Oef...ik heb toch wel een beetje moeite met het over één kam scheren van het werk van verpleeghuispersoneel en AHV'ers.
Niet echt reeel zou ik zeggen!
Misschien kan je dan ook even de voordelen van het ambuwerk opnoemen tov het werk op de IC....want als ik het bovenstaande lees dan vraag ik mij af waarom je ooit uit de ICU- hemel bent weg gegaan?
Wat dacht je van vrijheid
mobiliteit
zelfstandigheid
enen, overeenkomsten tussen verpleeghuispersoneel en ambulanceteams doel ik voornamelijk op de fysieke zorgzwaarte en werkdruk, in verpleeghuizen is behoorlijk wat personeel(vooral de ''dure'' verpleegkundigen) wegbezuinigd, en de patienten blijven ondanks alle tilliften nog steeds behoorlijk hetzelfde in gewicht, op een IC zit men in een luxere positie wat betreft tillen/verplaatsen, en daaraheeft men per pleeg maar 1 of 2 patienten te verplegen/draaien/verplaatsen. Dus wat betreft saralis, voorzieningen en scundaiere en tertiare arbeidsvoorwaarden alsmede de verantwoordelijkheid, zorgzwaarte en fysieke belasting zou ik best riant terugwillen op een IC
maar doe dat dus niet vanwege de vele ''voordelen'' van het ambulancewerk, om over het salaris nog maar te zwijgen...