Ik begrijp best dat er een onderbouwd financieel en operationeel plaatje aan zit, maar dat plaatje maken wij zelf. Wij (lees, diegene die er over gaan) bepalen dat vanwege financiën de heli in 70% van het land minder tot niet ingezet gaat worden. Dat is immers te duur, weegt niet op tegen de 'winst'.
Bovendien betekent een inzet in een 'uithoek' dat de heli niet beschikbaar is in de randstad, dat is belangrijker dan de rest van het land.
Ik snap het wel, maar vind het niet goed. Ook hier hebben de burgers én collega's recht op de inzet en ook hier willen we boeven vangen. Daarbij is het standaard excuus dat de heli niet kan vliegen vanwege het weer of te weinig brandstof. Daar heb ik de traumaheli echt nog nooit over gehoord en die zien we hier vrijwel dagelijks overdag en 's-nachts.
Het kan een paar keer gebeuren, maar deze reactie komt keer op keer. Zoals gezegd vragen de collega's en het OC inmiddels al helemaal niet meer om de heli en dat is een slechte ontwikkeling.
(overigens zijn er met zowel Midden Zeeland als Breda/Seppe afspraken gemaakt over het tanken van de politie heli, mocht hij hier zijn tankt hij daar ook)