FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance

Auteur Topic: FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance  (gelezen 88174 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #210 Gepost op: 9 december 2005, 17:51:22
107     Teletekst vr 09 dec          
 ***************************************
    VNG blijft bij standpunt over cao  

 ***************************************
 DEN HAAG De Vereniging van Nederlandse
 Gemeenten blijft van mening dat er een
 goede cao is afgesloten.Dat blijkt na  
 overleg tussen de burgemeesters.      
                                        
 Volgens de VNG moet de CAO nog eens aan
 de protesterende brandweerlieden worden
 uitgelegd.Functioneel leeftijdsontslag
 noemt de VNG een gepasseerd station.  
                                        
 In Amsterdam voeren intussen ook de    
 ambulances actie.De teams rijden alleen
 voor spoedgevallen.De rest wordt gedaan
 door particuliere ambulances.In de    
 brandweerkazernes in Rotterdam zou de  
 bezettingsgraad onder het minimum zijn
 gekomen.De commandant heeft daarover  
 overleg met burgemeester Opstelten.    
 ***************************************
 volgende  nieuws  financieel  sport    

--> --> --> -->


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #211 Gepost op: 9 december 2005, 17:51:41
Is inderdaad niet hetgeen wat iedereen ook wilt, maar heb je te danken aan onze goede regering die voor iedereen een passende oplossing weet te bedenken......................De tijd van vlaggetjes en fluitjes is voorbij...........

Het is de regering die het door fiscale maatregelen de FLO zo duur gemaakt heeft....

Als ze nu een uitzondering maken voor 'zware' beroepen.... zou volgens mij het probleem de wereld uit zijn. Beoordeling van zware beroepen over laten aan een commissie zodat het ook nog eerlijk beoordeeld kan worden....

Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk!!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #212 Gepost op: 9 december 2005, 17:52:30
Is inderdaad niet hetgeen wat iedereen ook wilt, maar heb je te danken aan onze goede regering die voor iedereen een passende oplossing weet te bedenken......................De tijd van vlaggetjes en fluitjes is voorbij...........
Je moet jezelf niet schoonpraten, de brandweer veroorzaakt op dit moment die elende en niet de regering.
Nogmaals wie moet dit allemaal betalen, gewoon de burgers.
Natuurlijk loopt de regering te eikelen op velerlei gebied, maar dat rechtvaardigd nog niet deze acties


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #213 Gepost op: 9 december 2005, 17:53:43
Boze brandweerlieden zetten acties voort

RIJSWIJK (ANP) - Brandweerlieden die boos zijn over het cao-akkoord van de vakbonden en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG), zetten hun acties vrijdag voort. Met onder meer ziekmeldingen en langzaamaanacties op snelwegen protesteren de brandbestrijders tegen de afschaffing van de FLO-regeling.

 
 
Boze brandweerlieden zetten acties voort
(ANP)  

Door de FLO-regeling konden de brandweermannen op hun 55e stoppen met werken. Gemeenteambtenaren in Alkmaar konden het stadhuis vrijdagochtend niet in omdat het bezet was door brandweerlieden. Het gebouw is omsingeld door brandweerwagens. Een zegsman van de actievoerders benadrukt dat het om een publieksvriendelijke actie gaat en dat de brandweer uitrukt als er een oproep komt.

Minder publieksvriendelijk waren de langzaamaanacties op snelwegen bij Leeuwarden en Den Bosch. Demonstranten lieten hun wagens ten hoogste vijftig kilometer per uur rijden. De Leeuwarder brandweer negeerde de waarschuwing van burgemeester Dales dat hij 'misbruik' van brandweerwagens niet tolereert. De acties leidden niet tot massale verkeersopstoppingen.

Brandweerlieden in Emmen houden vrijdagochtend een protestmars naar het gemeentehuis. Daar overhandigen ze burgemeester Bijl een protestbrief.

Ziekmeldingen

Evenals eerder in de week meldden vrijdag tientallen brandweerlieden in Amsterdam zich ziek. Voor de tweede achtereenvolgende dag bemant defensiepersoneel een deel van de kazernes, om in geval van brand uit te kunnen rukken. De 'zieken' moeten zich melden in het World Trade Center, waar de arbodienst kijkt of ze echt ziek zijn.

