lifeliner 3 p2000

Auteur Topic: lifeliner 3 p2000  (gelezen 33372 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 31 oktober 2005, 11:13:46
Dit is toch niet meer te ontvangen, Jeroen. Volgens mij schakeld de LL1 na een alarmering op kanaal CPA 13 over op de desbetreffende CPA waar ze naar toe moeten, waar de melding is...

De LL1 zit bij de Regio Amsterdam en omliggende regio's(Kennemerland, NoordHolandNoord,Zaanstreek-Waterland etc.etc.) nog gewoon analoog hoor.

Ze worden analoog gealarmeerd, en melden zich analoog in bij de betreffende CPA  ;)

De LL1 krijgt trouwens bij de Alarmering gewoon al te horen waar ze naartoe moeten(straat/plaats, coordinaten) en bij het inmelden bij de Cpa amsterdam zeggen ze waar ze naartoe gaan(bevestiging dus) bij het inmelden bij de CPA van de betreffende regio krijgen ze soms bijzonderheden omtremd de locatie

Mvg Jeroen

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #21 Gepost op: 31 oktober 2005, 13:43:13
En dat gebeurt allemaal nog analoog ??? Heb ik nog nooit gehoord ;) Ik weet alleen dat de alarmering van de CPA analoog gebeurt ;)
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #22 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:06:50
En dat gebeurt allemaal nog analoog ??? Heb ik nog nooit gehoord ;) Ik weet alleen dat de alarmering van de CPA analoog gebeurt ;)

Ja hoor, nog steeds analoog via CPA13 (167.8900 MHz).

Groeten, Peter.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:42:45

zou kunnen, de zender is dermate zwak dat ik met gunstig weer alleen wat gekraak ontvang (op beide antenne's)
en k woon er toch niet zo gek ver vanaf
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

ArieScanner

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:45:16
waar vanaf, van de zener? Ik neem aan dat die zender op het gebouw van de CPA staat....
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:47:56
nee want die kan ik nog wel goed ontvangen  :-\
ze waarschuwen hier de brugwachter ook nog zo en dat hoor ik loud en clear maar die alermering lifeline1 hoor ik zeer slecht
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

ArieScanner

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:56:09
dat heeft dan met andere dingen te maken, dat zeg ik je nog wel ;)

Maar we hadden het over P2000 en de Lifeliner......

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #27 Gepost op: 31 oktober 2005, 20:05:14
waar vanaf, van de zener? Ik neem aan dat die zender op het gebouw van de CPA staat....

De CPA heeft meerdere zenders, met alleen 1 zender bij de CPA zelf zouden ze bij lange na niet de gehele regio kunnen bestrijken. De LL1 zal een zender gealarmeerd worden in de buurt van zijn opstelplaats..

Groeten, Peter.

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 31 oktober 2005, 22:15:19
Dat lees ik wel vaker, maar de LL2 werd gewoon door de CPA gealarmeerd, hetzij via een brandweer kanaal. Aangezien AC en CPA altijd onder 1 dak hebben gezeten is het eenvoudig (zeker via GMS) om een alarmering van de CPA via een BRW kanaal te laten lopen, puur voor de betere (pieper)dekking...

Groeten, Peter.

Het verschilde wel veel. De ene keer alarmeerde een brandweer centralist hem en de andere keer niet. maar nu zitten ze echt volledig onder de CPA

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #29 Gepost op: 25 december 2005, 13:20:24
Ik heb begrepen van een netbeheerder dat de LL geen C2000 kunnen gebruiken als zij boven de 400 m (meen ik me te herinneren) vliegen.
Dan "zien" ze meerdere zendmasten en dat zou het systeem van slag laten raken. Maar voor de uitleg daarvan moet je bij een deskundige aankloppen.