De gemeentelijke werkgevers hebben het voor elkaar, Het Functioneel Leeftijds Ontslag (FLO) is niet meer in de de CAO opgenomen en dus is afgeschaft. De onderhandelaars van vakbonden en werkgevers zijn het hierover eens.
Nu heb ik er arbeidsrechtelijk wel een mening over.. maar die is niet relevant..
Maar ik vind wel dat er door sommige demonstranten en woordvoerders wel erg oneigenlijke argumenten wordden gebruikt en daar heb ik me wel aan geergerd..
Argumenten als de brandweerman van 60 jaar moet nog kunnen ladderlopen, en duiken en ander lichamelijk zwaar werk, zijn eigenlijk oneigenlijke argumenten. Nu is de ene Man/Vrouw van 60 de andere niet en over lichamelijke gesteldheid kan men het zeer uitgebreid hebben.. Maar de werkgever is verplicht om passende arbeid aan te bieden en medewerkers een andere taak, rol te geven..
De brandweer, z.q. heeft naast de uitrukdienst nog veel meer soorten arbeidsplaatsen, staffuncties, preventie en controlle functies, ICT functies.. en in de veiligheidsregio's zijn straks diverse taken beschikbaar..
Werkgevers en de Bonden, moeten eens correcte voorlichting geven aan de huidige actievoerders.. Of ze moeten komen met wel correcte argumenten want die zijn er genoeg en ook meer steekhoudend.. Maar die argumenten hoor ik niet noemen door de huidige actievoerders.. Dit zijn wilde acties, niet gesteund door de bonden, met belastinggeld, waar het publiek last van heeft.
Ga dan met elkaar een extra onverwachte oefening organiseren, en het gemeentehuis ontruimen.. Dan tref je ook de werkgevers..
Dit publiek bespelen, op hun gevoel van onveiligheid, vind ik niet correct.. maar wie ben ik...