FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance

Auteur Topic: FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance  (gelezen 88168 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #220 Gepost op: 9 december 2005, 18:23:45
Kijk helemaal mee eens

Ik snap de hele bedoeling wel van acties te houden etc. Maar op dit moment wijzen mensen al naar mij, (omdat ik bij de brandweer zit) en beginnen tegen mij wat voor "kl**tzakken" we (?) zijn om de snelwegen te traineren. We hebben hier helemaal niks en staan wat dat betreft erbuiten. Maar toch komen ze er dan mee naar ons, "omdat we van die brandweer zijn"....Daar baal ik een beetje van. >:(


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #221 Gepost op: 9 december 2005, 18:26:59
Kijk met al je andere gemeentemedewerkers, extra lang durige ontruimings en verkenningsoefeningen van gemeentehuizen, en andere openbare gebouwen in gemeente te doen, kan ik me nog iets bijvoorstellen.., maar de ongepast acties nu, en ziekmeldingen zodat je collega's jou shit moeten oplossen, vind ik erg slecht..


MHL

  • Gast
Reactie #222 Gepost op: 9 december 2005, 18:27:38
>:(



Niet voor jullie bedoelt.  ;)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #223 Gepost op: 9 december 2005, 18:32:12
>:(



Niet voor jullie bedoelt.  ;)

 :D :D :D :D Dies gaaf!


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #224 Gepost op: 9 december 2005, 18:38:17
Wat ik niet begrijp (zelfs niet als brandweerman) waarom ze nu de gewone burgers moeten lopen kl*ten, met hun langzaamaanacties op de snelweg! Hopen ze hier zieltjes mee te winnen of wat? De burger kan er weinig aan doen. Zet dan het torentje in Den Haag onder water of zo. Ik denk dat ze hiermee verkeerd bezig zijn en een hoop antipathie opwekken..... :-\

Ronald ik begrijp wat je bedoelt, maar zoals al eerder aangegeven de tijd van vlaggetjes en fluitjes voor een stadskantoor staan is voorbij. Ook vanmorgen zijn na de snelweg acties (waarbij overigens het verkeer via 1 rijbaan nog voorbij kon komen zodat niet de hele A2 vast komt te staan) het stadskantoor nog bezocht. Wat we daardoor bereikt hebben is dat we middels deze actie wel onze burgemeester zover hebben gekregen dat hij volgende week bij ons op bezoek komt om ons standpunt te horen en zijn visie op dit alles te geven (en hopelijk daarmee iets te doen).

Dat dit nu ten koste gaat van de overige burgers is heel vervelend en dan spreek ik voor mezelf verdient geen schoonheidsprijs. Echter het is wel één van de manieren om dus landelijke aandacht te trekken van de politiek en dat doel hebben we vooralsnog snel bereikt met alle korpsen die nu bezig zijn.

We hebben al eerder gestaan in diverse steden met schuimdekens, pamfletten, blokkades van gebouwen en noem maar op. Nu is het tijd voor hardere acties die meer mensen raakt. Als diezelfde mensen ook daadwerkelijk weten waar we het voor doen verandert het beeld al snel........Kijk naar onze Engelse vrienden, chaos alom toen zij niet meer uitrukten maar de bevolking stond wel achter de actie's. In Nederland heeft de brandweer nu eenmaal weinig status en dus ook weinig respect, dit uit zich nu ook in de acties.....helaas wel ja.


firemanr

  • Gast
Reactie #225 Gepost op: 9 december 2005, 18:56:57
Ronald ik begrijp wat je bedoelt, maar zoals al eerder aangegeven de tijd van vlaggetjes en fluitjes voor een stadskantoor staan is voorbij. Ook vanmorgen zijn na de snelweg acties (waarbij overigens het verkeer via 1 rijbaan nog voorbij kon komen zodat niet de hele A2 vast komt te staan) het stadskantoor nog bezocht. Wat we daardoor bereikt hebben is dat we middels deze actie wel onze burgemeester zover hebben gekregen dat hij volgende week bij ons op bezoek komt om ons standpunt te horen en zijn visie op dit alles te geven (en hopelijk daarmee iets te doen).

Dat dit nu ten koste gaat van de overige burgers is heel vervelend en dan spreek ik voor mezelf verdient geen schoonheidsprijs. Echter het is wel één van de manieren om dus landelijke aandacht te trekken van de politiek en dat doel hebben we vooralsnog snel bereikt met alle korpsen die nu bezig zijn.

