Henk, het heeft niet te maken met de dekking van het P2000 netwerk, die is dik in orde, maar met de kwaliteit van de 'officieële pagers......... (de illegale pagers ontvangen alles wel.....) Op het scannerforum is er een hele discussie over. Waar het op neer komt is dat de firma van de Xstream nooit een flexpager (het gebruikte protocol) gemaakt heeft. Speciaal van NL hebben ze er één ontwikkeld.... Volgens mij kan je het een beetje vergelijken met een fabrikant die alleen maar dieselmotoren gemaakt heeft en nu ineens een benzine motor gaat maken (onder tijdsdruk). Gegarandeerd dat dat ook fout gaat!
Typisch weer de overheid, voor een dubbeltje op de eerste rang proberen te zitten terwijl het uit eindelijk een rijksdaalder gaat worden (waar de anderen het aanboden voor een gulden...)
Inderdaad, de dekking van P2000 is goed. Alleen kan de Infostream slecht tegen het co-channel effect. Dat effect treedt op wanneer men zich tussen 2 of meerdere P2000 masten bevindt (co-channel houdt in dat meerdere zender op dezelfde frequentie tegelijkertijd de lucht in gestuurd worden) en daar kan de pager slecht tegen. Ook zou er in gebieden met veel bebouwing sprake zijn van een timingverschil van het P2000 signaal waardoor het signaal vertraagd cq vervormd wordt.
In de nieuwe versie zou dit probleem verholpen moeten zijn.
Overigens heb ik nog geen een probleem en geen een melding gemist met mijn Xstream.