combinatie luchtvering amb. en zweeftafel brancard

Auteur Topic: combinatie luchtvering amb. en zweeftafel brancard  (gelezen 2089 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pvda

  • Gast
Gepost op: 15 november 2005, 20:10:00
Hallo,

Binnekort  hebben we een werkvergadering samen met Autograph (belgische ambulance bouwer) ivm met onze nieuwe ambulance en ik zit met een vraag voor jullie ambulanciers.
Ik zou luchtvering voorzien voor de wagen en ook een zweeftafel.
Luchtvering van de wagen heeft maar een 10 % meer confort aan de patiënt maar de wegligging is er wel beter door, ervaring met onze recente sprinter bewijst dat.
Het meeste confort zou komen van de zweeftafel.
Ik heb mij laten wijsmaken dat de combinatie van beiden "zeeziekte" veroorzaakt bij de patiënt, klopt dit?
Wie kan mij helpen!

Peter,




m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 15 november 2005, 20:26:02
Nou ik heb weinig verstand van ziekenwagens want ik laat alleen maar brandweer wagens bouwen
Maar als het voertuig met luchtvering over een hobbelige weg aan het rijden is waarbij de vering ervoor zorgt dat de wagen mooi stabiel en schokvrij blijft denk ik als dan nog in de auto de brancard ook zwevend is dus beweegt zou deze de andere kant op kunnen zweven en kan men inderdaad zeeziek worden twee bewegingen tegenover elkaar in tegengestelde richting
Laatst hoorde ik bij een korps dat de manschappen in de manschappencabine tijdens het rijden zich niet lekker voelde een soort zeeziekte gevoel,oorzaak was dat de manschappencabine te los (te veel verend) op het chassis stond waardoor deze andere bewegingen maakte dan het chassis
Succes en maak er een mooie wagen van
groeten,
rinus


pvda

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 17 november 2005, 07:51:23
Als ik de weinige reactie zie zou je gaan denken dat men deze systemen niet gebruikt in nederland of ben ik verkeerd, alé gasten uw mening AUB.


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #3 Gepost op: 17 november 2005, 14:33:00
heb in het verleden met en een unihef tafel gewerkt en inderdaad worden mensen zeeziek plus dat als je wel een stevige bult neemt de tafel met een forse knal op de grond stuiterd.

van deskundige heb ik begrepen dat en luchtvering en zo'n tafel elkaar gaan tegenwerken omdat de luchtvering even tijd nodig heeft om te reageren en daarop gaaat de tafel weer reageren en zo haalt de een de ander in als het ware