Ik snap het niet, hoe kun je nu tegelijk boos zijn dat je op je 55 ste aan de kant wordt gezet, er uit wordt gebonjourd én boos zijn om dat je niet langer door wil werken na je 55 ste.
Bij de KNRM mag je ook niet maar onbeperkt bootbemanning zijn, velen willen doorgaan maar moeten stoppen omdat het vaak lichamelijk niet meer kan.
Er zijn binnen de brandweer zoveel functies die je nog uit kan voeren die niet zo zwaar zijn. De brandweermensen die ik ken wille graag bij de brandweer blijven ook al zijn ze lichamelijk niet meer in staat een ladder op te rennen. Preventie of beleidsmedewerker zijn lijkt me ook leuk. Chauffeurs, hebben die het eigenlijk ook zo zwaar? Ik weet nog dat ik -toen ik chauffeur was in 't leger- het ook zwaar had, ik moest de jongens soms wel 80 km ver weg brengen.
Alleen moesten zij terug lopen en iemand (ik dus) moest de auto naar de kazerne brengen.
Of scheren ze alle brandweermensen niet over één kam, alleen de duikers bv. Die van Huizen komen al gauw drie to vier keer per jaar in aktie!
Henk