FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance

Auteur Topic: FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance  (gelezen 88111 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #150 Gepost op: 8 december 2005, 19:45:31
Ik vind toch dat de brandweer gewoon moet doorwerken tot 67 net als ieder ander. Iedereen vindt zijn of haar beroep zwaar en er worden bij andere beroepen veel meer gerend of harder doorgewerkt. Ik zeg niet dat de brandweer niet hard werkt, zeker wel het is een emotioneel zwaar beroep. Maar ik denk dat ze 80% van de dag koffie drinken of TV kijken. Als je andere beroepen neemt wordt daar van 's ochtend vroeg tot 's avonds laat hard gewerkt en die mensen zijn op als ze 's avonds op de bank zitten. Ik denk dat de brandweermannen dagen hebben dat er weinig meldingen zijn en ze het grote deel van de dag in de koffiekamer hebben doorgebracht en er zijn dagen dat ze ook moeten rennen en moeten vechten voor andersmans leven. Dus we moeten ze gelijk behandelen als iedere andere burger dus doorwerken tot 67 en zich nu niet zo erg moeten "aanstellen".

Ik zou zeggen, ga eens praten op je plaatselijke kazerne. Als je baas morgen zegt dat je 24 uur moet gaan werken maar je krijgt maar 16 uur betaald, wat doe je dan?  ;) Nu zijn de meeste brandweerlieden daarmee akkoord gegaan bij hun aanstelling. Alleen werken ze door dit geval wel 54 uur per week gemiddeld. Dit betekent dat in 20 jaar werken ze even veel werken als jij in 30 jaar. Is het dan niet reëel dat ze 10 jaar eerder stoppen dan jij.....

Ik weet niet alles dus ik denk dat er wel meer mensen op dit forum zijn die het veel beter kunnen uitleggen


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #151 Gepost op: 8 december 2005, 19:48:07
Ik vind toch dat de brandweer gewoon moet doorwerken tot 67 net als ieder ander. Iedereen vindt zijn of haar beroep zwaar en er worden bij andere beroepen veel meer gerend of harder doorgewerkt. Ik zeg niet dat de brandweer niet hard werkt, zeker wel het is een emotioneel zwaar beroep. Maar ik denk dat ze 80% van de dag koffie drinken of TV kijken. Als je andere beroepen neemt wordt daar van 's ochtend vroeg tot 's avonds laat hard gewerkt en die mensen zijn op als ze 's avonds op de bank zitten. Ik denk dat de brandweermannen dagen hebben dat er weinig meldingen zijn en ze het grote deel van de dag in de koffiekamer hebben doorgebracht en er zijn dagen dat ze ook moeten rennen en moeten vechten voor andersmans leven. Dus we moeten ze gelijk behandelen als iedere andere burger dus doorwerken tot 67 en zich nu niet zo erg moeten "aanstellen".
Jij begrijpt het inderdaad niet......en wat je vind moet je bij de politie brengen..... ken je ook brandweermensen?? praat je daar weleens mee?? als ik zo dit lees heb je je nog nooit voor iemand geinteresseerd.....gaat het vanuit je rijkeluisleventje over het "gepeupel" dat niet zo moet zeuren..... maar ze bekijken en op de foto zetten is wel weer leuk....  :-X
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #152 Gepost op: 8 december 2005, 19:50:51
nou, het was meer de bedoeling dat ik graag meer geinformeerd werd. Dit is mijn mening tot nu toe, ik wil graag horen wat jullie ervan denken en dat jullie eht me zonodig uitleggen en ik van mening verander...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Bart S

  • Gast
Reactie #153 Gepost op: 8 december 2005, 19:54:44
nou, het was meer de bedoeling dat ik graag meer geinformeerd werd. Dit is mijn mening tot nu toe, ik wil graag horen wat jullie ervan denken en dat jullie eht me zonodig uitleggen en ik van mening verander...
Nou, ik zal eens beginnen met de dagindeling hier:
07.45 Koffie / thee drinken met ploeg die na 08.00 uur naar huis gaat
08.00 Briefing
08.15 Controle voertuigen, kleding
08.30 Werkzaamheden
09.45 Koffiepauze
10.00 Vervolg werkzaamheden
12.00 Lunchpauze en afwassen
13.00 Oefenen volgens rooster
14.30 Koffiepauze
14.45 Vervolg oefenen
16.30 Sporten
18.00 Pauze (eten)
08.00 Einde werktijd

Daartussenin wordt er van je verwacht dat je uitrukt mocht dat nodig zijn. En wat dacht je van 's nachts, vanuit je REM slaap binnen een minuut achter in die auto zitten en je duikpak aantrekken en 7 minuten later in het ijskoude water liggen, of ademlucht omgangen en 10 minuten later een brand ingaan. Iets ander beeld al?


