Pager gaat niet af

Auteur Topic: Pager gaat niet af  (gelezen 10156 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

ajax

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 2 november 2005, 23:23:57
IS een heel ander cap  ::)

Klopt heb meerdere code's

dit is mijn PS code


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 7 februari 2006, 15:40:34
http://www.noordhollandsdagblad.nl/Pagina/0,7106,15-1-1--3014171-1589-723605-,00.html

Alarm met dag vertraging binnen op brandweerpieper
Van onze verslaggever gerard van engelen
texel-Brandweermannen die de melding van een brandalarm pas een dag later ontvangen op hun pieper. En zich dus ook een dag te laat naar de kazerne haasten. De nieuwe communicatieapparatuur van de brandweer geeft op Texel behoorlijk wat problemen.

'Piepers' gaan stuk als je te hard op een knop drukt, ze geven meldingen verminkt door of, jawel, een dag te laat. Het ene euvel heeft te maken met de fabrikant, het andere met een zendmast van KPN, die in Den Burg staat.

Het is recent gebeurd, zegt ploegchef Martijn Van Hengel van het Texelse korps. ,,Op een vrijdag kregen we een automatische alarmmelding. Toen ik de volgende dag oud papier in de container gooide bij de kazerne, zag ik daar twee collega's naar binnen sprinten. Bleek dat zij net de melding hadden ontvangen. Met bijna een volle dag vertraging dus. Wilden ze alsnog voor uitrukken.''

Verminkt
De eilandbrandweer is niet blij met de pagers, zoals de nieuwe generatie 'piepers' tegenwoordig heet. Ze zijn slap (in een half jaar tijd hebben dertig displays het begeven), en tekstberichten vanuit de alarmcentrale worden op individuele pagers totaal verminkt weergegeven. Een brand in Den Burg kan dan *&78) @#$hi worden. ,,Hoe dichter onze mensen bij de mast wonen, hoe groter de kans dat er wat misgaat'', zegt Van Hengel.

Ook in Utrecht en Drenthe zijn soortgelijke problemen gemeld uit plaatsen waar de KPN een zendmast heeft staan. Dat bedrijf heeft een eigen pager-net, dat bijna op dezelfde frequentie zit als dat van de hulpverleners. En dat stoort elkaar bij sommige weersomstandigheden.

Meer oproepen
De NVBR, de Nederlandse Vereniging voor Brandweer en Rampenbestrijding, brengt de problemen landelijk in kaart. Op Texel zijn inmiddels maatregelen getroffen om te bereiken dat iedereen gealarmeerd wordt. ,,We laten een melding twee keer uitgaan, we roepen meer mensen op en alarmeren ook via mobiele telefoons'', zegt Van Hengel, die verzekert dat alles nog onder controle is. ,,Niemand hoeft bang te zijn dat we een brand missen.''

Met de overgang naar het digitale communicatiesysteem C2000 voor hulpverleners moeten alle brandweermensen in Nederland een nieuw type pieper krijgen. Die is na een Europese aanbesteding bij een bedrijf besteld, Koning & Hartman in Den Haag. Die onderneming heeft volgens de brandweerkorpsen nog geen goede pager kunnen ontwikkelen. De korpsen hebben een afnameplicht en zitten aan het bedrijf vast. Volgens algemeen directeur O. Coene van het bedrijf zijn niet alle problemen aan zijn bedrijf te wijten. ,,In sommige regio's lag de frequentie van het netwerk te dicht bij een ander netwerk. Daardoor kwamen meldingen niet door, maar dat heeft niets met de pager op zich te maken.'' De regio Utrecht heeft besloten om na alle problemen met de pagers het oude, analoge communicatienetwerk in de lucht te houden. Andere regio's gebruiken zogenaamde 'illegale pagers' van andere fabrikanten die er wel voor zorgen dat de meldingen doorkomen. Van Hengel: ,,Bij Voordeelland op Texel zijn pagers te koop voor particulieren die beter werken dan die van ons. Maar dat kan ik misschien beter niet zeggen.''


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 7 februari 2006, 20:06:03
Citaat
"Bij Voordeelland op Texel zijn pagers te koop voor particulieren die beter werken dan die van ons. Maar dat kan ik misschien beter niet zeggen.''

Ik denk dat ik maar eens aandelen Voordeelland ga opzoeken  8)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #13 Gepost op: 8 februari 2006, 02:46:32
Ik denk dat ik maar eens aandelen Voordeelland ga opzoeken  8)



of gewoon een ''echte'' kopen van de concurent kosten ook maar 1/3 van de prijs en doen ook nog veel langer met 1 batterij (hebben er zelf ook 2 thuis)
Nemo me impune lacessit


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 8 februari 2006, 09:51:04
Goeie tip voor als ik zeer binnenkort weer richting het vertrouwde West-Friese plaatsje ga verhuizen


Erik@

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 10 februari 2006, 01:43:45
GA MAAR EENS NA OF ER EEN GSM-MAST IN DE BUURT STAAT DIE HEBBEN DE ZELFDE BANDBREEDTE EN DAN DOET JE PAGER HET NIET.

GROETJES

ERIK


Karim

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 10 februari 2006, 02:05:08
GA MAAR EENS NA OF ER EEN GSM-MAST IN DE BUURT STAAT DIE HEBBEN DE ZELFDE BANDBREEDTE EN DAN DOET JE PAGER HET NIET.

GROETJES

ERIK

volgens mij hangt je caps lock of je shift vast....  ::)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #17 Gepost op: 10 februari 2006, 03:15:15
GA MAAR EENS NA OF ER EEN GSM-MAST IN DE BUURT STAAT DIE HEBBEN DE ZELFDE BANDBREEDTE EN DAN DOET JE PAGER HET NIET.

Ik weet niet wie jou dat op de mouw heeft gespeld, maar dat is pertinent niet waar. Dat frequentieverschil is dusdanig dat zelfs de goedkoopste walkie-talkie van de Intertoys er geen last van mag hebben.

Waarschijnlijk ben jij in de war met ERMES. Het semafoonnetwerk van KPN wat direkt naast de P2000-frequentie ligt. Dat netwerk veroorzaakt inderdaad veel storing bij de Infostreams, iets waar veel andere pagers geen last van hebben (zoals het ook hoort).

Groeten, Peter.


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #18 Gepost op: 10 februari 2006, 18:41:22
ja dat kan idd niet kloppen van die telefoonmast   want hier staat de p/c2000 mast op 30 meter van de telefoonmast  en ik krijg netjes al mijn berichten   dus das bullshitt  

wel is et zo dat er gaten zijn in de dekking   zo hebben 2 colega's van mij een oproep gemist  omdat ze bij een hoog gebouw stonden


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #19 Gepost op: 10 februari 2006, 19:06:42
wel is et zo dat er gaten zijn in de dekking   zo hebben 2 colega's van mij een oproep gemist  omdat ze bij een hoog gebouw stonden

Persoonlijk lijkt het mij bijzonder sterk dat er 'gaten' in de dekking zitten, zeker buitenshuis is de dekking vrijwel gegarandeerd. Gezien de vele (verschillende) klachten denk ik dat het eerder aan de pager ligt, of waar jij zelf al op reageerde, een plaatselijke ERMES zender die het signaal verminkt (maar ook dat ligt weer aan de pager).

Groeten, Peter.