Zeer grote brand Cellencomplex (Schipholbrand) - Schiphol-Oost 27-10-2005

Auteur Topic: Zeer grote brand Cellencomplex (Schipholbrand) - Schiphol-Oost 27-10-2005  (gelezen 230270 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
@ Palmpie

De moderator grijpt weer eens in, maar ik regaeerde op u, toen NN beweerde dat ik over de 70 graden ampul ter opening van het dakluik van de RWA, die dus failsafe is. en niets met accu's of wat dan ook te maken heeft, onzin beweerde.
Geen enkel rapport bevat de vaststelling dat dit luik eventueel daarop niet is geopend. Tja dan houdt elke discussie op.

Roep hier maar:  'je beweert onzin', zonder te weten waar je het over hebt, dat mag; het is kennelijk geen aantijging op de persoon op deze site (zie vorige bercht). Ook over iemand aantoonbaar liegen mag hier!

Ik ben daarom weg.
Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.delta.tudelft.nl/images/schipholbrand.jpg&imgrefurl=http://www.delta.tudelft.nl/archief/j38/21521&h=336&w=480&sz=15&hl=nl&start=17&um=1&tbnid=Z9A91Gioimm7xM:&tbnh=90&tbnw=129&prev=/images%3Fq%3Dschiphol%2Bbrand%26svnum%3D100%26um%3D1%26hl%3Dnl%26rls%3DGGLD,GGLD:2005-16,GGLD:nl%26sa%3DN

In het rapport over de Schipholbrand had de Onderzoeksraad voor Veiligheid nóg duidelijker verantwoordelijken mogen aanwijzen. Dat vindt hoogleraar prof.dr. Ben Ale (veiligheidskunde). Zijn TBM-collega prof.mr.dr. Ernst ten Heuvelhof (beleidskunde) vraagt juist begrip voor de dilemma's van de bestuurder.

Joost Panhuysen
Stel dat politici de veiligheid van gedetineerde asielzoekers iets minder belangrijk vinden dan het snel en goedkoop opleveren van een extra vleugel van een cellencomplex. In dat geval moeten ze die afweging in alle openheid maken en geen krokodillentranen huilen als het misgaat. Zo hard formuleerde de hoogleraar veiligheidskunde Ben Ale het afgelopen maandag in een discussie over het onderzoek naar de Schipholbrand.

In de nacht van 26 op 27 oktober 2005 greep een brand in cellencomplex Schiphol-Oost zo snel om zich heen, dat elf gedetineerde asielzoekers niet meer uit hun cel konden worden bevrijd. Ze stierven door koolmonoxidevergiftiging. Elf doden, die grotendeels of mogelijk zelfs allemaal te voorkomen waren geweest. Als de overheid maar voldoende aandacht had besteed aan de brandveiligheid, concludeerde de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) een klein jaar later. De ministers Dekker (Vrom) en Donner (Justitie) legden diezelfde dag hun functie neer. Het kabinet wilde bovendien de aanbevelingen in het rapport overnemen. Zo zullen tijdelijke gevangenissen in de toekomst mogelijk aan dezelfde veiligheidseisen moeten voldoen als permanente gevangenissen.

Ing. Jan Smeitink en ir. Paul Carstens van het onderzoeksbureau van de OVV waren naar Delft gekomen om te praten over hun elf maanden durende onderzoek. Dat leverde interessante inkijkjes op: zo vertelde projectleider Smeitink dat justitie soms de uitkomsten van het onderzoek van de OVV had afgewacht, om zelf gerichter verder te kunnen speuren. Daarnaast bleken de bij de ramp betrokken overheidsorganen sterk geneigd om elkaar de zwarte piet toe te schuiven. Carstens had uit al die pogingen zelfs een bloemlezing samengesteld.

De onderzoeksraad kreeg in de media veel lof toegezwaaid omdat de harde conclusies in het rapport niet onder politieke druk werden afgezwakt. De onafhankelijke positie van de raad, waarvoor voorzitter mr. Pieter van Vollenhoven zich sterk had gemaakt bij minister Remkes (Binnenlandse Zaken), maakte het rapport geloofwaardiger.

Smeitink vertelde over de keurig gearchiveerde getuigenverklaringen van asielzoekers over de brand tegenover de Onderzoeksraad. Die verklaringen zijn overigens voor niemand toegankelijk. Niet voor het openbaar ministerie, en niet voor een zich op de wet openbaarheid van bestuur beroepende onderzoeksjournalist.

