Na 2 jaar is het zover.

Auteur Topic: Na 2 jaar is het zover.  (gelezen 6132 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

maartenh

• Forum gebruiker
    • www.112alarm.com
Gepost op: 28 oktober 2005, 15:38:36
Na meer dan 2 jaar is het zo ver. De nieuwe Combi's van Gemeente brandweer Rheden worden eind januarie ingezet.

Bron: M-fm

Nieuwe brandweerwagens in Rheden
DE STEEG - De brandweer van Rheden neemt vanaf januari twee nieuwe brandweerwagens in gebruik die ook bij bosbranden ingezet kunnen worden. Ze vervangen drie autospuiten en drie watertankwagens.

De nieuwe brandweerwagens kosten bij elkaar ruim 700.000 euro. Overigens zouden de nieuwe brandweerwagens al eerder in gebruik worden genomen, maar er waren problemen met het harde geluid die de wagens maakten.

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2005, 19:10:38
Na meer dan 2 jaar is het zo ver. De nieuwe Combi's van Gemeente brandweer Rheden worden eind januarie ingezet.

Bron: M-fm

Nieuwe brandweerwagens in Rheden
DE STEEG - De brandweer van Rheden neemt vanaf januari twee nieuwe brandweerwagens in gebruik die ook bij bosbranden ingezet kunnen worden. Ze vervangen drie autospuiten en drie watertankwagens.

De nieuwe brandweerwagens kosten bij elkaar ruim 700.000 euro. Overigens zouden de nieuwe brandweerwagens al eerder in gebruik worden genomen, maar er waren problemen met het harde geluid die de wagens maakten.

heb je nog geen foto's van de wagens en om wat voor geluid ging het dat te hard was

maartenh

• Forum gebruiker
    • www.112alarm.com
Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2005, 23:08:06
Het gaat hier om een bosbrandbestrijdings voertuig. Van merk iveco. Ede en Barneveld zijn de voertuigen al tijdje in dienst. Het probleem was de pomp deze maakte 110 DB geluid.

Dit is het zelfde voertuig maar dan van ede. Kijk maar eens hoe groot die is (kijk naar pompbediende en naar auto)

Meer info en foto's op http://www.112alarm.com/index/index.php?option=com_content&task=view&id=577&Itemid=42

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2005, 23:16:08
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF  :D :D :D :D :D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2005, 23:34:31
Hhéé, heb ik zo'n voertuig ook niet een keer in een greppel vast zien staan, op weg naar wedstrijdobject  ::) ::) :-X
Brandwacht 1e klas + WVD

maartenh

• Forum gebruiker
    • www.112alarm.com
Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2005, 23:48:54
Hhéé, heb ik zo'n voertuig ook niet een keer in een greppel vast zien staan, op weg naar wedstrijdobject  ::) ::) :-X

Dat was dat voertuig bij de zelfde wedstrijden :P

Albert-Jan

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2005, 11:30:41
Het gaat hier om een bosbrandbestrijdings voertuig. Van merk iveco. Ede en Barneveld zijn de voertuigen al tijdje in dienst. Het probleem was de pomp deze maakte 110 DB geluid.

Dit is het zelfde voertuig maar dan van ede. Kijk maar eens hoe groot die is (kijk naar pompbediende en naar auto)

Barneveld mocht willen dat ze zo'n voertuig in hun bezit hadden. Ede heeft 3 Iveco's van dit type.
Het gaat om de
41202 TAS Ede Centrum
41205 TAS Otterlo
41206 TAS Harskamp.
Ik heb al menigmaal naast dit voertuig gestaan tijdens een fikse brand en hij maakt inderdaad wat geluid, maar ik heb andere voertuigen welleens harder horen brullen!!!

Groetjes
Albert-Jan

Meer info en foto's op http://www.112alarm.com/index/index.php?option=com_content&task=view&id=577&Itemid=42

CLUT

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #7 Gepost op: 29 oktober 2005, 16:08:00

Idd snap ook niet dat ze in gemeente Ede al lekker in gebruik zijn en hun dienst goed bewijzen. Terwijl in Rheden en omgeving ze die dingen 2 jaar! laten staan om het geluid. Of het ding maakt echt teveel herrie, maar volgens mij mag je dan van de ARBO die dingen ook niet inzetten en is gemeente Ede "illegaal" geweest. Of het valt allemaal wel mee :D

CLUT

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #8 Gepost op: 29 oktober 2005, 16:11:58

Wat zijn eigenlijk de aanpassingen geweest aan de pomp om het geluid te minderen?

maartenh

• Forum gebruiker
    • www.112alarm.com
Reactie #9 Gepost op: 29 oktober 2005, 18:03:57
Wat ze aan gedaan hebben weet ik niet :-\ . Maar hij geeft nog steeds veel herrie.