Aanmelden als vrijwilliger voor rampenoefening

Auteur Topic: Aanmelden als vrijwilliger voor rampenoefening  (gelezen 2217 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Gepost op: 26 oktober 2005, 13:48:28
Zwolle kan ‘grote ramp’ vast in de agenda zetten
25 OKTOBER 2005 - ZWOLLE - Bijzonder: Zwolle kan een ‘ramp’ alvast in de agenda zetten. Op zaterdag 12 november tussen negen en twaalf gaat het ergens in de stad verschrikkelijk mis. Niet dat de gemeente een dreigement heeft ontvangen, het stadhuis zelf organiseert een grote rampenoefening.

De gemeente is op zoek naar liefst tweehonderd vrijwilligers die tijdens de oefening voor slachtoffer willen spelen.

Hoewel nog niet bekend wordt gemaakt wat er precies gaat gebeuren - om deelnemende hulpdiensten als brandweer en ambulancepersoneel nog te kunnen verrassen - is wel duidelijk dat de vrijwilligers geëvacueerd worden tijdens de oefening. Wie mee wil doen kan zich tot 28 november aanmelden via postbus@zwolle.nl

In ieder geval een klas van de Thorbecke Scholengemeenschap doet op de vrije dag mee.

De gemeente benadrukt dat er geen directe aanleiding is voor de grootschalige oefening. De simulatie wordt gehouden om te kijken of de stad voorbereid is op (ernstige) calamiteiten.

BRON: dagblad de Stentor, 25-10-2005




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2005, 16:10:48
Hij staat op de kalender.


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #2 Gepost op: 26 oktober 2005, 16:48:34
Op 12 november is er een ramp, en om mee te doen kan ik mij aanmelden tot 28 November ??? ??? ???


Karim

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 26 oktober 2005, 18:18:41
Op 12 november is er een ramp, en om mee te doen kan ik mij aanmelden tot 28 November ??? ??? ???

Whahaha, da's logisch ja  ;D

Kom je daar eind novembaar aan, "ja ik wou graag mee doen aan de oefening van vorige week zaterdag"  ::) ;D


jwpots

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 26 oktober 2005, 18:21:07
Op 12 november is er een ramp, en om mee te doen kan ik mij aanmelden tot 28 November ??? ??? ???
Jij bent wakker zeg, ik had het nog niet gezien. Heb het artikel zo van de krantensite overgenomen.

Groet
Johan


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #5 Gepost op: 26 oktober 2005, 18:23:05
12 november 2006 en je kan aanmelden tot 28 november 2005


zoiets dan?
flappus  niet elke verandering is een verbetering


jwpots

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 26 oktober 2005, 22:46:58
Ik denk dat er wat de data's een andere verklaring voor is en die is veel eenvoudiger. In drukkersjargon spreken ze over het "zetduiveltje". Ik denk dat ze in het artikel de data's verwisseld hebben. Dus het lijkt mij logischer dat de rampenoefening gehouden zal worden op 28 november en dat opgeven mogelijk is tot 12 november.

Groet
Johan


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #7 Gepost op: 27 oktober 2005, 17:13:30
De Stentor is weer aan het stunten (Stuntor):

Gemeente zoekt vrijwilligers voor rampenoefening
[size=08pt]Datum uitgave: 24-10-2005[/size]

De gemeente oefent regelmatig onderdelen van het rampendraaiboek. Vaak zien de inwoners van Zwolle daar niets van. Maar om bepaalde onderdelen van de rampenbestrijding te oefenen is hulp van het publiek noodzakelijk. Op zaterdag 12 november van 9.00 tot 12.00 uur organiseert de gemeente een grote oefening, om te kijken of ze goed is voorbereid op een ramp waarbij veel slachtoffers opgevangen en geregistreerd moeten worden.
Voor deze oefening zoekt de gemeente ongeveer 200 vrijwilligers, die net willen doen of ze niet naar huis kunnen als gevolg van een ramp. De afgelopen weken zijn verschillende groepen actief benaderd om mee te oefenen, bijvoorbeeld leden van het Rode Kruis, scoutinggroepen en toneelverenigingen. Maar ook andere geïnteresseerden zijn van harte welkom om mee te oefenen.
Belangstellenden kunnen zich nog tot en met vrijdag 28 oktober opgeven via postbus@zwolle.nl of telefoonnummer (038) 498 22 00. Na die datum ontvangt iedereen een bevestiging met daarin de plaats waar men wordt verwacht. De bevestigingsbrief geldt als entreebewijs.

