Pager gaat niet af

Auteur Topic: Pager gaat niet af  (gelezen 9887 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #20 Gepost op: 10 februari 2006, 23:41:35
Gaten in de dekking buitenshuis zal idd wel meevallen, maar de ontvangst kwaliteit van de infostream is (bij mij) wel veel slechter dan die van mijn jupiter.
Heb al 2 meldingen gemist met de infostream terwijl de jupiter (Die naast elkaar aan de riem hangen) keurig en zonder verminking de meldingen doorgaven.

Groeten, Ton.


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #21 Gepost op: 1 april 2006, 22:15:40
vandaag aan den lijfe ondervonden  

mijn vader die tegen over mij zat kreeg de alarmering wel op de pager  en ik  kreeg helemaal niets     de mecurius van mijn moeder die 3 meter verder was ging wel af


Rooie

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 1 april 2006, 23:04:57
vandaag aan den lijfe ondervonden   

mijn vader die tegen over mij zat kreeg de alarmering wel op de pager  en ik  kreeg helemaal niets     de mecurius van mijn moeder die 3 meter verder was ging wel af   

De pager family.... ;)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #23 Gepost op: 1 april 2006, 23:25:24
vandaag aan den lijfe ondervonden   

mijn vader die tegen over mij zat kreeg de alarmering wel op de pager  en ik  kreeg helemaal niets     de mecurius van mijn moeder die 3 meter verder was ging wel af   

Ja hihi, vader, moeder, zoon  ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #24 Gepost op: 1 april 2006, 23:26:46
Nou ja, wel het voordeel als er iemand niet wakker kan worden!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #25 Gepost op: 2 april 2006, 11:26:32
hahah ja mijn vader en ik zitten bij de brandweer en mijn moeder wil graag weten waar we zijn      met het gesproken woord kon ze dat nog net horen   maar tegenwoordig niet meer  dus vandaar een mecuriusje voor haar aangeschaft


Gast48368

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 2 april 2006, 12:02:39
Mijn pager is ook meerdere malen niet afgegaan. Ik vind het van de zotte dat het zo moet anno 2006, welkom in de wondere wereld van de vernieuwingen.

Hulpverlenend NL is manco..........ik word er echt pisnijdig van dat ik van mijn zoon "de hobbyfotograaf" met een pager welke hij op iedere hoek van de straat kan kopen, moet horen dat er een oproep is geweest  >:(

Nu gaan er vele hulpverleners een "illegale" pager kopen. Dat doe ik uit PRINCIPE niet!!!!!!!!!!

Geen enkele hulpverlener zou dat moeten doen, dit is toch te gek voor woorden????


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 2 april 2006, 12:21:19
Een paar centimeter verschil kan al uitmaken of een pager wel of niet de alarmering ontvangt. Gaten in de ontvangst zijn bijna niet te voorkomen, alleen zal een slechte (minder gevoelige) ontvanger meer en grotere gaten vertonen dan de betere.

Mijn vraag is dan ook, komt andersom ook wel eens voor, dat de hobby pager iets niet ontvangt en de infostream wel?

Waarbij ik moet toegeven dat mijn Jupiter nog nooit een melding heeft gemist, zelfs niet met praktisch lege batterijen.

Henk


Gast48368

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 2 april 2006, 12:47:00
Een paar centimeter verschil kan al uitmaken of een pager wel of niet de alarmering ontvangt. Gaten in de ontvangst zijn bijna niet te voorkomen, alleen zal een slechte (minder gevoelige) ontvanger meer en grotere gaten vertonen dan de betere.

Mijn vraag is dan ook, komt andersom ook wel eens voor, dat de hobby pager iets niet ontvangt en de infostream wel?

Waarbij ik moet toegeven dat mijn Jupiter nog nooit een melding heeft gemist, zelfs niet met praktisch lege batterijen.

Henk

Andersom is mij niets van bekend, Henk  Daarom loopt nu ook half BRW NL met een "illigale" pager  :)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #29 Gepost op: 2 april 2006, 15:18:53
Een paar centimeter verschil kan al uitmaken of een pager wel of niet de alarmering ontvangt. Gaten in de ontvangst zijn bijna niet te voorkomen, alleen zal een slechte (minder gevoelige) ontvanger meer en grotere gaten vertonen dan de betere.

Mijn vraag is dan ook, komt andersom ook wel eens voor, dat de hobby pager iets niet ontvangt en de infostream wel?

Waarbij ik moet toegeven dat mijn Jupiter nog nooit een melding heeft gemist, zelfs niet met praktisch lege batterijen.

Henk

Henk, het heeft niet te maken met de dekking van het P2000 netwerk, die is dik in orde, maar met de kwaliteit van de 'officieële pagers......... (de illegale pagers ontvangen alles wel.....) :-X Op het scannerforum is er een hele discussie over. Waar het op neer komt is dat de firma van de Xstream nooit een flexpager (het gebruikte protocol) gemaakt heeft. :-\ Speciaal van NL hebben ze er één ontwikkeld.... Volgens mij kan je het een beetje vergelijken met een fabrikant die alleen maar dieselmotoren gemaakt heeft en nu ineens een benzine motor gaat maken (onder tijdsdruk). Gegarandeerd dat dat ook fout gaat!

Typisch weer de overheid, voor een dubbeltje op de eerste rang proberen te zitten terwijl het uit eindelijk een rijksdaalder gaat worden (waar de anderen het aanboden voor een gulden...) ;)