleen denkt de politiek daar anders over....... :-X :-X :-X :-X


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #11 Gepost op: 25 oktober 2005, 23:51:08
;)Ah, sorry, dan had ik je verkeerd begrepen. Maar ben het inderdaad met je eens ja. Lang leve de politiek......
greetz,  Enrique


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 28 oktober 2005, 20:12:05
Bij ons rijden ze ook veel prio een maar toch blijf ik erbij stuur iets sneller een ziekenwagen want je hoort niks anders van de meldkamer ga even kijken we horen wel of er een ambulance nodig is nou dit vind ik elke keer toch wel raar
en dat de meldkamer kan zien waar ze rijden is wel waar maar in een uur tijd hoor je wel twintig keer zeggen oh rijdt u daar niet dan zal het systeem wel weer in de war zijn ??? ???remkus


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #13 Gepost op: 28 oktober 2005, 20:14:27
maar in een uur tijd hoor je wel twintig keer zeggen oh rijdt u daar niet dan zal het systeem wel weer in de war zijn ??? ???remkus


hoorde ik hier inderdaad ook vaak, toen c2000 nog niet in werken was  :-\

vind het vrij triest dat zo'n systeem nog steeds niet optimaal werkt  :-\
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 28 oktober 2005, 20:17:56
hoorde ik hier inderdaad ook vaak, toen c2000 nog niet in werken was  :-\

vind het vrij triest dat zo'n systeem nog steeds niet optimaal werkt  :-\

ja c2000  :laugh: gelukkig heeft de politie hier c2000 gekoppeld staan met het oude systeem en ik hoor net weer de opmerking heb ik toch niet verzonnen deze communicatie :laugh:


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #15 Gepost op: 28 oktober 2005, 20:18:58
ja c2000  :laugh: gelukkig heeft de politie hier c2000 gekoppeld staan met het oude systeem en ik hoor net weer de opmerking heb ik toch niet verzonnen deze communicatie :laugh:

ben benieuwd hoelang het nog gaat duren voordat het helemaal goed gaat werken  :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #16 Gepost op: 28 oktober 2005, 23:48:50
Bij ons in de regio rijd de politie bijna altijd prio 1 mee bij onwelwordingen of reanimaties  ;)

Ook hier in de gemeente Emmen (Dr) rijdt de politie niet met Prio 1 mee. Geloof zelfs dat de politie helemaal niet mee komt tenzij het gaat om een openbare ruimte dan willen ze nog welk eens komen kijken.

Wat wil je als er in een dorp van ruim 100.000 inwoners en een landelijk gelegen oppervlakte maar 5 auto's (maximaal  :-\) continu op straat rijden.