Dat bedoel ik niet. Het dragen, en dus ook het naar binnen lopen in een bank is sowieso verboden. Maar het gaat zeg maar om "het voorhanden hebben". Als ik de richtlijn goed lees, dan is die helemaal niet van toepassing op de meeste van dit soort wapens, simpelweg omdat ze een imitatie zijn van echte wapens. Verder is de richtlijn bedoeld voor speelgoed van kinderen onder de 14. Ik heb een paar plaatjes gezien van de verpakking van dit soort "speelgoed" wapens, en daar staat nu juist uitdrukkelijk op dat ze "NIET geschikt zijn voor kinderen onder de 14 jaar".
Dus dat de wetgeving nu is aangepast met een verwijziging naar die speelgoed richtlijn, maakt voor wat betreft die proppenschieters volgens mij niets uit. Het gaat volgens mij dan meer om die klapperrjes revolvers en geweertjes, die weliswaar enigszins de vorm hebben van echte revolvers, pistolen en of geweren, maar waar je niet zo makkelijk kan spreken over "imitaties van echte vuurwapens".
Want als inderdaad op de doos duidelijk zou staan dat het speelgoed is voor kinderen jonger dan 14, waarom zijn de kermisexploitanten die deze wapens als prijs weggeven dan in overtreding?