We hebben al eerder gestaan in diverse steden met schuimdekens, pamfletten, blokkades van gebouwen en noem maar op. Nu is het tijd voor hardere acties die meer mensen raakt. Als diezelfde mensen ook daadwerkelijk weten waar we het voor doen verandert het beeld al snel........Kijk naar onze Engelse vrienden, chaos alom toen zij niet meer uitrukten maar de bevolking stond wel achter de actie's. In Nederland heeft de brandweer nu eenmaal weinig status en dus ook weinig respect, dit uit zich nu ook in de acties.....helaas wel ja.

Je geeft het zelf al aan Jordi.....en zo maak jen niet MEER vrienden..... ;) Nogmaals: aan het stadskantoor gaan helpt toch niet. Ga dan met zijn allen lekker eens "winkelen" in Den Haag. Op bezoek bij onze Zeeuwse Premier..... >:( >:( Dan heb je degene te pakken die er wat aan kan doen.....mocht die willen...

Tja en die burgemeester......ik hoop voor iedereen dat ie het om kan buigen naar de goede kant, maar dat betwijfel ik..... :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #226 Gepost op: 9 december 2005, 19:39:39
Je moet jezelf niet schoonpraten, de brandweer veroorzaakt op dit moment die elende en niet de regering.
Nogmaals wie moet dit allemaal betalen, gewoon de burgers.
Natuurlijk loopt de regering te eikelen op velerlei gebied, maar dat rechtvaardigd nog niet deze acties
Wat er van de week en vandaag is gebeurt op de snelwegen,daar ben ik zelf ook niet gelukkig mee.Ik heb zelf ook last ondervonden van de acties,maar ik weet wel waarvoor de acties er zijn.En dat uiteindelijk gaat het iedere brandweerman/vrouw aan,beroeps of vrijwillig.
Wat Shave al zei,de tijd van de vlaggen en fluitjes is over.En ook ik had liever gezien dat het binnenhof onder een meters dikke laag schuim had gestaan,of dat die gasten van VNG aangepakt worden.


firemanr

  • Gast
Reactie #227 Gepost op: 9 december 2005, 19:42:26
Wat er van de week en vandaag is gebeurt op de snelwegen,daar ben ik zelf ook niet gelukkig mee.Ik heb zelf ook last ondervonden van de acties,maar ik weet wel waarvoor de acties er zijn.En dat uiteindelijk gaat het iedere brandweerman/vrouw aan,beroeps of vrijwillig.
Wat Shave al zei,de tijd van de vlaggen en fluitjes is over.En ook ik had liever gezien dat het binnenhof onder een meters dikke laag schuim had gestaan,of dat die gasten van VNG aangepakt worden.



Met alle respect: DOE DAT DAN! Zo win je niet de sympathie van het volk, zoals ze nu bezig zijn..... :-\ En straks maar weer klagen in de grote steden, dat de aggressie zo toeneemt..... :-X


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #228 Gepost op: 9 december 2005, 19:44:05
Met alle respect: DOE DAT DAN! Zo win je niet de sympathie van het volk, zoals ze nu bezig zijn..... :-\ En straks maar weer klagen in de grote steden, dat de aggressie zo toeneemt..... :-X
Tsja,nogmaals ik vondt die blokkades ook 2 stappen te snel ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #229 Gepost op: 9 december 2005, 19:57:38
Ik heb voor het volgende filmpje eigenlijk geen woorden.....  :'( :'(

Deze ploeg zit er totaal door heen en moet de moeilijke beslissing nemen om hun 'verzorgingsgbied' geen dekking meer te geven en naar huis te gaan omdat het niet meer verantwoordelijk is voor hun zelf........

Ik weet dat er harde acties gevoerd moeten worden maar ik zit ff met een brok in mijn keel als ik naar dit filmpje zit te kijken......

http://217.149.193.67:8080/ramgen/video/december2005/09-12-Brandweer.rm

Ik snap dat je voor je arbeidsvoorwaarden gaat strijden..... maar als er straks in jou gebied een kind om komt omdat je tijdens jou dienst niet aanwezig was..... Deze mannen hebben zolang mogelijk geprobeerd hun post open te houden...