Longcodes (2029568, 2029569 etc.) mag je niet programmeren volgens het flex protocol. Geen enkele pager zal ze accepteren...als het goed is
Longcodes zijn 9-cijferig. De genoemde codes zijn gewoon short capcodes en worden door het netwerk gebruikt als groepscode. Bij elke groepsoproep wordt de netwerkcode 2029568 gebruikt. Bij 2 gelijktijdige groepsoproepen zul je als 2e code 2029569 zien, en zo verder. In de praktijk zal 2029568 de meest gebruikte code zijn. Aangezien het -zoals ik net al zei- een 'netwerkcode' is mag deze pager eigenlijk niet in de pager zelf geprogrammeerd worden aangezien het netwerk hoort te bepalen wanneer een pager een groepsoproep ontvangt. De pagers van Apollo (onder andere Jupiter en Mercurius) accepteren deze codes echter wel en hiermee kun je in feite dus alle groepsoproepen ontvangen. Je weet echter niet wie zo'n oproep verstuurt. Als je "Contact AC" oid ziet staan dan zou elke AC dat verzonden kunnen hebben. Bij daadwerkelijke alarmeringen zou je de plaatsnaam (of afkorting) er wel uit kunnen vissen...
Zelf heb ik de groepscodes meedraaien in mijn Jupiter in de auto. Zo ontvang je bijna alles, soms eigenlijk iets teveel
Groeten, Peter.