Blijft toch vreemd die uittingen van terrorisme in de vorm van die vlaggen en afbeeldingen? Het mag blijkbaar gewoon. Ik zie elke keer die IS vlaggen voor me en dat mag niet.
Het zal te maken hebben met politieke keuzes die men gemaakt heeft. De relatie tussen Nederland en Turkije staat al erg lang onder druk. De pogingen om de relatie weer te verbeteren is vandaag ook mislukt.
Ongeveer iedere politieke partij is druk bezig te voorkomen dat Turkije zal toetreden tot de EU en ze zijn allemaal druk om de lange arm van Erdogan buiten Nederland te houden. Het is inmiddels zover doorgeslagen dat men de Koerden als een soort bondgenoot beschouwt in deze strijd. Erdogan en Turken zijn de gemeenschappelijke vijanden van Nederland en de koerden.
Ik kan het goed begrijpen dat politici en media daarom een oogje dichtknijpen voor de PKK en de koerden die demonsteren met PKK-vlaggen.
Ik kan het echter niet begrijpen dat de politie de trekpop is geworden van politici. Zij zijn er immers om de wet te handhaven. De PKK staat net als ISIS op de Nederlandse terreurlijst.
Uiteraard spelen de burgemeester en veiligheidsregio een grote rol in het verhaal echter is het voor zover ik weet onmogelijk dat een burgemeester of veiligheidsregio kan bepalen dat het steunen van of sympathiseren met terreurorganisaties toegelaten moet worden door de politie. Als het wel zou kunnen mag de burgemeester ook bepalen dat belasting ontduiken toegelaten moet worden, dat inbreken toegelaten moet worden, enz.
Turkije is in de echte wereld nog steeds onze bondgenoot, o.a. in de Navo. De PKK is onze vijand, omdat we geen vrienden op onze terreurlijst hebben staan.