ambuchauffeur

Auteur Topic: ambuchauffeur  (gelezen 3981 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danoviz

  • Gast
Gepost op: 28 januari 2004, 21:13:51
ik had een vraag aan ambu chauffeurs, ik ben 18 jaar en ik ben echt enthousiaist over de ambulance diensten, en ik zou graag willen weten wat jullie mij adviseren om te gaan doen, ik zit bij vrijwillige brandweer, maar ik wil geen beroeps worden, dat trekt mij te weinig, maar zouden jullie mij willen vertellen wat de minimale leeftijd in nederland is ..... ik weet dat hetverschilt per regio, maar misschien heeft een van jullie hele nuttige info voor mij.

alvast bedankt!

met vr groet

Daan




joost

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2004, 21:33:55
Ik ben zelf geen ambulance-chauffeur maar weet er wel een hoop van en kan je best wel wat info geven.

Meestal willen ze iemand vanaf +/- 23 jaar en dat is dan soms nog te jong. Maar zoals je zelf al zei verschild dat per dienst. Soms vinden ze zorg achtergrond wel leuk en ik weet niet of je een geldig EHBO diploma  hebt ? Misschien een domme vraag aan een vrijwillig-brandweerman , maar je weet nooit. Zover ik weet zijn er momenteel niet zoveel vactures voor ambulance-chauffeur , het is een erg gewilde baan. Wat voor beroep doe je ? Mocht dat iets in de zorg zijn kan je overwegen om ambu-pleeg te worden. :-[

Dat was het ongeveer wel een beetje wat ik wist , kunnen de echte ambulance mensen mij misschien nog aanvullen of corigeren .  :P

GreetZ J :D :DST


joost

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2004, 09:53:25
Dat kan je wel doen , maar dan zit je nog altijd met het probleem dat je de regio niet kent. Je moet natuurlijk wel weten waa je heen moet crossen ;D. Kan je je SOSA eigenlijk wel halen via EMC of humage ?

GreetZ J :) :)ST


Lukas074

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2004, 17:38:05
Over de leeftijd; Je MOET minimaal 23 jaar zijn om met optische en geluidssignalen te rijden, dat is volgens mij voor de wet ook verplicht. Je moet ook in het bezit zijn van EHBO diploma met reanimatie, maar dat zit tegenwoordig bij je EHBO.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2004, 22:08:25
Over de leeftijd; Je MOET minimaal 23 jaar zijn om met optische en geluidssignalen te rijden, dat is volgens mij voor de wet ook verplicht. Je moet ook in het bezit zijn van EHBO diploma met reanimatie, maar dat zit tegenwoordig bij je EHBO.

ehm...welke wet???? heb nl collega's van net 18 die ook met ogs rijden....

maar misschien iets wat bij ambu-zorg in een protocol staat oid??
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Karim

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2004, 00:26:37
Over de leeftijd; Je MOET minimaal 23 jaar zijn om met optische en geluidssignalen te rijden, dat is volgens mij voor de wet ook verplicht. Je moet ook in het bezit zijn van EHBO diploma met reanimatie, maar dat zit tegenwoordig bij je EHBO.

Hier klopt helemaal niks van.  ???

Ik reed op m'n 19e al met OGS (bij de hap).
Er staat nergens iets in de wet over een minimum leeftijd.

En ook is een ehbo diploma niet verplicht. Dit staat nergens vermeld en ook niet iedereen die OGS rijd heeft het nodig.

Ik noem bijv. het spoedvervoer van organen, dit word in sommige plaatsen door taxichauffeurs gedaan, die wel een rijtraining hebben gehad maar echt een EHBO diploma nodig hebben om met OGS te rijden.

"In het 'dagelijkse leven' doet dit voertuig gewoon dienst als taxi en zijn zowel de optische en geluidssignalen alsook het logo verwijderd. Wanneer men een oproep krijgt voor een spoedrit, wordt het taxi bord verwijderd en de zwaailampen op het dak geplaatst. Op dat moment wordt ook het 'Star of Life' logo geplaatst en valt het voertuig onder de wet voorrangsvoertuigen"



Aldus 112spoed.nl

Nu is het natuurlijk prima als een taxichauffeur een ehbo-diploma heeft, maar dat dat verplicht is om met OGS te rijden is onzin, net als die min. leeftijd van 23.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2004, 20:22:51
bij de brandweer zover ik weet ook niet ;)


Lukas074

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2004, 17:05:03
Ok dat is duidelijk, ik meende dat het wel het geval was.
Ik heb daarom afgewezen bij een sollicitatie omdat ik 21 jaar was en niet mocht rijden, dus vandaar. Maar dan heb ik me vergist. SORRY!!!!