lifeliner 3 p2000

Auteur Topic: lifeliner 3 p2000  (gelezen 33653 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #30 Gepost op: 25 december 2005, 14:39:24
De vervangende heli word wel via c2000 geallermeerd, binnen niet al te lange tijd zal de LF1 ook over gaan op P2000(voor het alermeren) / C2000 (voor het bla bla bla verhaaltjuh)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #31 Gepost op: 25 december 2005, 14:52:51
En ik heb dit, wat Jeroen zei, uit zeer betrouwbare bron ;)
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #32 Gepost op: 26 december 2005, 01:16:52
Ik heb begrepen van een netbeheerder dat de LL geen C2000 kunnen gebruiken als zij boven de 400 m (meen ik me te herinneren) vliegen. Dan "zien" ze meerdere zendmasten en dat zou het systeem van slag laten raken.

Klopt helemaal, en daarom zijn er voor luchtvaartdoeleinden aparte frequenties gereserveerd met een grotere "hergebruikafstand". De frequenties van "normale" zenders die alleen door portofoons en voer/vaartuigen worden gebruikt die kunnen meestal om de 25 kilometer opnieuw worden gebruikt zonder dat dit voor storing zorgt. Vanuit de lucht is die 25km veel te kort omdat je dan meerdere zenders ziet die op dezelfde frequentie werken en als je dan gaat zenden, dan zullen meerdere zenders jouw signaal ontvangen, ook de zenders die jou niet horen te ontvangen met als gevolg dat andere verbindingen verstoord worden.

Om dit te voorkomen zijn sommige zendmasten voorzien van speciale "luchtvaart-frequenties" die gewoon in dezelfde TETRA mobilofoons en/of portofoons te programmeren zijn, maar dan speciaal voor helikopters en vliegtuigen van de politie luchtvaart dienst en natuurlijk de traumaheli's. Deze frequenties worden ongeveer na pas 100km hergebruikt en daardoor is de kans op de eerder genoemde storing vele malen kleiner. In de analoge tijd was dit hetzelfde geregeld. Althans, bij de politie. De PLD had aparte frequenties met een grote hergebruikafstand om de kans op verstoring op de 'normale' kanalen te verkleinen.

Zolang de luchtvaart dus gebruik maakt van deze aparte frequenties (waarmee men overigens exact dezelfde netwerkfunctionaliteiten heeft als met de normale frequenties) dan zou er dus letterlijk en figuurlijk geen vuiltje aan de "lucht" moeten zijn. De vraag is echter in hoeverre dit goed getest is en hoe deze frequenties verdeeld en op elkaar afgestemd zijn.

Theoretisch zou het gewoon moeten werken, zolang ze maar geen mobilofoon met "normale" kanalen inbouwen, want dan gaat het onherroepelijk mis...

Groeten, Peter.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 26 december 2005, 16:18:03
En ik heb dit, wat Jeroen zei, uit zeer betrouwbare bron ;)

Arie, toch niet helemaal, ze worden nu geallermeerd voor een dame geschept door een auto, en het is analoog
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #34 Gepost op: 8 januari 2006, 17:59:38
Mmm.... en iemand die de afgelopen dagen nog meer alarmeringen analoog heeft geluisterd voor de Lifeliner 1?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 9 januari 2006, 20:23:54
Ja ik  :)
Alleen veel slechter te verstaan dan adners en met heel veel gekraak
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #36 Gepost op: 10 januari 2006, 17:20:37
maar was dat maar 1 meldingen of meerdere...?

Anders wordt deze vervangende Lifeliner 1 toch ook nog analoog gealarmeerd, maar volgens mij zit er C2000 apperatuur in deze ADAC.... dus misschien worden ze dan gealarmeerd op de base/ helidek, die nog wel analoog wordt gealarmeerd....?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 14 januari 2006, 00:02:51
Meerdere

weet jij al iets meer over p2000? of iemand anders?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #38 Gepost op: 14 januari 2006, 11:09:01
Ik weet van die MMT arts zelfe dat P2000 in de verre toekomst komt, zoals hij het zelf zei. Over capcodes weet hij ook nog niks.
Eerst C2000, want dat hebben ze in Bonn in de Lifeliner 1 laten zetten...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Lukas074

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 14 januari 2006, 13:49:23
ik weet dat er een capcode voor de Lifeliner 3 is, maar of deze ook in gebruik is.........?

Voor de liefhebbers ga ik even zoeken wat die cap code is.