Welke capcodes staan er in jouw pager?

Auteur Topic: Welke capcodes staan er in jouw pager?  (gelezen 142491 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Bart S

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 7 november 2005, 20:31:20
Longcodes (2029568, 2029569 etc.) mag je niet programmeren volgens het flex protocol. Geen enkele pager zal ze accepteren...als het goed is ;)

Klopt, in de praktijk blijkt echter dat de Jupiter serie ze wel accepteerd. Het functioneel nut ontgaat me echter geheel... :-\

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 7 november 2005, 21:25:26
wat kan je met die codes dan??

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #22 Gepost op: 7 november 2005, 22:41:00
wat kan je met die codes dan??

Volgens mij niets, ik weet ook niet waar ze voor zijn  :-\ ::)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #23 Gepost op: 7 november 2005, 22:59:39
Longcodes (2029568, 2029569 etc.) mag je niet programmeren volgens het flex protocol. Geen enkele pager zal ze accepteren...als het goed is ;)

Longcodes zijn 9-cijferig. De genoemde codes zijn gewoon short capcodes en worden door het netwerk gebruikt als groepscode. Bij elke groepsoproep wordt de netwerkcode 2029568 gebruikt. Bij 2 gelijktijdige groepsoproepen zul je als 2e code 2029569 zien, en zo verder. In de praktijk zal 2029568 de meest gebruikte code zijn. Aangezien het -zoals ik net al zei- een 'netwerkcode' is mag deze pager eigenlijk niet in de pager zelf geprogrammeerd worden aangezien het netwerk hoort te bepalen wanneer een pager een groepsoproep ontvangt. De pagers van Apollo (onder andere Jupiter en Mercurius) accepteren deze codes echter wel en hiermee kun je in feite dus alle groepsoproepen ontvangen. Je weet echter niet wie zo'n oproep verstuurt. Als je "Contact AC" oid ziet staan dan zou elke AC dat verzonden kunnen hebben. Bij daadwerkelijke alarmeringen zou je de plaatsnaam (of afkorting) er wel uit kunnen vissen...

Zelf heb ik de groepscodes meedraaien in mijn Jupiter in de auto. Zo ontvang je bijna alles, soms eigenlijk iets teveel :)

Groeten, Peter.

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #24 Gepost op: 7 november 2005, 23:02:05
Longcodes zijn 9-cijferig. De genoemde codes zijn gewoon short capcodes en worden door het netwerk gebruikt als groepscode. Bij elke groepsoproep wordt de netwerkcode 2029568 gebruikt. Bij 2 gelijktijdige groepsoproepen zul je als 2e code 2029569 zien, en zo verder. In de praktijk zal 2029568 de meest gebruikte code zijn. Aangezien het -zoals ik net al zei- een 'netwerkcode' is mag deze pager eigenlijk niet in de pager zelf geprogrammeerd worden aangezien het netwerk hoort te bepalen wanneer een pager een groepsoproep ontvangt. De pagers van Apollo (onder andere Jupiter en Mercurius) accepteren deze codes echter wel en hiermee kun je in feite dus alle groepsoproepen ontvangen. Je weet echter niet wie zo'n oproep verstuurt. Als je "Contact AC" oid ziet staan dan zou elke AC dat verzonden kunnen hebben. Bij daadwerkelijke alarmeringen zou je de plaatsnaam (of afkorting) er wel uit kunnen vissen...

Zelf heb ik de groepscodes meedraaien in mijn Jupiter in de auto. Zo ontvang je bijna alles, soms eigenlijk iets teveel :)

Groeten, Peter.

Het is helemaal duidelijk

Die code moet ik er niet in hebben, is veel de druk op de pager dan
de meldingen van gemeente Terneuzen vind ik al genoeg, en die heb ik ook alleen nodig  ;)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Heidebrandje

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 8 november 2005, 15:48:49
En nu die brandweer mensen daar ben ik nieuwsgierig naar of zij meerdere code's hebben of dat ze er maar 1 in hebben staan

brw_sluis

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 8 november 2005, 16:21:48
En nu die brandweer mensen daar ben ik nieuwsgierig naar of zij meerdere code's hebben of dat ze er maar 1 in hebben staan

Er kunnen er meerdere in, als je bij een blusploeg zit, en bij de beroeps op kantoor werkt dan heb je de OvD code + je blusploeg (bij ons dan)

Er zijn natuurlijk bij andere korpsen nog meer codes voor andere dingen

Target77

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 8 november 2005, 19:24:18
Ikzelf zit bij Heinkenszand en heb er de volgende codes in:

1. Blusploeg Heinkenszand
2. Persoonlijke code
3. Piepertestcode

;)

ajax

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 8 november 2005, 19:40:38