Echter wanneer het wapen half in een holster zit en dus niet gelijk duidelijk is wat voor wapen het is, is de kans groot dat politiemensen dit even willen bekijken.
De vraag is dus, ga je dat risico nemen voor een carnavalspakkie? Ons advies is: niet doen.
Het gaat dus gewoon niet om een wapen, wel over iets wat er op gelijkt (en niet strafbaar is) want het is dus eigenlijk alleen het kolf gedeelte (rest wordt volgens TS eraf gezaagd).
Dat er waarschijnlijk even een kijkje wordt genomen door agenten begrijp ik helemaal (en dat zal ook gauw duidelijk gemaakt worden binnen het betreffende korps), mijn reactie was ook meer bedoeld naar aanleiding van opmerkingen dat je niet gek moet opkijken van 'agenten met getrokken pistolen' tot en met 'arrestatieteam' toe....
Nogmaals, Het gaat hier over een carnavalsgroep ín een optocht en er maakt mij niemand wijs dat dit een eventuele 'redelijkerwijze' reactie zou kunnen zijn van agenten, zeker niet in Limburg waar men bekend is met carnaval en groepen die een zeer authentieke uitstraling kunnen hebben naar gelang het thema.
Indien wel dan blijf ik erbij dat deze heel wat uit te leggen hebben, en voor diegene die niet bekend zijn met Limburgs carnaval: dan denk ik zelfs dat je een rel vanuit toeschouwers kunt verwachten bij zo'n 'actie' !
Bij sommige thema's in optochten zit zoiets nu eenmaal verwerkt in de uitstraling van de kleding en ook al zou je alléén maar de kolven gebruiken, dan is er mijn inziens ook niks mis als er door politie even een kijkje naar wordt genomen, kun je zelfs verwachten... (Zoals onze groep destijds ook even bekeken werd door de aanwezige surveillanten. Kregen zelfs complimenten dat het mooi gemaakt was..)
Maar... Begrijp mij niet verkeerd, ik snap de reactie van de 'sterke arm' van de andere kant ook hoor (!), maar ben wel van mening dat dit in dit geval wel erg overtrokken is.
Nogmaals, ik zou zelf ook niet met airsoftwapens gaan lopen 'klooien', maar gewoon even bij Bart Smit langsgaan, je bespaart een hoop geld en effect is hetzelfde... (Inclusief het vooraf even een kijkje nemen door politie aan toe...)