Smeitink: "We konden de mensen die we spraken garanderen: wat u ons vertelt, zal justitie nooit onder ogen komen. Die scheiding tussen het onderzoek van het openbaar ministerie en ons onderzoek is uniek in de wereld."

Hoe kon een klein brandje op een cel zo rampzalig eindigen? Op die cruciale vraag bestaan veel antwoorden, zo ontdekten de onderzoekers. Er was 's nachts geen toezicht in de vleugel waar de brand uitbrak. Twee slecht getrainde bewakers op een andere vleugel hadden de brand verkeerd gelokaliseerd en de brandweer te laat ingeschakeld. Brandweerlieden verloren cruciale minuten omdat ze de cellen probeerden te bereiken via een ingang die niet meer in gebruik bleek te zijn . zonder dat de brandweer daarvan op de hoogte was gesteld. De deur van de brandende cel was open blijven staan, zodat het vuur zich sneller kon verspreiden. De installatie om rook en warmte af te voeren, werkten niet. Er was geen centrale deurontgrendeling en geen ontruimingsplan. "We hebben een tijdlijn-analyse gemaakt. Zo'n minutieuze chronologie vergt veel werk, maar het leverde een reconstructie op waar geen speld tussen te krijgen is", aldus Smeitink.

"Uiteindelijk draagt de Dienst Justitiële Inrichtingen de grootste verantwoordelijkheid voor wat is gebeurd", zei Smeitink. "Als overheid ben je verantwoordelijk voor de veiligheid van de mensen die je opsluit. Uit onderzoek van inspectiediensten blijkt bovendien dat de brandveiligheid bij veel justitiële inrichtingen niet in orde is."

"Waarom luidt de conclusie van een onderzoek naar een ramp nooit: shit happens?", vroeg beleidskundige prof.mr.dr. Ernst ten Heuvelhof (TBM) zich af. Hij noemde het 'blindelings uitvoeren wat een onderzoekscommissie zegt' een 'onvruchtbare' reactie. "In het rapport over de Schipholbrand staat dat de gemeente Haarlemmermeer ten onrechte een bouwvergunning heeft afgegeven. Als nu iemand bij die gemeente aanklopt met een bouwaanvraag die niet helemaal klopt, geven ze geen advies meer, maar verlenen ze de vergunning gewoon niet."

Onderzoekers die concluderen dat een ongeluk te voorkomen was, moeten zich eens afvragen waarom mensen zo gehandeld hebben als ze deden, stelde Ten Heuvelhof. "Misschien heeft men snelheid zwaarder laten wegen dan kwaliteit. De vraag is dan of die trade-off verdedigbaar is." Onderzoekers moeten zich ook niet verkijken op de smoking gun, meende Ten Heuvelhof. "In dit geval hebben verschillende instanties gewaarschuwd dat de brandveiligheid in het cellencomplex te wensen overliet. Maar een bestuurder krijgt elke dag tien waarschuwingen. En hij weet: als ik mijn budget overschrijd, word ik straks gefileerd."

Gespreksleider prof.dr. Ferdinand Mertens (TBM) constateerde als één van de leden van de Onderzoeksraad dat het 'heel makkelijk was geweest om een rapport te schrijven dat geen enkele impact heeft. De kunst is om je kritiek toe te spitsen op de belangrijkste punten en je aanbevelingen niet eindeloos te laten uitdijen. We hebben zelfs even overwogen geen aanbevelingen in het rapport op te nemen."


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
@ Palmpie

De moderator grijpt weer eens in, maar ik regaeerde op u, toen NN beweerde dat ik over de 70 graden ampul ter opening van het dakluik van de RWA, die dus failsafe is. en niets met accu's of wat dan ook te maken heeft, onzin beweerde.
Geen enkel rapport bevat de vaststelling dat dit luik eventueel daarop niet is geopend. Tja dan houdt elke discussie op.

Roep hier maar:  'je beweert onzin', zonder te weten waar je het over hebt, dat mag; het is kennelijk geen aantijging op de persoon op deze site (zie vorige bercht). Ook over iemand aantoonbaar liegen mag hier!

Ik ben daarom weg.
Fred Vos.

Op de volgende foto is het luik boven te zien: http://www.anp-photo.com/search.pp?page=2&ShowPicture=1872281&pos=18

Helaas kan ik geen beter kwaliteit vinden.

