Dat is nu juist waar het om gaat, het is andersom: de wil is niet om het "eigen gezicht"te beschermen, maar om in het algemeen te verhinderen dat anderen zich ook kunnen profileren als reddingsdienst. Dus de bescherming moet breed zijn. Liefst zo breed dat je alleen nog met "ik ben slechts een passant" op je boot mag varen, want RESCUE op de boot waren ze het ook al niet mee eens. Dus het moetief is niet een specifiek eigen gezicht promoten, maar verhinderen in de breeds mogelijke zin.
Dat zal onze instructeur uit Gouda kunnen beamen.
Henk
Henk,
Wat mij betreft is dat een oude koe uit de sloot en je komt min of meer weer in de verwijtende sfeer.. (Ook al heb je misschien alle gelijk van de wereld), Anders word dit weer een HOGE discussie..
Dus met extra zout in de wonden smeren schieten we niets op.
De mensen die de discussie starten, en volmondig beamen dat de term reddingsbrigade beschermt zou moeten worden. Doen allang niet meer in de discussie.. en ze geven geen antwoord op de echt inhoudelijke vragen, en de inhoudelijke argumenten zijn verder allang gewisseld, maar van die zijde van de discussie is het angst vallig stil
Wat mij betreft.. Kan hier een slotje op.. of ze moeten nog inhoudelijk op de relevante vragen geven.. ? zal ze hier nog even herhalen..
Maar welke instelling zou deze naam/titel dan moeten beschermen ? RedNed, BIZA ?
En wat is het doel van de bescherming dan? Erkenning ?, meer subsidies ?, merkenrecht, het onderdrukken van particulier initiatief ?
Een EHBO vereniging die niet aangesloten is bij de koepel, mag zich toch ook EHBO vereniging noemen.. Er zijn diverse water reddingdiensten die niet aangesloten bij REDNED en wel zich Reddingsbrigade noemen in hun formele kvk inschrijving ?
Sjon, noemt als reden "om misbruik te voorkomen", wat voor soort misbruik bedoel je dan ?
(Misschien kan Sjon en medestanders zelf antwoord geven, want wij weten natuurlijk niet wat hij denkt en zegt)