Is ook maar net hoe je berichten de wereld in brengt. Nederland heeft het over Turkse Koerden en de Turken hebben het over supporters van PKK.
Ik denk dat de Turkse media het goed heeft immers ongeacht je nationaliteit ben je een supporter van een terroristische organisatie zodra je met vlaggen van deze verboden groepering gaat zwaaien of PKK-leuzen gaat scanderen.
Nederland heeft het over Turkse koerden. In diverse filmpjes op YouTube kan je horen dat ze ook vloeiend Nederlands spreken. Ik verwacht dus dat het Nederlanders zijn oftewel Nederlandse koerden. Gezien de leeftijd is de kans groot dat de opa en oma al in Nederland woonden toen hun vaders en moeders in Nederland zijn geboren.
De ambulancedienst gaat volgende week staken echter verwacht ik niet dat er boze broeders zijn die de Al Qaeda-vlag uit de kast gaan halen om hun standpunten kracht bij te zetten, koerden denken schijnbaar wel dat het normaal en logisch is om je standpunt kracht bij te zetten door de vlag van je favoriete terreurclub mee te nemen naar een demonstratie.