Brandweerlieden behoren samen met onder meer ambulancepersoneel tot de werknemers met zware beroepen, die tot nu toe gebruik konden maken van het functioneel leeftijds ontslag (FLO). Volgens de wet mag dit niet meer in 2006, waardoor de vakbonden en werkgevers gedwongen waren om de regeling af te schaffen en een andere voorziening te treffen.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #214 Gepost op: 9 december 2005, 17:55:48
Je moet jezelf niet schoonpraten, de brandweer veroorzaakt op dit moment die elende en niet de regering.
Nogmaals wie moet dit allemaal betalen, gewoon de burgers.
Natuurlijk loopt de regering te eikelen op velerlei gebied, maar dat rechtvaardigd nog niet deze acties

ik praat mezelf ook niet schoon.................om in beeld te komen is het klaarblijkelijk nodig deze toestanden te veroorzaken. Ik kan je vertellen dat niemand daar vrolijk van wordt.........ook hier lopen de spanningen op..Mensen slapen slecht, rusteloos...............vroeg op............nee ik denk niet dat iemand hier vrolijk van wordt maar wel noodzakelijk dus.

Niet voor niets dat de ambulancedienst in Amsterdam nu ook aansluiting gaat zoeken.................de rest voor volgende week kun je zelf al wel bedenken denk ik  ;)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #215 Gepost op: 9 december 2005, 17:56:50
als je mijn en die van andere voorgaande reacties leest en eens uit zoekt waar het om gaat, maar nee dan plaats je alsnog weer die zinnen in je laatste alinea.......

Je tekst in je profiel klopt wel heel erg met hoe jij je hier opstelt

 :'(

Heb even terug gelezen, en Ik had je berichtje even gemist..  Je krijgt er een complete loopbaan begeleiding voor terug. :-) En ik reageerde eigenlijk op een iemand van de brandweer voor het journaal. die klok heeft horen luiden de klepel had gemist..
En geloof me ik heel wat arbeidsvoorwaarden onderhandelingen gedaan.. Dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb..
Waarom legt niemand eens op het journaal uit hoe het precies zit..


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #216 Gepost op: 9 december 2005, 18:01:59
Heb even terug gelezen, en Ik had je berichtje even gemist..  Je krijgt er een complete loopbaan begeleiding voor terug. :-) En ik reageerde eigenlijk op een iemand van de brandweer voor het journaal. die klok heeft horen luiden de klepel had gemist..
En geloof me ik heel wat arbeidsvoorwaarden onderhandelingen gedaan.. Dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb..
Waarom legt niemand eens op het journaal uit hoe het precies zit..

rescue die loopbaanontwikkeling is een lachertje............het gaat er om dat iemand eerst een halve loopbaan bezig is zich te ontwikkelen binnen de brandweer, vervolgens omgeschoold moet gaan worden, geen zekerheid op een andere geschikte baan, reduceren van de ORT van 100% naar 0 % in 4 jaar, misschien nog langer doorwerken dan 59 als je niet binnen de gemeente geplaatst wordt en ga zo nog even door. En dit alles om 20 jaar bij de brandweer te mogen werken..............

Wat je als laatste zegt kan ik je alleen maar gelijk in geven. De communicatie is verre van optimaal en verbaasd me nog steeds dat niemand uit het brandweerveld, ik noem een NVBR etc. het beeld duidelijk heeft verwoord. Wij hebben zelf al wel het nodige gedaan vandaag om zowel landelijk als regionaal maar zolang ons doel niet duidelijk wordt verwoord zal het weinig sympathie opleveren. Daar heb je helemaal gelijk in.


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #217 Gepost op: 9 december 2005, 18:02:36
Bij deze een tweetal foto's uit Den Haag waar het netjes en rustig verliep.

Gr. Ricardo



HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


firemanr

  • Gast
Reactie #218 Gepost op: 9 december 2005, 18:07:10
Wat ik niet begrijp (zelfs niet als brandweerman) waarom ze nu de gewone burgers moeten lopen kl*ten, met hun langzaamaanacties op de snelweg! Hopen ze hier zieltjes mee te winnen of wat? De burger kan er weinig aan doen. Zet dan het torentje in Den Haag onder water of zo. Ik denk dat ze hiermee verkeerd bezig zijn en een hoop antipathie opwekken..... :-\


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #219 Gepost op: 9 december 2005, 18:11:16
Wat ik niet begrijp (zelfs niet als brandweerman) waarom ze nu de gewone burgers moeten lopen kl*ten, met hun langzaamaanacties op de snelweg! Hopen ze hier zieltjes mee te winnen of wat? De burger kan er weinig aan doen. Zet dan het torentje in Den Haag onder water of zo. Ik denk dat ze hiermee verkeerd bezig zijn en een hoop antipathie opwekken..... :-\
Kijk helemaal mee eens