Wel het onderzoek van OvV...  ;)

http://www.onderzoeksraad.nl/publicaties/ovv/rapport_schipholbrand.pdf, blz 72 paragraaf 6.5.3

(...)

In de gang van vleugel K was een Rook en Warmte Afvoer Installatie (RWA) aanwezig, die rook en warmte in een vroeg stadium van een brand naar buiten moest afvoeren. Tijdens de brand in de nacht van 26 op 27 oktober 2005 functioneerde de RWA niet en bleven de luchtinlaatroosters van de RWA, aan de linker- en rechterzijde van de nooddeur van de vleugel, en de dakluiken gesloten. Door de snelle rookontwikkeling was de gang in een vroeg stadium niet meer toegankelijk voor personeelsleden.
Technisch onderzoek heeft uitgewezen dat sinds de installatie van de RWA geen gedocumenteerd regulier onderhoud heeft  plaatsgevonden, terwijl volgens de bouwverordening eens per jaar onderhoud, waaronder een functionele controle van de RWA, moet worden uitgevoerd.
Ten tweede was de RWA voorzien van een onjuist type stuurventielen, waardoor bij spanningsuitval de luiken niet automatisch konden openen. Daarnaast bleken de dag na de brand de noodaccu’s volledig ontladen te zijn. Ten slotte zijn, los van de door de brand getroffen componenten in het betreffende gedeelte van vleugel K, geen defecten aangetroffen in het pneumatisch gedeelte van de RWA.

Doordat onjuiste stuurventielen zijn toegepast, is het beoogde “fail safe” principe van de installatie teniet gedaan. Toch verklaart dit niet afdoende waarom de RWA luiken gesloten bleven, omdat op het moment van de brandmelding tot geruime tijd daarna netspanning beschikbaar was. De volledig ontladen noodaccu’s kunnen erop wijzen dat de elektrische voeding naar de RWA-stuurkast al geruime tijd vóór de brand onderbroken was, bijvoorbeeld omdat de betreffende hoofdschakelaar uitstond. In dat geval schakelde de RWA over op de noodaccu’s totdat zij waren uitgeput. Daarna hadden de luiken automatisch moeten openen, maar door het onjuiste type stuurventielen gebeurde dit niet, en bleef de onderbroken elektrische voeding dus onopgemerkt (bijlage 6)
Hoewel de RWA niet sterk genoeg was gezien de afmetingen van de gang in vleugel K (bijlage 6), zou een werkende installatie toch een (weliswaar klein) deel van de rook hebben kunnen afvoeren. Het is mogelijk dat de twee reddend optredende bewaarders, als de RWA wel had gefunctioneerd, enkele cellen méér hadden kunnen openen.

(...)





Nog wat foto's:

http://www.anp-photo.com/search.pp?page=1&ShowPicture=2109795&pos=6

http://www.planet.nl/upload_mm/a/e/6/1760429730_1999998455_210906_337x253_schipholbrand.jpg

http://www.bnr.nl/blobs/anp/54025.jpg

http://www.volkskrant.nl/multimedia/archive/00073/november2005_73355a.jpg


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
@Palmpie

Omdat u zo aandoenlijk uw best doet om informatie te halen, het volgende:

Op blz. 241 van de OvV vindt u de beschrijivng van de RWA. Er zijn dakluiken en ventilatieluiken.
Beide (paren) luiken worden geopend met perslucht.
De dakluiken hadden een back-up systeem dat de luiken opent bij temperaturen boven 68 graden C.
En is daarmee als openingssysteem 'fail safe.'
In een onnavolgbare redenatie in de voetnoot vindt de raad dit een 'relatief hoge aanspreekwaarde' waardoor(?) dit syteem geen rol heeft kunnen spelen bij het beheersbaar houden van de omstandigheden(welke?) in de gang. Ik pas op idiote uitspraken.

En dan: "Na de brand is geconstateerd dat één van (de) dakluiken in de K-vleugel door het back-uo systeem is geopend."

Gecombineerd met tekst op blz.74 :
"Kort nadat de eerste vlammen uit cel 11 waren getreden, verscheen aan de buitenzijde van het gebouw de wachtcommandant. Hij zette de nooddeur in de kopse gevel (tussen de ventilatieluiken: FV) van vleugel K open, waardoor een geventileerde uitslaande brand ontstond."

