FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance

Auteur Topic: FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance  (gelezen 88202 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #260 Gepost op: 10 december 2005, 16:04:27
Afspraak is geloof ik dat minimale brandweerzorg gegarandeerd wordt.............

Inderdaad de afspraak is dat er altijd een minimale dekking zal zijn maar ik weet niet of wij dat nog vol houden de kazernes met beroepsmensen staan momenteel ook op instorten er zijn er die hebben al meer dan 72 uur weg
groeten,
rinus


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #261 Gepost op: 10 december 2005, 16:05:22
Inderdaad de afspraak is dat er altijd een minimale dekking zal zijn maar ik weet niet of wij dat nog vol houden de kazernes met beroepsmensen staan momenteel ook op instorten er zijn er die hebben al meer dan 72 uur weg
groeten,
rinus

Maar ze zullen toch wat moeten,dus toch maar vrijwilligers vragen  :-X :-\


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #262 Gepost op: 10 december 2005, 16:06:56
Ik snap het niet, hoe kun je nu tegelijk boos zijn dat je op je 55 ste aan de kant wordt gezet, er uit wordt gebonjourd én boos zijn om dat je niet langer door wil werken na je 55 ste.

Bij de KNRM mag je ook niet maar onbeperkt bootbemanning zijn, velen willen doorgaan maar moeten stoppen omdat het vaak lichamelijk niet meer kan.

Er zijn binnen de brandweer zoveel functies die je nog uit kan voeren die niet zo zwaar zijn. De brandweermensen die ik ken wille graag bij de brandweer blijven ook al zijn ze lichamelijk niet meer in staat een ladder op te rennen. Preventie of beleidsmedewerker zijn lijkt me ook leuk. Chauffeurs, hebben die het eigenlijk ook zo zwaar? Ik weet nog dat ik -toen ik chauffeur was in 't leger- het ook zwaar had, ik moest de jongens soms wel 80 km ver weg brengen.

Alleen moesten zij terug lopen en iemand (ik dus) moest de auto naar de kazerne brengen.

Of scheren ze alle brandweermensen niet over één kam, alleen de duikers bv. Die van Huizen komen al gauw drie to vier keer per jaar in aktie!  8)

Henk


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #263 Gepost op: 10 december 2005, 16:07:24
Maar ze zullen toch wat moeten,dus toch maar vrijwilligers vragen  :-X :-\


de vrijwilligers van rotterdam rukken alleen maar uit bij incidenten die voor hun bestemd zijn ze doen geen besmet werk
dus herbezetten bij geen brand doen ze niet dat is besmet werk
groeten,
rinus


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #264 Gepost op: 10 december 2005, 16:08:53


de vrijwilligers van rotterdam rukken alleen maar uit bij incidenten die voor hun bestemd zijn ze doen geen besmet werk
dus herbezetten bij geen brand doen ze niet dat is besmet werk
groeten,
rinus

dat is dus probleem 2,je zult uiteindelijk toch ergens een bezetting vandaan moeten halen.Andere korpsen?  :-\


Baz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 110
Reactie #265 Gepost op: 10 december 2005, 16:10:47
dat is dus probleem 2,je zult uiteindelijk toch ergens een bezetting vandaan moeten halen.Andere korpsen?  :-\
Ben al lang blij dat defensie personeel de bezetting overneemt. Wat nu als er niemand is om posten te bezetten?
Moet er niet aan denken zeg....  :-X :-X :-X

Ik vind het best hoor.. ze bellen maar... ;D ;D ;D

Weet zelf nog niet helemaal hoe ik over de acties moet denken.. beetje gemengde gevoelens.. ??? ???
alles op zijn tijd...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #266 Gepost op: 10 december 2005, 16:12:52


Weet zelf nog niet helemaal hoe ik over de acties moet denken.. beetje gemengde gevoelens.. ??? ???
Nouja,zo is het ook bij mij.Ik zou best een 24 uursdienst willen draaien,maar in m,n achterhoofd zit je toch met het doel van de acties :-\


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #267 Gepost op: 10 december 2005, 16:13:07
Vakbonden benadelen brandweerlieden, brandweerlieden benadelen de burgers.

En waar heeft de gewone burger dit aan te danken?  :-\


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #268 Gepost op: 10 december 2005, 16:20:20
Vakbonden benadelen brandweerlieden, brandweerlieden benadelen de burgers.

En waar heeft de gewone burger dit aan te danken?  :-\

aan de vakbonden


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #269 Gepost op: 10 december 2005, 16:23:05
Waarom gaat de brandweer het de vakbonden dan niet moeilijk maken?? Want de gewone burger heeft niets met die vakbonden te maken.

Op deze manier winnen ze echt geen sympathie hoor. Iedergeval niet van mij...  :-\