Grote brand Amsterdam

Auteur Topic: Grote brand Amsterdam  (gelezen 7196 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 6 november 2005, 20:09:54
Het woord Autospuit is al heel, heel lang in gebruik in het Amsterdamse korps.

Daar ben ik van op de hoogte ;) maar dat we zes pagina's moeten discussieren over het woordje "autospuit" of "tankautospuit"... dat bedoelde ik eigenlijk.....


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #61 Gepost op: 6 november 2005, 20:38:46
TS = Met tank
AS = Zonder tank

Simpel toch, en in ASD heeft men gewoon geen zin meer om het woordje "tank" te zeggen!  ;)
343, never forget.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #62 Gepost op: 6 november 2005, 20:40:42
TS = Met tank
AS = Zonder tank

Simpel toch, en in ASD heeft men gewoon geen zin meer om het woordje "tank" te zeggen!  ;)
Zal ik jou eens 800ltr uit een autospuit laten drinken,er zit toch echt een tank in een autospuit   ::)


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #63 Gepost op: 6 november 2005, 20:44:24
Zal ik jou eens 800ltr uit een autospuit laten drinken,er zit toch echt een tank in een autospuit   ::)
Huh?  :P
343, never forget.


Rop

  • Gast
Reactie #64 Gepost op: 6 november 2005, 21:42:38
Ik kan wel het een en ander toelichten v.w.b. het woord autospuit met inhoud.
Het woord autospuit wordt nog steeds zo vanuit de historie gebruikt. Nu sleutel ik bijna dagelijks aan deze voertuigen dus weet precies wat erin zit aan inventaris . De tankinhoud is 1500 ltr. en aan redgereedschap zit er een schaar een spreider en een ram op . Voor alle drie de stukken gereedschap is er een hydro unit aanwezig maar dat gaat waarschijnlijk terug naar  2 hydro pompjes om de kosten wat te drukken . Het merk redgereedschap is van holmatro en zit op een schuifbord .