sigma en ambu team met OGS

Auteur Topic: sigma en ambu team met OGS  (gelezen 8976 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #10 Gepost op: 29 oktober 2005, 21:14:42
Wat ik begrepen heb, zijn op de bussen de blauwe lampen niet goed, ze gaan met regelmaat kapot.
Vanuit Den Haag is vorig jaar al bekend gemaakt dat de sigma voorlopig niet met OGS mogen rijden.
Ook bij ons gaan die lampen geregelt kapot en dan met name de kappen die erop zitten. Echt betrouwbaar is het niet. Nu doet alles het weer en is alles weer heel, maar ja de orders uit Den Haag hè.  :-\

Dus als er een echte inzet komt kunnen jullie geen OGS gebruiken?? :-\ Lekker dan :-X


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #11 Gepost op: 29 oktober 2005, 22:03:55
Laten we eerlijk zijn. Als er een echte melding komt en je moet de snelweg op, hoe hard mag je dan rijden ?
Juist 80, gebruik je dan de blauwe lampen ? Lijkt mij een beetje overbodig. Oké voor op de binnenwegen, kan ik mij daar wel wat bij voorstellen.
Maar hoevaak is er een echte melding ?

Helaas hebben wij niet bepaald dat deze regel is ingegaan om niet met OGS te rijden. Dat is in Den Haag bepaald en ik heb begrepen dat dit voor alle sigma bussen in het hele land geldt. Maar goed, misschien zit ik er naast en geldt dit misschien alleen voor Utrecht ? Hier kan ik dus niet echt een antwoordt op geven. Wel weet ik zeker dat wij dus niet met OGS mogen rijden, totdat alles in orde is.

Verders weet ik wel dat er per regio toch ook veel verschillen zijn.
Zo rijden wij dus zelf op de ambu bussen, terwijl er in andere regio's alleen ambulance chauffeurs hierop mogen rijden.

Je ziet, een duidelijke éénheid binnen de sigma is er niet en ik denk dat dit nog wel heel lang op zich zal laten wachten.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #12 Gepost op: 29 oktober 2005, 22:48:54
Laten we eerlijk zijn. Als er een echte melding komt en je moet de snelweg op, hoe hard mag je dan rijden ?
Juist 80, gebruik je dan de blauwe lampen ? Lijkt mij een beetje overbodig. Oké voor op de binnenwegen, kan ik mij daar wel wat bij voorstellen.
Maar hoevaak is er een echte melding ?

Helaas hebben wij niet bepaald dat deze regel is ingegaan om niet met OGS te rijden. Dat is in Den Haag bepaald en ik heb begrepen dat dit voor alle sigma bussen in het hele land geldt. Maar goed, misschien zit ik er naast en geldt dit misschien alleen voor Utrecht ? Hier kan ik dus niet echt een antwoordt op geven. Wel weet ik zeker dat wij dus niet met OGS mogen rijden, totdat alles in orde is.

Verders weet ik wel dat er per regio toch ook veel verschillen zijn.
Zo rijden wij dus zelf op de ambu bussen, terwijl er in andere regio's alleen ambulance chauffeurs hierop mogen rijden.

Je ziet, een duidelijke éénheid binnen de sigma is er niet en ik denk dat dit nog wel heel lang op zich zal laten wachten.

Om nou voor een rood licht te wachten als je op weg bent naar een gewonden. :-\ :-X
Overigens met OGS mag je harder dan 80 :'(op de snelweg, maar het bussie wil nie harder.  :-\ :'(
Wij krijgen van de MKA de urgentie door, maar in principe rukken wij altijd uit op een A1, dus met OGS.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 29 oktober 2005, 23:05:00
Om nou voor een rood licht te wachten als je op weg bent naar een gewonden. :-\ :-X
Overigens met OGS mag je harder dan 80 :'(op de snelweg, maar het bussie wil nie harder.  :-\ :'(
Wij krijgen van de MKA de urgentie door, maar in principe rukken wij altijd uit op een A1, dus met OGS.

vertel je mij nu dat jullie bussen begrenst zijn  ???
vind ik eigenlijk wel vreemd om eerlijk te zijn had ze dan op 120 begrenst of op 100
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #14 Gepost op: 29 oktober 2005, 23:09:38
vertel je mij nu dat jullie bussen begrenst zijn ???
vind ik eigenlijk wel vreemd om eerlijk te zijn had ze dan op 120 begrenst of op 100

Dat vertel ik je niet.
Er zit geen begrenzer op.
De niet-turbo motor is de "begrenzer" ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 29 oktober 2005, 23:13:25
en hij houd op bij 80

lekkere motorkeuze dan, zal ook wel niet byzonder lekker rijden dan  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #16 Gepost op: 30 oktober 2005, 01:59:53
en hij houd op bij 80

lekkere motorkeuze dan, zal ook wel niet byzonder lekker rijden dan  :-X
Tja, als je naar de aantal inzetten kijkt en het budget dat beschikbaar is voor deze wagens? Niet te vergeten die aanhangers achter de bus...  ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #17 Gepost op: 30 oktober 2005, 08:56:42
Dat gedoe met die blauwe lampen (en ook die oranje lamp, maar da's wat minder belangrijk) heeft te maken met het feit dat BZK, bij de opbouw van die Sprinters nog een heeeeeleboel zwaailampen had liggen (voorraadje). Die hebben ze erop gezet, maar al snel bleek dat die helemaal niet goed zijn. Condensvorming binnen de kappen etc. Daardoor veel storingen. Om te voorkomen dat er prio 1 gereden wordt terwijl de lampen op het dak het begeven en je dus denkt wel enigszins zichtbaar te zijn, maar dat niet bent, is kennelijk geoordeeld om niet meer met prio 1 te laten rijden. Enkele regio's (in Brabant geloof ik) hebben dit probleem niet (meer), omdat ze andere lampen erop hebben gezet (op eigen kosten), dan wel omdat het ambuteam-voertuig direct bij in gebruikname al andere lampen had (i.v.m. de hoogte van de garage waar ie in gestald staat).
greetz,  Enrique


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #18 Gepost op: 30 oktober 2005, 09:22:47
Bij ons werken ze nog steeds prima, tenzij iemand vergeet de deuren helemaal omhoog te draaien :-)

Maar wij rijden wanneer de MK dat nodig acht gewoon met OGS, ons is niets verboden.
Wat die maximum snelheid betreft, wij halen 90km/h of zo, niet echt hard, maar vlot genoeg

Jacques (chauffeur bij de sigma)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #19 Gepost op: 30 oktober 2005, 09:46:14
maar niemand weet nog wat er was ?
 
Ik neem aan dat je naar een oefening niet met blauwe lampen aan rijdt !