Na 2 jaar is het zover.

Auteur Topic: Na 2 jaar is het zover.  (gelezen 6127 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jacky x

• verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 3 november 2005, 13:05:30

howww, ik vergeet mn commentaar,  8)

Maar die electronische geitenmekker-sirenes zijn ook nog best goed hoor, door die trilling hoor je ze heel goed en ik vind dat het nog best wel klinkt ;D
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #31 Gepost op: 3 november 2005, 13:15:15
howww, ik vergeet mn commentaar,  8)

Maar die electronische geitenmekker-sirenes zijn ook nog best goed hoor, door die trilling hoor je ze heel goed en ik vind dat het nog best wel klinkt ;D

Ja je hebt gelijk, je hoort ze heel goed
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 3 november 2005, 13:43:27

goeie omschrijving!

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 1 juli 2006, 08:46:04
Wat ze aan gedaan hebben weet ik niet :-\ . Maar hij geeft nog steeds veel herrie.

De pomp+hydroaandrijving is nu ingekapseld en diverse montagepunten van onderdelen zijn aangepast

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 1 juli 2006, 08:49:54
Idd snap ook niet dat ze in gemeente Ede al lekker in gebruik zijn en hun dienst goed bewijzen. Terwijl in Rheden en omgeving ze die dingen 2 jaar! laten staan om het geluid. Of het ding maakt echt teveel herrie, maar volgens mij mag je dan van de ARBO die dingen ook niet inzetten en is gemeente Ede "illegaal" geweest. Of het valt allemaal wel mee :D

De oude Ivecos maakte met de hogedrukpompmotor nog veeeeeeel meer lawaai ;) ;D

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 1 juli 2006, 09:08:33
Wat ik mij afvraag is, waarvoor er voor een dergelijk voertuig is gekozen?

Ik vind hem namelijk er log eruitzien als je er ook nog mee door de woonwijken moet rijden.
Het voordeel is natuurlijk dat je 2 voertuigen in een hebt en veel water meeneemt, maar heb je wel zoveel water überhaupt nodig? voor het aantal uitrukken en het soort objecten.
Daarbij hoevaak heeft het korps een bos/ heidebrand waarbij zoveel water nodig is. Volgens mij wordt het voertuig alleen maar kwetsbaar doordat hij sneller gaat wegzakken en minder wendbaar is.

Was een 4X4 aangedreven TS met een grotere watertank (bijv. 2500 liter) niet beter op zijn plaats geweest?

In de gemeente Ede zijn de sectie's Harskamp en Otterlo er aan gewend om met een 6x6 de woonwijken in te gaan
In de gemeente Ede zijn diverse punten waar op kilometers afstand geen goede watervoorziening is bijvoorbeeld op de ginkelse heide ,kop van deelen park De Hoge Veluwe hier kunnen deze voertuigen fungeren als water pendel want het groot watertransport functioneerd allen als er openwater binnen een redelijke afstand aanwezig is

Ook is een 6x6 veel terreinwaardiger als een 4x4 met name in het beklimmen van heuvels.
 2500 liter is misschien net genoeg  om 10 minuten te blussen als je dan  bv op 5 km waterwinning hebt heb je voor een constante blussing 6 of meer roulerende bluseenheden nodig dan ben je zo door je potentieel heen met met deze wagens volstaat 2 bluseenheden  :);)