Ik heb het ook wel eens gebruikt maar mijn ervaring is dat slaan op iemand die op deze wijze verzet pleegt weinig effectief is.D oor de adrenaline voelen ze die stompen echt niet op dat moment maar pas de volgende dag. Dan maar echte pijnprikkels toedienen.
Ik hou het heel waarschijnlijk dat deze man drugs heeft gebruikt. Al dan niet in combinatie met de verhoogde hartslag door het verzet kan dat ook snel fataal aflopen.
Het is niet goed als burgers de conclusie trekken dat de man waarschijnlijk overleden is door politiegeweld maar het is ook onjuist om de conclusie te trekken dat hij waarschijnlijk drugs heeft gebruikt.
De meeste idiote term van de afgelopen jaren is "de verwarde man".
Je kan iemand die schreeuwend buiten zijn auto op het wegdek zit om 5.30 uur niet automatisch bestempelen tot verwarde man. De politie en Officier van Justitie zijn ook te snel met het plakken van een etiket op iets wat ze niet zo goed kunnen duiden. De politie en Officier van Justitie zijn hier gewoon onzorgvuldig omdat ze het niet kunnen weten. De enige die het namelijk kan weten is overleden. Het antwoord waarom de man op zijn knieen op het wegdek zat te schreeuwen moet nu worden gegeven door de patholoog-anatoom na het uitvoeren van een obductie.
Het kan ook dat de man plotseling acute pijn heeft gekregen, nog uit de auto heeft kunnen kruipen en een poging deed om hulp te roepen.