leiderdorp :grote brand school

Auteur Topic: leiderdorp :grote brand school  (gelezen 5184 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #20 Gepost op: 31 oktober 2005, 07:47:58
toch raar, bij zo'n brand verwacht je toch minimale opschaling naar middelbrand als de eerste tas ter plaatse is

misschien was er in eerste instantie geen gevaar voor omliggende panden, en na een tijdje wel  ???
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #21 Gepost op: 31 oktober 2005, 07:55:21
Uhmm.. Volgens mij is het regeling dat bij een school automatisch middelbrand wordt gegeven (hier iig wel). Maarja, het is nou al te laat.  ;)
343, never forget.


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #22 Gepost op: 31 oktober 2005, 08:23:47
Joris Zag de rookontwikkeling vanuit Boskoop...
Dan kan je me niet vertellen dat dat nog een dak brandje is.

ik zeg ook niet dat het dan nog een dakbrandje is, maar waarschijnlijk hebben ze het gewoon onderschat en dachten ze het toch zelf aan te kunnen, maar dat bleek uiteindelijk toch niet het geval, maarja, ik was er niet bij, dus ik zeg hier alleen maar wat mij het meest logisch lijkt


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 31 oktober 2005, 13:00:01
ik zeg ook niet dat het dan nog een dakbrandje is, maar waarschijnlijk hebben ze het gewoon onderschat en dachten ze het toch zelf aan te kunnen, maar dat bleek uiteindelijk toch niet het geval, maarja, ik was er niet bij, dus ik zeg hier alleen maar wat mij het meest logisch lijkt

Je gooit een balletje op die ik kan inkoppen maar ik doe het niet...  ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #24 Gepost op: 31 oktober 2005, 13:04:18
Boeiend hoor al die speculaties van mensen die zelfs geen eens zijn wezen kijken.  :-\ :-X
Bovenal die suggesties alsof de bevelvoerder of ovd inschattingsfouten maakt.  >:(


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #25 Gepost op: 31 oktober 2005, 13:11:23
Brand basisschool Leiderdorp aangestoken
LEIDERDORP - De brand in de prins Willem Alexanderschool in Leiderdorp is aangestoken. Dat heeft technisch onderzoek uitgewezen. De brand brak zaterdagmiddag omstreeks 16.50 uur uit. Rond 21.30 had de brandweer het vuur onder controle.
Omwonenden lieten eerder al weten kinderen op het dak van de school te hebben gezien.
Op de dag van de brand zijn een dertienjarige jongen uit Zoetermeer en een twaalfjarige jongen uit Leiderdorp aangehouden. Zij bleken echter niets met de brand te maken te hebben.
De politie roept de kinderen die op het dak zijn gezien op zich te melden bij de politie. De leerlingen van de prins Willem Alexanderschool aan de Leeuwerikstraat hoeven maandag en dinsdag niet naar school. De wethouder van Onderwijs, Glasbeek, hoopt dat woensdag andere klaslokalen voor hen beschikbaar zullen zijn, misschien in een noodgebouw.    

www.rtvwest.nl


snowbully

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
  • Daar is van Lunteren.....
Reactie #26 Gepost op: 31 oktober 2005, 13:38:52
Uhmm.. Volgens mij is het regeling dat bij een school automatisch middelbrand wordt gegeven (hier iig wel). Maarja, het is nou al te laat. ;)

Lijkt me sterk. Een buitenbrandje bij een school een middelbrand?? Hangt volgens mij van de melding en de info af die bij de AC binnenkomt, of het inzicht van de bevelvoerder...

Dronken bevelvoerder? :P

Sympathieke opmerking.....


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 31 oktober 2005, 13:47:44
Lijkt me sterk. Een buitenbrandje bij een school een middelbrand?? Hangt volgens mij van de melding en de info af die bij de AC binnenkomt, of het inzicht van de bevelvoerder...

Sympathieke opmerking.....

De meldingkwam binnen als dakbrand... op p2000


snowbully

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
  • Daar is van Lunteren.....
Reactie #28 Gepost op: 31 oktober 2005, 14:28:30
Klopt helemaal, één TS en één AL gealarmeerd...


brw_sluis

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 31 oktober 2005, 14:32:02
De meldingkwam binnen als dakbrand... op p2000

En bij analoog ?? (Als dat er nog is ::))