Zo waren er maar weinig mensen die begrip konden opbrengen voor de afzetting en liever onder het politielint doorliepen om naar hun auto op de afgezette parkeerplaats te gaan. Ook het verzoek aan een groot deel van de verzamelde mensenmassa om door te lopen was helaas te vaak aan dovemansoren gericht. Zodoende waren agenten eigenlijk drukker bezig met randzaken dan wat hun eigenlijke hulpverleningstaak had moeten zijn. Hinder die we midden in een hulpverlening, waar onze focus hoort te liggen, zeker niet kunnen gebruiken!
Volgens mij horen beide taken óók bij de hulpverlening. De buurman wil terecht weten waarom hij niet bij zijn auto kan. En mensen komen nu eenmaal kijken. Mensen verzoeken om door te lopen is weinig nuttig. Beter kan je een goede afzetting maken. En dat kost mankracht, maar het is een integraal onderdeel van dit soort hulpverlening.
Hoe haal je het in je hoofd om met je kind naar een potentiële zelfmoordpoging te gaan staan kijken
Ben ik helemaal met de politie eens. Maar morele en ethische afwegingen zijn toch echt voor de ouders, hoe jammer dat in dit geval ook is.
Maar het meest kwalijke vind ik dat de politie een actuele zaak met foto gebruikt om te mopperen. Dit mopperen kan over een maand ook, zonder dat er een relatie wordt gelegd met een specifiek incident. Temeer daar het de politie is/was die altijd aandrong om geen publicatie te doen van (poging) zelfdoding?