Pager gaat niet af

Auteur Topic: Pager gaat niet af  (gelezen 9875 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #30 Gepost op: 2 april 2006, 15:48:31
Aha! Klinkt dus als een decoderings/softwareprobleem.

Dank je, nou weer echt goed geregeld...

Die sufkoppen stinken er steeds weer in! Als het goed is kost het nu eenmaal ook wat.

Henk


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #31 Gepost op: 3 april 2006, 18:39:18
Henk, het heeft niet te maken met de dekking van het P2000 netwerk, die is dik in orde, maar met de kwaliteit van de 'officieële pagers......... (de illegale pagers ontvangen alles wel.....) :-X Op het scannerforum is er een hele discussie over. Waar het op neer komt is dat de firma van de Xstream nooit een flexpager (het gebruikte protocol) gemaakt heeft. :-\ Speciaal van NL hebben ze er één ontwikkeld.... Volgens mij kan je het een beetje vergelijken met een fabrikant die alleen maar dieselmotoren gemaakt heeft en nu ineens een benzine motor gaat maken (onder tijdsdruk). Gegarandeerd dat dat ook fout gaat!

Typisch weer de overheid, voor een dubbeltje op de eerste rang proberen te zitten terwijl het uit eindelijk een rijksdaalder gaat worden (waar de anderen het aanboden voor een gulden...) ;)
Inderdaad, de dekking van P2000 is goed. Alleen kan de Infostream slecht tegen het co-channel effect. Dat effect treedt op wanneer men zich tussen 2 of meerdere P2000 masten bevindt (co-channel houdt in dat meerdere zender op dezelfde frequentie tegelijkertijd de lucht in gestuurd worden) en daar kan de pager slecht tegen. Ook zou er in gebieden met veel bebouwing sprake zijn van een timingverschil van het P2000 signaal waardoor het signaal vertraagd cq vervormd wordt.
In de nieuwe versie zou dit probleem verholpen moeten zijn.

Overigens heb ik nog geen een probleem en geen een melding gemist met mijn Xstream.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #32 Gepost op: 17 april 2006, 23:29:08
Het probleem staat denk ik los van P2000 want ook met het KPN netwerk heb ik wel eens een cruciale oproep gemist................ :'(

En nog steeds als er twee berichten snel achter elkaar verzonden worden mis je de tweede oproep wel eens  >:(


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #33 Gepost op: 18 april 2006, 07:39:54
Het probleem staat denk ik los van P2000 want ook met het KPN netwerk heb ik wel eens een cruciale oproep gemist................

Nou, geen enkel netwerk kan garanderen dat je alle berichten ontvangt, het is en blijft immers eenrichtingsverkeer.....

GRoeten, Peter.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #34 Gepost op: 18 april 2006, 08:18:00
Nou, geen enkel netwerk kan garanderen dat je alle berichten ontvangt, het is en blijft immers eenrichtingsverkeer.....

GRoeten, Peter.


Wij hebben nu allemaal de JupiterPro 7.1. Die geeft een signaal als hij buiten bereik is. Dat gebeurt alleen IN de auto in verweggiestan. In tunnels, kelders ed heb ik gewoon bereik Meerdere oproepen veschijnen achter elkaar  met een label aan de capcode die je zelf kunt maken. Wij hebben met deze jupiter en zijn voorgangers nog nooit een oproep gemist, maar dat zou nog eens een keer kunnen gebeuren dus. En deze pager schijnt gewoon ook goedgekeurd te zijn voor onze echte hulpdiensten.

Wat kost trouwens een infostream...

Henk


112Owolde

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 22 april 2006, 13:21:33
Wij hebben nu allemaal de JupiterPro 7.1. Die geeft een signaal als hij buiten bereik is. Dat gebeurt alleen IN de auto in verweggiestan. In tunnels, kelders ed heb ik gewoon bereik

Ik had vanochtend een uit bereik op mijn Jupiter, vlak nadat er een melding was binnengekomen. Een collega die aan de andere kant van het dorp woont had het niet. Niet op de Jupiter en niet op de Infostream. Ik was in huis. Kennelijk gewoon een storing in de lucht ofzo.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #36 Gepost op: 22 april 2006, 14:00:45
Nu gaan er vele hulpverleners een "illegale" pager kopen. Dat doe ik uit PRINCIPE niet!!!!!!!!!!

Geen enkele hulpverlener zou dat moeten doen, dit is toch te gek voor woorden????

Als je nu moet kiezen tussen of een "illegale" pager kopen of een halve ploeg die niet op komt bij een uitruk, dan kies je toch ook voor de "illegale" pager?
Ik vind het ook onzin dat "illegale" pagers gekocht (moeten) worden, maar als je anders een uitruk mist :-X Het kan wel om mensenlevens gaan.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #37 Gepost op: 22 april 2006, 14:01:22


Wat kost trouwens een infostream...

Henk
Henk, ik heb een infostream. Hij werkt goed, maar ik hoor dat de Jupiter beter is....... Ik las op het C2000 forum dat de infostream 300 euro kost. Ik heb gehoord 250 euro....... Te duur denk ik.


112Owolde

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 22 april 2006, 14:20:59
Henk, ik heb een infostream. Hij werkt goed, maar ik hoor dat de Jupiter beter is....... Ik las op het C2000 forum dat de infostream 300 euro kost. Ik heb gehoord 250 euro....... Te duur denk ik.

iets minder namelijk 203 euro.
Citaat
Infostream pager    
P2000
203,00 euro

Een programeerset is iets duurder:
Citaat
Programmeerkit    
Xstream CPS Programmeerkit bestaant uit CD rom met Programmeersoftware, interface en kabel (USB aansluiting)
365,00 euro


Firefighter Peter

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 296
  • Firefighter Peter
Reactie #39 Gepost op: 23 april 2006, 22:31:00
nog een paar dagen (weekjes) en dan krijgt ons korps de nieuwe pager infostream x3........
en dan zijn alle problemen opgelost ;)
Spoed komt meestal door voorafgaande traagheid