De meeste chevrolets hadden een v6 die op LPG liep en niet op diesel. Daarnaast werden deze chevy's gekocht vanwege een gunstige aanschafprijs. En de ambulances die tot voor kort rondreden reden voornamelijk in amsterdam, en dat waren geen diesels.
6 liter
V8 benzine/LPG, deze motor werd besteld omdat vanaf 2005 de 6 liter diesel niet werd toegelaten op de Nederlandse wegen.
Wat heb je aan een lagere aanschafwaarde als de Chevrolet bij 180.000km helemaal op is, deze heb ik op het laatst bij Amsterdam een aantal uitdienst zien gaan, of anders gezegd, ik heb ze te koop zien staan bij een bedrijf dat meerdere A'damse chevrolets heeft overgenomen. En dit werd op dit forum ook bevestigd door mensen van Ambulance amsterdam.
Sommige sprinters gaan tegenwoordig uit dienst bij 3,5 a 4 ton(+)
In het zuiden van Nederland was een ambulance verhuur onderhouds bedrijf dat 20 identieke Chevrolets heeft besteld rond dezelfde tijd.
Die T6 volvo's waar je het over hebt waren er maar 4 opvallende van, en die reden voornamelijk met speciale verkeersteams. Ze reden wel degelijk alleen zag je ze gewoon weinig.
Dat was info die van dit forum kwam, dat heb ik hier gelezen. was wel een tijdje terug..
Een e250cdi rijdt gemiddeld 1:14, als je daar de opbouw en het gewicht van de ambu aan toevoegt en je rijdt met spoed dan is die niet veel zuiniger dan die 1:5 van de sprinter.
maar we zullen het er toch over eens zijn dat een laag voertuig een iets gunstigere luchtstroom over het voertuig heeft en dan hoge bestelbus... en de e klasse is een paar honderd kilo lichter dan een sprinter.
Miesen beweerd overigens dat de lage ambu 8,8 liter per 100 km verbruik op de snelweg, 1:11,4
Voor de duidelijkheid, het gaat hier over een Miesen Bonna 212L, het model dat tussen 2009 en 2016 aan RAvu is geleverd. Bron: Miesen op een ambulance beurs, het verbruik was met grote letter op de voorruit van een demo geplakt.
Vza international (lange afstands vervoer) heeft niet voor niets een kudde lage e classes in dienst, waarvan 2 ex B auto limburg en 1 ex wensambulance NL
laatste model e klasse ravu is 738 kilo lichter dan een laatste model Otaris hollands midden
de volvo XC90 Nilsson is 662 kilo lichter dan een Otaris Hollands midden
Alle gewichten zijn massa rijklaar, van recente modellen. bron: rdw.nl
je beweerd in een eerder bericht dat een vrachtwagen van een X aantal ton gewicht een hoger verbuik heeft, dat geld ook voor hv-voertuigen.
Ik ben het er wel over eens dat de lage Mercedes e klasse niet echt meer van deze tijd is, als je naar de werk ruimte achterin kijkt.
Ik heb 3 diploma's autotechniek waarvan 1 voor bedrijfswagen technieker, dus ik meen dat ik er wel iets verstand van heb.
(behalve als het over Volvo gaat
)