 
[size=08pt]Bron: afdeling Communicatie[/size]


jwpots

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 27 oktober 2005, 18:04:01
De Stentor is weer aan het stunten (Stuntor):

Gemeente zoekt vrijwilligers voor rampenoefening
[size=08pt]Datum uitgave: 24-10-2005[/size]

De gemeente oefent regelmatig onderdelen van het rampendraaiboek. Vaak zien de inwoners van Zwolle daar niets van. Maar om bepaalde onderdelen van de rampenbestrijding te oefenen is hulp van het publiek noodzakelijk. Op zaterdag 12 november van 9.00 tot 12.00 uur organiseert de gemeente een grote oefening, om te kijken of ze goed is voorbereid op een ramp waarbij veel slachtoffers opgevangen en geregistreerd moeten worden.
Voor deze oefening zoekt de gemeente ongeveer 200 vrijwilligers, die net willen doen of ze niet naar huis kunnen als gevolg van een ramp. De afgelopen weken zijn verschillende groepen actief benaderd om mee te oefenen, bijvoorbeeld leden van het Rode Kruis, scoutinggroepen en toneelverenigingen. Maar ook andere geïnteresseerden zijn van harte welkom om mee te oefenen.
Belangstellenden kunnen zich nog tot en met vrijdag 28 oktober opgeven via postbus@zwolle.nl of telefoonnummer (038) 498 22 00. Na die datum ontvangt iedereen een bevestiging met daarin de plaats waar men wordt verwacht. De bevestigingsbrief geldt als entreebewijs.

 
[size=08pt]Bron: afdeling Communicatie[/size]
Naar aanleiding van het wakker zijn van enkele forumleden heb ik een berichtje gestuurd naar de Stentor. Ik kreeg vandaag het volgende bericht op de mail.

Op artikel 'Zwolle kan ‘grote ramp’ vast in de agenda zetten' is de volgende reactie gekomen:

Grote ramp Zwolle op 12 november ?
Ik kom mij aanmelden op 19 november voor de de rampenoefening op 12 november. Sorry meneer, die oefening is vorige week gehouden. "Maar ik kan mij toch aanmelden voor/tot 28 november ?" Volgens mij klopt er iets niet in de data's.

U hebt gelijk, de datum moet 28 oktober zijn...dank voor uw opmerkzaamheid, we zullen het artikel direct aanpassen.
Met vriendelijke groet,
Internetredactie de Stentor

Auteur :  J.W.Pots-Leiden
Email :  jwpots@xs4all.nl

De reactie is nog niet live gezet.


Groet
Johan


jwpots

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 1 november 2005, 13:54:38
Naar aanleiding van het wakker zijn van enkele forumleden heb ik een berichtje gestuurd naar de Stentor. Ik kreeg vandaag het volgende bericht op de mail.

Op artikel 'Zwolle kan ‘grote ramp’ vast in de agenda zetten' is de volgende reactie gekomen:

Grote ramp Zwolle op 12 november ?
Ik kom mij aanmelden op 19 november voor de de rampenoefening op 12 november. Sorry meneer, die oefening is vorige week gehouden. "Maar ik kan mij toch aanmelden voor/tot 28 november ?" Volgens mij klopt er iets niet in de data's.

U hebt gelijk, de datum moet 28 oktober zijn...dank voor uw opmerkzaamheid, we zullen het artikel direct aanpassen.
Met vriendelijke groet,
Internetredactie de Stentor

Auteur :  J.W.Pots-Leiden
Email :  jwpots@xs4all.nl

De reactie is nog niet live gezet.


Groet
Johan
Peter,
Wil je datum in de agenda veranderen in 12 november ? Anders reist men straks op 28 november naar Zwolle !!

Groet
Johan