Dan speculeert de raad er lustig op los, op een eerst minuten later gemaakte foto en speculeert op natuurwetenschappelijk onbegrijpelijk wijze over zuurstofconcentratie (ventilatie) om vast te stellen:
" Ongeveer ter hoogte van de voorste recreatieruimte kwam de uitbreiding van de brand in de gang tot stilstand."

Als u nu de (uw 1e foto hierboven) bekijkt, met de plattegrond van de K-vleugel op blz. 74, dan ziet u dat deze recreatieruimte begon ter hoogte van het geopende dakluik.
En dat de dikke rode 'uitbreidingspijl'op de tekening tot voorbij het dakluik komt!

Volgens de raad was de hittevorming door de geopende deur:
in korte tijd in staat het glas in de gevel te doen springen (honderden graden), maar de 68 graden op korte afstand en nota bene boven de gang kon dan volgens deze raad niet 'in korte tijd' zijn bereikt?
Schrijf elke sprinklerkop dan ook maar op uw buik voor effect; tenminste als u dit soort speculaties voor bruikbaar houdt.

Voor mij is echter de logische conclusie op waargenomen feiten en interpretatie van ventilatieeffecten en brandontwikkeling:
 het dakluik is in korte tijd geopend en met de open geveldeur was er een 'werkende ' RWA ontstaan die de brand door warmteafvoer tot het kopse deel (in aanvang) aantoonbaar beperkte, maar deze aan de gevelzijde, bij de links en rechts opgesloten bewoners, ernstig verhevigde.

Dat heb je nu eenmaal altijd met een doofstom en blind RWA/KMar systeem. Je raakt mogelijk wat kwijt maar krijgt er meestal ook veel warmte voor terug.

Het is daarom dat ik vooralsnog niet begrijp dat de brandweer geen eerste inzet via deze kopse gevel heeft verricht, maar verkoos op honderd meter afstand met een tekorte (HD)slang en dus te weinig liters/minuut, 'iets' te ondernemen.

Volgens de raad blz. 75) kan een brand ook voldoende kracht ontwikkelen en zal rook zich bij voorkeur in grote lokalen verspreiden(?)... (Ik geloofde mijn ogen niet; wat een natuurkundige charlatans.)

Hier stijgt, bij elke enigzins natuurwetenschappelijk gevormde onderzoeker het plaatsvervangend schaamrood naar de kaken.

Eigenlijk kon u dit toch wel zelf lezen? U beschikte over hetzelfde rapport!  
Het 'onzin' roepen en een ander aan het werk zetten is wel zo makkelijk, maar vooral respectloos.  

Volgens de OvV teksten, had de wachtcomandant (met zijn collega; beiden KMar) op deze daad kunnen worden vervolgd wegens dood door schuld en/of het niet bieden van hulp aan mensen in nood. Maar de Kmar onderzocht zelf de gang van zaken.
De Raad dicht hen een belangrijke invloed op de uitslaande brand bij de kopse gevel toe. Daar zaten nog mensen opgesloten.

Fred Vos.

PS
Wat u ongewild wel blootlegt is het plak en knipwerk dat de OvV hanteert, waardoor verkeeerde conclusies kunnen worden getrokken door inconsistente teksten in hun rapportages.
Als de eindconclusies maar sensationeel, onschadelijk 'hard', en abstract genoeg zijn, kijkt toch nauwelijks iemand meer naar de noodzakelijke aanwezigheid van voorwaardelijk ondersteunende feiten.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.refdag.nl/artikel/1308430/&bdquo%3BJe+mag+niet+aan+de+staat+komen&rdquo%3B.html

„Je mag niet aan de staat komen”

MAASTRICHT - Ontsteltenis en verbazing. Die bevangen prof. mr. A. Tak, hoogleraar staats- en bestuursrecht in Maastricht, nu justitie heeft besloten de autoriteiten niet te vervolgen voor hun optreden bij de Schipholbrand.

Snoeihard was prof. mr. Pieter van Vollenhoven, voorzitter van de Onderzoeksraad voor veiligheid, in zijn in september 2006 gepresenteerde rapport over de Schipholbrand: overheidsinstanties lapten de regels aan hun laars. Zo maakte de Rijksgebouwendienst geen serieus werk van de brandveiligheid in het cellencomplex, waar in oktober 2005 de brand uitbrak die aan elf mensen het leven kostte. Ook de directeur van de gevangenis kreeg de wind van voren. Hij negeerde waarschuwingen over de brandveiligheid.

