Hoe hoog schat je als politie dan in dat het hier bij een verklede groep (tijdens carnaval) om echte wapens zou kunnen gaan ?
En dat is nu precies de naïeve gedachte van de gemiddelde Nederlander: "Hier gebeurt niets. Het is een carnavalsoptocht, DUS er loopt vast niemand met een echt wapen rond...."
Als je dit vrij verkocht stukje speelgoed, in een holster hebt zitten waarbij alleen de greep uitsteekt lijkt het ook verdomd echt, maar het mag wel...
Alleen moet je niet vreemd opkijken, dat wanneer een agent jouw ziet, of een burger de politie waarschuwt, er een arrestatieteam opgetrommeld wordt en jouw op niet zachtzinnige wijze aanhoudt. En strafbaar of niet, ik zou dat niet mee willen maken, nog afgezien van het gegeven dat de kosten van de onnodige politie-inzet misschien op jouw verhaald gaan worden.....
Vanuit politie zijde begrijp ik het 'probleem' als je zo iemand bijv. in zijn eentje ziet lopen heel goed,
Ik zie het probleem (zonder quotes) ook wanneer er meerdere mensen zo rondlopen.
ik zou zelf ook alle voorzichtigheid in acht nemen als ik tijdens mijn werk iemand zo zou zien lopen !
Dan zijn wij het volgens mij helemaal eens....