Ach wat valt er over te zeggen. Steeds meer worden we aan het lijntje gelegd zodat we niet kunnen zeggen dat we een bepaald werk niveau hebben. Waar we eerst nog over de volledige breedte werden ingezet gaat het steeds meer richting flyers uitdelen en rondjes fietsen. Op een stadsfiets natuurlijk, want je mag dan wel de rijopleiding en de bike opleiding op zak hebben, men moet niet gaan denken dat je een echte agent bent.
Volgens mij is er één doel in het huidige beleid, van de vrijwilligers af komen. Alle regeltjes die te bedenken zijn worden als eerste toegepast op de vrijwilligers. Kijk maar naar de ATW, hoeveel agenten klussen er niet bij naast hun werk? Maar voor de vrijwillige politie moeten we ineens een maximaal aantal uren afspreken, in naam van de ATW, terwijl deze helemaal los staat daarvan. Ik kan nog steeds 20 overtredingen maken in een week met 6 uurtjes dienst, of geen overtredingen met 24 uur dienst. Maar we moeten vooral meer regels bedenken. Had ik al iets gezegd over regels?