Na 2 jaar is het zover.

Auteur Topic: Na 2 jaar is het zover.  (gelezen 6128 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

mad marv

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 29 oktober 2005, 18:20:47
gewoon een beauty is het.

moooooi.
gegroet.

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 29 oktober 2005, 21:06:07
Wat ze aan gedaan hebben weet ik niet :-\ . Maar hij geeft nog steeds veel herrie.

ik denk dat ze met dit type geen 80dba zullen halen maar als het in het bestek gestaan heeft en er is ja opgezegd in de offerte dan heeft de opbouwer toch wel een probleem en inderdaad de andere gemeentes zoals werd vermeld heeft misschien de te hoge dba geaccepteerd wat mij heel onverschijnlijk lijkt maar de pomp zal goed ingekapseld dienen te worden en bij dit merk is het motor en pto geluid ook erg hoog
een oplossing zou kunnen zijn een hoge toon (tegen geluid)van achter naar voren te sturen onder de wagen dan zal het geluid dempen

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #12 Gepost op: 31 oktober 2005, 22:23:19
Wat ik mij afvraag is, waarvoor er voor een dergelijk voertuig is gekozen?

Ik vind hem namelijk er log eruitzien als je er ook nog mee door de woonwijken moet rijden.
Het voordeel is natuurlijk dat je 2 voertuigen in een hebt en veel water meeneemt, maar heb je wel zoveel water überhaupt nodig? voor het aantal uitrukken en het soort objecten.
Daarbij hoevaak heeft het korps een bos/ heidebrand waarbij zoveel water nodig is. Volgens mij wordt het voertuig alleen maar kwetsbaar doordat hij sneller gaat wegzakken en minder wendbaar is.

Was een 4X4 aangedreven TS met een grotere watertank (bijv. 2500 liter) niet beter op zijn plaats geweest?
Brandwacht 1e klas + WVD

CLUT

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #13 Gepost op: 31 oktober 2005, 22:42:27
Firefly, in gemeente Ede hebben ze ook 3 van deze voertuigen. En ja er zijn best vaak bos en heide brandjes hier, zal in Rheden ook wel zo zijn.

Met 2500 liter water kan je niet lang blussen, met 10.000 liter wat langer. Gezien het feit dat er natuurlijk weinig waterwin punten in het bos gebied zijn is er waarschijnlijk voor deze voertuigen gekozen.

Wat je ook vaak ziet is dat men met peletons te hulp moet schieten in andere regio's (denk aan de bosbrand bij radio kootwijk geloof ik en een hele tijd geleden aan de grote bosbrand bij de A1).

Deze voertuigen worden dus ook nog wel is ingezet buiten het eigen gebied, en voor bijv. Otterlo en Harskamp die ook over deze voertuigen beschikken, het zijn wat kleinere dorpjes die in de buitengebieden liggen en het water goed kunnen gebruiken.

Verder weet ik niks meer, maar ze zijn idd. erg groot en ze zakken volgens mij een stukkie sneller weg dan de oude iveco's

jacky x

• verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 31 oktober 2005, 23:04:24
Wat ze aan gedaan hebben weet ik niet :-\ . Maar hij geeft nog steeds veel herrie.

houwen die herrie 8) weet iemand wat voor sirene er opzit?
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma

CLUT

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #15 Gepost op: 31 oktober 2005, 23:07:46
houwen die herrie 8) weet iemand wat voor sirene er opzit?

Ja elektronish :( zie de foto's die ik gepost heb, ze hangen net onder de bumper

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 31 oktober 2005, 23:55:54
Is er iemand die ergens een geluidsbestand weet of heeft van deze sirene????? Ik kan me het geluid hiervan niet voor de geest halen....

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 2 november 2005, 09:51:01
Niemand die het weet? ???

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 2 november 2005, 15:48:59
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

mad marv

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 2 november 2005, 16:02:40
jah mooi,
eindelijk weer eens filmpjes die ik nog niet heb gezien. :D :D