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #154 Gepost op: 8 december 2005, 19:57:05
nou, het was meer de bedoeling dat ik graag meer geinformeerd werd. Dit is mijn mening tot nu toe, ik wil graag horen wat jullie ervan denken en dat jullie eht me zonodig uitleggen en ik van mening verander...

Hier onder een duidelijke uitleg over het 'conflict':

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=10&i=46819&t=46819
::)


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #155 Gepost op: 8 december 2005, 19:58:37
Oke, ik zei ook niet dat de brandweer het niet zwaar heeft. Maar ze werken nier 15 uur achter elkaar intensief. Er zijn dagen natuurlijk dat dat wel gebeurt en dat is heel erg zwaar, maar dat gebeurt niet elke paar dagen. Ze werken niet uren achter elkaar intensief, na een uitruk hebben ze vaak tijd uit te rusten.

Informeer me meer, ik vind dit wel leuk. Jullie reageren ook erg heftig en ik snap het ook wel waarom. Maar waarom zouden ze tot 55 moeten werken en niet tot 65???
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #156 Gepost op: 8 december 2005, 20:01:43
Oke, ik zei ook niet dat de brandweer het niet zwaar heeft. Maar ze werken nier 15 uur achter elkaar intensief. Er zijn dagen natuurlijk dat dat wel gebeurt en dat is heel erg zwaar, maar dat gebeurt niet elke paar dagen. Ze werken niet uren achter elkaar intensief, na een uitruk hebben ze vaak tijd uit te rusten.

Informeer me meer, ik vind dit wel leuk. Jullie reageren ook erg heftig en ik snap het ook wel waarom. Maar waarom zouden ze tot 55 moeten werken en niet tot 65???

Als je die uitleg in mijn vorige post leest, zie je dat het grootste probleem niet eens is dat ze tot hun 65e door moeten ipv 55e  :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #157 Gepost op: 8 december 2005, 20:03:39
1400222 20:00:07 08-12-05 G BRAN A TS222 HV Zonder Gevaar 3 Apollostraat 47 Rotterdam BRW Rotterdam-Noord ( Blusvoertuig )
1400223 20:00:07 08-12-05 G BRAN A TS222 HV Zonder Gevaar 3 Apollostraat 47 Rotterdam BRW Rotterdam-Noord ( Blusvoertuig )
1400999 20:00:07 08-12-05 G BRAN A TS222 HV Zonder Gevaar 3 Apollostraat 47 Rotterdam BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )

Blijkbaar is de 22.1 ook buiten bedrijf...... :-X :-X :-X


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #158 Gepost op: 8 december 2005, 20:06:36
IK heb het artikel gelezen Jelmer. Maar heb toch nog 1 vraag: Brandweermannen weten toch van te voren dat het niet de best betaalde beroep is?

Heb inmiddels meerdere artikelen op internet gelezen en begin toch wel meeer begrip voor de brandweer te krijgen
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #159 Gepost op: 8 december 2005, 20:08:31
Oke, ik zei ook niet dat de brandweer het niet zwaar heeft. Maar ze werken nier 15 uur achter elkaar intensief. Er zijn dagen natuurlijk dat dat wel gebeurt en dat is heel erg zwaar, maar dat gebeurt niet elke paar dagen. Ze werken niet uren achter elkaar intensief, na een uitruk hebben ze vaak tijd uit te rusten.

Informeer me meer, ik vind dit wel leuk. Jullie reageren ook erg heftig en ik snap het ook wel waarom. Maar waarom zouden ze tot 55 moeten werken en niet tot 65???
Verdiep je eigen eerst eens wat meer in het werk van een beroepsbrandweerman,lijkt me verstandiger dan dat je nu hier uitspraken doet ;)
Tja,ook ik heb "last"gehad van de acties.Maar ik kreeg een warm gevoel toen ik hoorde wat voor chaos er was ontstaan door de acties ;D
Maar volgens mij kunnen ze beter bij die gasten van VNG op de stoep gaan liggen 8)