Toch vindt justitie dat de overheidsinstanties, de gevangenisdirecteur en ook twee bewakers die ten onrechte een deur lieten openstaan, vrijuit moeten gaan. Weliswaar zijn er fouten gemaakt, maar dood door schuld kan hen niet worden verweten. Justitie verwijst naar het zogeheten Pikmeerarrest, dat ertoe leidt dat overheden niet strafrechtelijk vervolgd kunnen worden. In een tweede Pikmeerarrest wordt het voorbehoud gemaakt dat lagere ambtenaren in sommige gevallen wel strafrechtelijk kunnen worden vervolgd. Pikmeer verwijst naar een zaak in het verleden waarbij ambtenaren van de Friese gemeente Boarnsterhim zonder vergunning vervuild baggerslib hadden laten storten. Ze gingen vrijuit.

De beslissing van justitie wekt ronduit wrevel bij Tak. „Het verwondert me zeer dat de overheidsinstanties niet vervolgd worden. Kennelijk mag je niet aan de staat komen. Dat baart me grote zorgen. Het rapport van Van Vollenhoven was zeer kritisch. Blijkbaar vindt justitie dat het allemaal niet waar is wat deze onafhankelijke adviseur zegt. Kennelijk is hij van de Utrechtse Dom op zijn hoofd gevallen.”

Tak signaleert een duidelijke trend als het gaat om het niet vervolgen van overheden na grote calamiteiten. „Ook na de zeer kritische rapporten over de ramp in Enschede en in Volendam zag je dat overheden niet strafrechtelijk werden vervolgd. Er gebeurt niks.”

De Pikmeerarresten van de Hoge Raad zijn Tak een doorn in het hoog. „Ik heb me er altijd uitermate over verwonderd hoe de Hoge Raad zulke arresten heeft kunnen maken. In feite is de overheid immuun voor strafrechtelijke vervolging verklaard.”

Niet alleen strafrechtelijk, ook bestuurs- en civielrechtelijk, is de overheid de laatste tientallen jaren zo’n beetje ongrijpbaar geworden, meent de Maastrichtse rechtsgeleerde. „Civielrechtelijk zijn we terug bij 1898. Toen hadden we het arrest van de Rhedense koe. Het beest was losgebroken en had veel ravage aangericht. De burgemeester liet het dier afmaken. De eigenaar eiste schadevergoeding. De rechters weigerden ieder oordeel. De overheid ging vrijuit. In die situatie zijn we weer beland.”

Is het wel zo redelijk om de overheid strafrechtelijk aan te pakken? Het is toch haast ondoenlijk om aan alle veiligheidsregeltjes te voldoen?
„De overheid in dit land heeft een handhavingsplicht en moet normen en wetten handhaven. Dat geldt zeker op het gebied van het waarborgen van de veiligheid, de voornaamste bestaansgrond van de staat. De overheid moet leven en gezondheid van onderdanen beschermen. Die lat mag zeer hoog gelegd worden.”

Houden de autoriteiten elkaar de hand boven het hoofd?
„Ja. De slager keurt zijn eigen vlees. Ik ervaar te vaak dat adviezen, zelfs van grondwettelijke adviesinstanties, die de overheid niet zinnen, terzijde worden geschoven. De staat mag de hoeder van de welvaart zijn, hij kan ook ontaarden in onze grootste vijand, omdat hij de exclusieve overheidsmacht heeft.”

Justitie vindt dat de autoriteiten geen dood door schuld verweten kan worden. Daar zit toch wat in? Men heeft de brand niet aangestoken.
„Ik kan me wat bij de redenering voorstellen. We moeten het juridische zorgvuldigheidsprincipe in het oog houden. Honderd procent zorgvuldigheid bestaat niet in dit ondermaanse. Maar van een overheid mag je verwachten dat ze een zeer hoog belang hecht aan het leven en de veiligheid van haar onderdanen. Dat heeft prof. Van Vollenhoven, die jurist is en weet wat hij zegt, ook verdisconteerd. Zijn duidelijke conclusie is dat de autoriteiten systematisch tekort zijn geschoten. Maar daarvoor worden ze dus niet bestraft. Dat baart me grote zorgen.”


