Ik wil mensen in het buitenland helpen, waar moet ik beginnen?

Auteur Topic: Ik wil mensen in het buitenland helpen, waar moet ik beginnen?  (gelezen 7215 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

singdam

  • Gast
Hallo,

Ik ben 19 jaar en doe nu natuurkunde op de universiteit. Maar ik wil in de toekomst in het buitenland werken. Ik wil heel graag naar zuidoost azie of in het middenoosten actief zijn. Ik wil mensen helpen. Als ik de mensen in pakistan of zuidoost azie zie dan wil ik echt wat doen. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen? Welke opleiding? Hoe? Waar? Wat moet ik doen?




Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #1 Gepost op: 4 november 2005, 06:44:44
Hallo singdam

Je zou het eens bij het Int. Rode Kruis kunnen proberen.

Kijk maar eens op de volgende pagina.
http://www.rodekruis.nl/over/overons_index.phtml?rubriek=wereldwijd&PHPSESSID=4786bb8b73fbd295acf8d81f8fbca409
hier vind je info en links naar de internationale website.
Van hieruit kom je zeker verder.
Uiteraard kun je e.e.a. ook informeren bij het hoofdkantoor van het NRK in Den haag.


Groet,  Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


singdam

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 20 november 2005, 01:48:48
Ok laat ik effe eerlijk zijn. Ik ben ontzettend lui en het kost me ontzettend veel tijd om info van die website te krijgen. Daarnaast staan er geen antwoorden op op specifieke vragen zoals welke opleiding? Helemaal bellen lijkt me ook een beetje overdreven

Kan jij anders zeggen welke opleiding me de meeste kans geeft om mensen in de wereld te helpen. Wat ik allemaal moet doen? Hoe ik stap voor stap in iran ofzo kan komen. Ik weet helemaal niets af van deze wereld


Florian van Hunnik

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 20 november 2005, 11:40:04
Ik zou zeggen: lees dit eens door, en mocht je nog vragen hebben, mail dan naar info@redcross.nl , zij kunnen je alles vertellen.

Florian


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #4 Gepost op: 20 november 2005, 20:02:14
Ok laat ik effe eerlijk zijn. Ik ben ontzettend lui en het kost me ontzettend veel tijd om info van die website te krijgen. Daarnaast staan er geen antwoorden op op specifieke vragen zoals welke opleiding? Helemaal bellen lijkt me ook een beetje overdreven

Kan jij anders zeggen welke opleiding me de meeste kans geeft om mensen in de wereld te helpen. Wat ik allemaal moet doen? Hoe ik stap voor stap in iran ofzo kan komen. Ik weet helemaal niets af van deze wereld

Ik neem je droom serieus.

Ik zou beginnen met de cursus actief worden voor luie mensen.
Vervolgens kan ik dan de cursus eigen initiatief voor beginners aanbevelen.
Als jouw motivatie sneuvelt op de moeite moet doen om informatie te vergaren, dan geloof ik nooit dat je in het buitenland datgene kunt doen wat je graag wilt doen.

Je helpt jezelf en de mensen daar het beste door genereus de organisaties, die daar actief zijn, te steunen.


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #5 Gepost op: 21 november 2005, 12:50:24
Ik neem je droom serieus.

Ik zou beginnen met de cursus actief worden voor luie mensen.
Vervolgens kan ik dan de cursus eigen initiatief voor beginners aanbevelen.
Als jouw motivatie sneuvelt op de moeite moet doen om informatie te vergaren, dan geloof ik nooit dat je in het buitenland datgene kunt doen wat je graag wilt doen.

Je helpt jezelf en de mensen daar het beste door genereus de organisaties, die daar actief zijn, te steunen.
 

Ik nam je droom ook serieus,  :-\
Echter denk ik dat je zelfs binnen de landsgrenzen niet veel kunt betekenen met zulks een instelling.
(Zelf zou ik je denk ik niet snel inzetten als je zo passief ingesteld bent)

 :-X :-X :-X I rest my case  :-X :-X :-X

Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


martin vermeer

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 22 november 2005, 16:56:25
Als het zo gemakkelijk is, doe mij dan ook maar zo,n mooie vakantie!!! ;D Geintje!!!!!!!!! ;)

Maar met zo'n instelling hoor naar mijn mening niet thuis in de hulpverlening.


chanes

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 22 november 2005, 21:54:17
Ik heb al wel een gehoord dat het eeen zeer selectief gebeuren is, om te worden aangenomen voor uitzending bij het rode kruis.
Met een luie instelling zal het inderdaad niet gaan lukken.
En als je in de functie-eisen kijkt, zal het nog wel even duren voordat je kan worden ingezet. Heb j enog even tijd om de luiheid weg te werken  ;).
Maar een mailtje sturen lijkt mij toch niet zo heel veel werk.


Kanarie

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 24 november 2005, 17:24:27
Ik weet niet hoe groot jij de drempel vindt om een brief te mailen naar het rodekruis-info-adres, maar ik zou zeggen: gewoon doen! Het hoeft heus niet meteen een sollicitatiebrief te zijn. Het kan ook in de trand van: hallo ik ben 19 jaar en ik studeer natuurkunde (misschien kun je dat ook wel weglaten; moet je zelf maar weten), dan leg je uit hoe je tot dit initiatief gekomen bent, namelijk dat het gaat kriebelen en dat je iets wilt doen voor die mensen etc. en vervolgens vuur je je eigen specifieke vragen af (al dan niet met wat extra uitleg omtrent je eigen ideeën), en je hoopt op een antwoord....... klaar! Het is wel verstandig om van tevoren toch je luiheid te overwinnen en de website te raadplegen; dan vraag je geen dingen die met koeieletters al 100x genoemd staan en je kunt je vragen wat specifieker stellen op basis van die achtergrondkennis. Succes!


sibbelleke

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 27 november 2005, 19:21:04
Graag zou ik mensen in het buitenland willen helpen. Dat is altijd al wat een droom van mij geweest maar ik ben er nooit verder op ingegaan. Een drietal weekjes geleden ben ik voor de eerste keer heel alleen naar Tenerife vertrokken. Daar heb ik me de ganse tijd bezig gehouden met het helpen van mensen. Met de kindjes in het zwembad spelen. De oudjes helpen met vanalles. Nu, moest ik terug denken aan mijn droom die ik stilletjes verborgen had. Ik wil heel heel graag naar het buitenland gaan om mensen te helpen. Het maakt niet echt uit wat ik moet doen zolang ik hun maar kan helpen. Nu is mijn vraag naar jullie: Wat kan ik doen voor mijn droom waar te maken? Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen diploma heb. Ik ben toen ik achtien was gestopt met school en ben onmiddelijk beginnen te werken. Zou dat eventueel ook een probleem kunnen vormen want indien het nodig is zou ik onmiddelijk voor een diploma gaan. Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden en mij een beetje meer uitleg kunnen geven over mijn droom die hopelijk ooit uit zal komen. Dank u.