Nieuwe HV in Ridderkerk

Auteur Topic: Nieuwe HV in Ridderkerk  (gelezen 4871 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

TS-47-1

• Junior gebruiker
  • **
  • Dit forum is het helemaal !
    • www.brandweerridderkerk.nl
Gepost op: 28 oktober 2005, 17:37:01
Onze DAF 45 HV uit 1991 is snel aan vervanging toe. Brandweer Ridderkerk is nu druk bezig met het kiezen van een nieuw voertuig en of het mogelijk is qua geld. Mijn eerste vraag is, hoveel jaar mag een HV volgens de regels in dienst zijn?

En de tweede vraag aan de Rijnmond kenner. Heeft Ridderkerk eigenlijk wel een nieuw HV nodig? Groene Tuin heeft er al een. En is het mogelijk dat wij dadelijk een nieuw HV aanschaffen en dat Rotterdam deze weer overneemt ivm de veiligheidsregio? 

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2005, 17:46:26
Onze DAF 45 HV uit 1991 is snel aan vervanging toe. Brandweer Ridderkerk is nu druk bezig met het kiezen van een nieuw voertuig en of het mogelijk is qua geld. Mijn eerste vraag is, hoveel jaar mag een HV volgens de regels in dienst zijn?

En de tweede vraag aan de Rijnmond kenner. Heeft Ridderkerk eigenlijk wel een nieuw HV nodig? Groene Tuin heeft er al een. En is het mogelijk dat wij dadelijk een nieuw HV aanschaffen en dat Rotterdam deze weer overneemt ivm de veiligheidsregio? 

Als het aan mij ligt.. Waarom Ridderkerk een HV wat je zei de 46-1 is ook voor barendrecht en Ridderkerk is voor hem al helemaal aan te rijden. En als hij er niet is is die van Capelle er zo.
Mij lijkt die hv daar overbodig en zeker als je kijkt hoe vaak ruk hij uit... weinig...

TS-47-1

• Junior gebruiker
  • **
  • Dit forum is het helemaal !
    • www.brandweerridderkerk.nl
Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2005, 18:00:40
Maar ik denk dat het voor brw Ridderkerk ook belangrijk is omdat wij Ridderster hebben en ten zuiden van Ridderkerk de A15 meestal is het makkelijk om dan bij Ridderkerk erop te rijden. Ook richting de van Brienoordbrug A16 primaire baan waar we ook veel naartoe moeten.

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2005, 19:00:46
Ik denk er hetzelfde over als Rémon.
Als ik zie hoe snel de AL 46.1 in Ridderkerk kan zijn, dan kan de HV 46.1 dat ook.
Voor de rijksweg geldt eigenlijk precies hetzelfde. Als het goed is kan de TS 47.1 het ongeval aan te bepaalde zwaarte....tegen de tijd dat er meer materiaal nodig is, is de HV 46.1 al lang ter plaatse.
Tuurlijk is zo'n HV leuk om te hebben, maar ik vind hem meer "overbodig" op dit moment.
Tis eigenlijk hetzelfde als wij hier een AL krijgen...... ;)

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2005, 19:01:17
Ik zou wachten tot de veiligheidsregio geheel is ingedeeld voor het zelfde wordt er een hv verplaatst en komt er een in ridderkerk te staan(ik zeg niet dat dit gebeurt maar bijvoorbeeld) momenteel moet elk korps zijn broekriem zelf ophouden maar gezien er in die groep al diverse hv staan zou ik liever dit geld aan een ander speciaal voertuig zoals een ladder uitgeven
groene tuin,bosland,capelle deze rijden allemaal op de rijksweg en ridderster dit zijn al twee plaatsen waar een hv staat
om even de regio hv te noemen ,,spijkenisse,hellevoet,schiedam,vlaardingen,rotterdam noord,capelle,rotterdam zuid,bleiswijk
nou dat zijn er nogal wat op een kluitje de regio waterweg heeft momenteel een aanbesteding voor een hulpverleningsvoertuig dus weer een bij
maar een hv gaat gemiddeld in een grote stad +8 jaar mee elders bij kleine gemeentes meestal +12 jaar
nou succes ermee en  ???

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2005, 19:02:14
Ik zou wachten tot de veiligheidsregio geheel is ingedeeld voor het zelfde wordt er een hv verplaatst en komt er een in ridderkerk te staan(ik zeg niet dat dit gebeurt maar bijvoorbeeld) momenteel moet elk korps zijn broekriem zelf ophouden maar gezien er in die groep al diverse hv staan zou ik liever dit geld aan een ander speciaal voertuig zoals een ladder uitgeven
barendrecht,groene tuin,capelle deze rijden allemaal op de rijksweg en ridderster dit zijn al drie plaatsen waar een hv staat
om even de regio hv te noemen ,barendecht,spijkenisse,hellevoet,schiedam,vlaardingen,rotterdam noord,capelle,rotterdam zuid,bergschenhoek
nou dat zijn er nogal wat op een kluitje de regio waterweg heeft momenteel een aanbesteding voor een hulpverleningsvoertuig dus weer een bij
maar een hv gaat gemiddeld in een grote stad +8 jaar mee elders bij kleine gemeentes meestal +12 jaar
nou succes ermee en  ???

Wij hebben geen HV hoor ;D ;D ;D

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2005, 19:03:48
Wij hebben geen HV hoor ;D ;D ;D
je hebt gelijk rick ik was even in de war en zat al te denken wat ik fout had gedaan bedankt

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2005, 19:26:10
Maar ik denk dat het voor brw Ridderkerk ook belangrijk is omdat wij Ridderster hebben en ten zuiden van Ridderkerk de A15 meestal is het makkelijk om dan bij Ridderkerk erop te rijden. Ook richting de van Brienoordbrug A16 primaire baan waar we ook veel naartoe moeten.

Een ts heeft ook red gereedschap... en een hv ook... je kan met de TS dus de eerste inzet doen. De HV is heel snel gekeerd om bij het juiste adres te komen.
Snelwegen zijn irritante dingen om op aan te rijden. Maar barendrecht ( en verder dan barendrecht richting spijkenisse) rijden tegenwoordig voor een beknelling zonder hv naar de snelweg. Ridderkerk kan dus wel zonder hv. Het geld binnenhouden voor een ander speciaal voertuig is inderdaad geen slecht idee.

BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

• Senior gebruiker
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2005, 19:50:16
groene tuin,bosland,capelle deze rijden allemaal op de rijksweg en ridderster dit zijn al twee plaatsen waar een hv staat
om even de regio hv te noemen ,,spijkenisse,hellevoet,schiedam,vlaardingen,rotterdam noord,capelle,rotterdam zuid,bergschenhoek
nou succes ermee en  ???

Bergschenhoek ook niet Rinus. ;) Hij staat in Bleiswijk. :)
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2005, 19:56:37
Bergschenhoek ook niet Rinus. ;) Hij staat in Bleiswijk. :)

okee ton een paar foutjes mag toch wel ik ben er vandaag nog geweest maar ik haal in de b driehoek altijd alles doorelkaar
zal wel ouderdom zijn