Bergingsbedrijven willen zelf incidenten kunnen beveiligen

Auteur Topic: Bergingsbedrijven willen zelf incidenten kunnen beveiligen  (gelezen 20240 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #20 Gepost op: 4 februari 2018, 19:50:06

Dit is er wel en werkt uit de kunst.
Maar als je de regels gaat lezen mag het niet,  want men moet tussen de voertuigen in afkoppelen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


OlympiaA

  • Afzetter
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #21 Gepost op: 4 februari 2018, 20:38:14
Wat denk je van de Mars?
Daarbij hoef je zelfs de auto niet uit.
Vind het trouwens een slechte zaak hoor dat bergers zelf willen beveiligen.
Zoals ze nu soms  op de weg staan met een bergingsauto is levensgevaarlijk voor de weggebruikers en zichzelf.
Schoenmaker blijf bij je leest!!
Bergers hier in de buurt zien het totaal niet zitten en vinden het onzin.
En het is eigenlijk maar een bepaalde berger die dat roept omdat ze toevallig voor een aannemer afzettingen zetten.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #22 Gepost op: 4 februari 2018, 21:01:09
Wat denk je van de Mars?
We hadden het over een botsabsorberaanhanger, en MARS is een heel ander concept.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #23 Gepost op: 5 februari 2018, 14:48:34
We hadden het over een botsabsorberaanhanger, en MARS is een heel ander concept.

Wat is het principiële verschil tussen die twee concepten.

De kinetische energie van het aanrijdende voertuig wordt bij de systemen omgezet in een andere vorm van energie, vooral in de energie die nodig is om iets ter vervormen en voor een  beperkt gedeelte in potentiele energie.
In feite zou het minder schade en minder letsel kunnen geven als de kinetische energie zou worden omgezet in bijvoorbeeld wrijvingsenergie, is hier ooit onderzoek naar gedaan en zo ja met welke bevindingen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #24 Gepost op: 5 februari 2018, 17:32:56
Zie voor de MARS systemen : http://www.tsned.nl/producten/m.a.r.s.-i-m.a.r.s.-ii-en-m.a.r.s.-iii

Zie voor het aanhangersysteem: http://www.silca.nl/nl/producten/botsabsorber/svaw

Er is tegenwoordig een nieuw systeem : https://www.wagenaar.online/traffic/d-p-calamiteitenwagen/b20g1c56/
Dit systeem is gebouwd op een vrachtautomiddenasaanhanger en heeft wel een botskussen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.