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
@Palmpie

Omdat u zo aandoenlijk uw best doet om informatie te halen, het volgende:

Op blz. 241 van de OvV vindt u de beschrijivng van de RWA. Er zijn dakluiken en ventilatieluiken.
Beide (paren) luiken worden geopend met perslucht.
De dakluiken hadden een back-up systeem dat de luiken opent bij temperaturen boven 68 graden C.
En is daarmee als openingssysteem 'fail safe.'
In een onnavolgbare redenatie in de voetnoot vindt de raad dit een 'relatief hoge aanspreekwaarde' waardoor(?) dit syteem geen rol heeft kunnen spelen bij het beheersbaar houden van de omstandigheden(welke?) in de gang. Ik pas op idiote uitspraken.

(...)


ff de bijlagen over het hoofd gezien...  ;)


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
@ Palmpie

'Fair enough!"

Maar wat we allen kunnen leren is, hoe 'triggy' die OvV rapporten worden geschreven.
Je moet naar de bijlagen en de voetnoten, maar, dat heb ik noodgedwongen geleerd, je moet zelf de bronnen (kunnen) raadplegen.

En dat wil de OvV en het OM zeker niet (zie voor de OvV het bericht over de bijeenkomst hierboven).
Hun bronnen worden beschermd, maar het democratische 'right to know' wordt daarmee verkwanseld en, potentieel en naar believen, door hun zelf uitgeroepen macht, misbruikt.

Zogenaamd, volgens de OvV 'spokesman', om de bronnen uit de handen van justitie en de rechtsthandhaving te houden; wat is daar nu de bedoeling en de legitimatie van?

Een betere definitie voor 'eigenrichting' en 'staat binnen de Staat', kan ik zo gauw niet verzinnen.
Antiwetenschappelijk en antidemocratisch; de geur van elke dictator.

"Vos, jouw onderzoek naar de Herculesramp kan wel op waarheid zijn beoordeeld door twee van onze ambtsedige senior onderzoekers; maar we stoppen het toch in de brandkast."

Was getekend: 'Het Politbureau.'
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Voortgangsrapportage.

BRIEF VAN DE STAATSSECRETARIS VAN JUSTITIE EN DE
MINISTER VOOR WONEN, WIJKEN EN INTEGRATIE
Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
Den Haag, 14 juni 2007



1. Inleiding
Met deze brief informeren wij u over de voortgang van de actiepunten
(brand-) veiligheid van Justitie/Dienst Justitiële Inrichtingen en VROM/
Rijksgebouwendienst. Deze actiepunten vloeien voort uit de kabinetsreactie
van 18 oktober 2006 op het rapport van de Onderzoeksraad voor
Veiligheid inzake de oorzaken en de leerpunten van de brand op het
cellencomplex Schiphol-Oost van oktober 2005. (Tweede Kamer, vergaderjaar
2006–2007, 24 587, nr. 199). In deze kabinetsreactie is een groot aantal
actiepunten opgenomen. Over een aantal actiepunten is uw Kamer via
een gemeenschappelijke tussenrapportage van Justitie/Dienst Justitiële
Inrichtingen en VROM/Rijksgebouwendienst van 16 februari 2007 (Tweede
Kamer, vergaderjaar 2006–2007, 24 587, nr. 213) reeds geïnformeerd over
de periode tot 1 februari 2007. Zoals aangegeven in de aanhef rapporteren
wij in vervolg hierop in deze halfjaarlijkse rapportage over de uitvoering
van de maatregelen met een deadline van 1 april en 1 mei 2007 en geven
wij een doorkijk naar de uitvoering van maatregelen ná 1 mei 2007.

(...)



De rest is te lezen via onderstaande link
klik hier!!! :)


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
@ Palmpie

De brandweer is door deze dames (minister en staatsecretariss) overbodig gemaakt, (Kamerstuk 24 587) geen woord over de Brandweerwet, de gemeentelijke verordeningen, of de wettelijke adviseur; hef maar op zou ik zeggen (dat deden ze praktisch zelf al, dus dat is geen gemis). Bewindslieden schenden massal de wet. Geeft niet; de kamer is op reces.

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
@ Palmpie

De brandweer is door deze dames (minister en staatsecretariss) overbodig gemaakt, (Kamerstuk 24 587) geen woord over de Brandweerwet, de gemeentelijke verordeningen, of de wettelijke adviseur; hef maar op zou ik zeggen (dat deden ze praktisch zelf al, dus dat is geen gemis). Bewindslieden schenden massal de wet. Geeft niet; de kamer is op reces.

Fred Vos.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trias_politica  ;)