Een paar centimeter verschil kan al uitmaken of een pager wel of niet de alarmering ontvangt. Gaten in de ontvangst zijn bijna niet te voorkomen, alleen zal een slechte (minder gevoelige) ontvanger meer en grotere gaten vertonen dan de betere.
Mijn vraag is dan ook, komt andersom ook wel eens voor, dat de hobby pager iets niet ontvangt en de infostream wel?
Waarbij ik moet toegeven dat mijn Jupiter nog nooit een melding heeft gemist, zelfs niet met praktisch lege batterijen.
Henk
Henk, het heeft niet te maken met de dekking van het P2000 netwerk, die is dik in orde, maar met de kwaliteit van de 'officieële pagers......... (de illegale pagers ontvangen alles wel.....)
Op het scannerforum is er een hele discussie over. Waar het op neer komt is dat de firma van de Xstream nooit een flexpager (het gebruikte protocol) gemaakt heeft.
Speciaal van NL hebben ze er één ontwikkeld.... Volgens mij kan je het een beetje vergelijken met een fabrikant die alleen maar dieselmotoren gemaakt heeft en nu ineens een benzine motor gaat maken (onder tijdsdruk). Gegarandeerd dat dat ook fout gaat!
Typisch weer de overheid, voor een dubbeltje op de eerste rang proberen te zitten terwijl het uit eindelijk een rijksdaalder gaat worden (waar de anderen het aanboden voor een gulden...)