Iemand die al wat gehoord heeft over de kleding of aanstellingsbesluit?
Als ik naar de roosters van de verschillende academies kijk, zie ik dat in Amsterdam en Den Haag de 1841-klassen AP (allround politiemedewerker = Hoofdagent) heten, terwijl in Apeldoorn, Drachten, Rotterdam en Eindhoven de klassen BP (basis politiemedewerker = agent) heten. Iemand die hier toevallig meer vanaf weet?
(Ik heb al eerder onderwijs gevolgd op de politieacademie, vandaar dat ik al een wachtwoord heb en in kan loggen. Voor de rest staat er nog geen informatie online).
Ik woon toevallig naast iemand die bij HR werkt in Apeldoorn. IP worden alle nieuwe klassen standaard BP, dus ook in Amsterdam en Den Haag, dit omdat ze zo snel mogelijk meer blauw op straat willen hebben. Er worden echter uitzonderingen gemaakt bij sommige, daar is tijdens het eindgesprek gevraagd of er een ander niveau voorkeur heeft. Deze worden dan wel direct aangesteld als AP, maar dit staat dan specifiek op de aanstellingsbevestiging. Zo begreep ik het tenminste, heb dit gevraagd aangezien ik zelf ook Hoofdagent op mn aanstellingsbevestiging heb staan terwijl ik had gesolliciteerd voor agent. Tijdens mijn eindgesprek kreeg ik de vraag of ik geen interesse had in de opleiding voor PK, maar dit om persoonlijke redenen niet gedaan, vandaar nu AP.
Klassen worden echt pas een maand voorafgaand in de systemen gezet. ze worden wel al eerder ingedeeld, maar zelfs bij HR is daar geen duidelijkheid over en ligt dat alleen bij de eenheid bij de desbetreffende leidinggevende. Even afwachten dus nog
Iemand wel al informatie gehad over de uniformen enzo?