FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance

Auteur Topic: FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance  (gelezen 88091 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 6 december 2005, 19:25:11
Wat denk je nu zelf ? Na 20 brandweer jaren wordt je gewoon aan de kant gezet. Denk je nu echt dat we blij zijn met dit akkoord. Het is toch te gek voor woorden dat ik binnen wordt gehaald met mooie verhalen en dat ik daarna keihard aan de kant wordt gezet. Ik hoop dat die Peter weichman het lef heeft om volgende week even zijn hoofd te laten zien bij de ledenvergadering. Ik denk dat het een dag wordt die hem nog lang bij zal blijven !



dus met andere woorden de mensen blijven nog ziek en de ploeg die morgen opkomt ook ziek melden wordt een lange wacht sterkte


andre48

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #41 Gepost op: 6 december 2005, 21:31:57
laten ze de hele zooi maar door de plee spoelen met die lui van de bond erbij die hebben ons verkocht en veraden een boze brandweerman


jacky x

  • verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 250
Reactie #42 Gepost op: 6 december 2005, 21:49:30
mensen, laten we we even een beetje dimmen :-X het taalgebruik word steeds erger en ik wil niet weten wat ik 2 pagina's verder ga lezen :-\

die Peter Wiechman doet echt wel zn best, als de regering niet wil, kan hij er ook niet meer uit slepen. En als we dit afwijzen en aan laten komen op een bemiddelaar zijn we helemaal de klos.

En ga a.u.b. niet zo mee lopen schreeuwen met de rest want dat slaat werkelijk nergens op. Het kan ook wel normaal gezegd worden en als jullie vinden dat wat de VNG voorsteld onzin is, ga dan zelf ook geen onzin lopen uitkramen, maar geef dan zelf het goede voorbeeld door NORMAAL te reageren!

Het doel van de brandweer is de burger te beschermen maar door deze manier van acties komt hun veiligheid alleen maar meer in gevaar terwijl zij er niks aan kunnen doen.
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma


brandweerman83

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 6 december 2005, 21:49:55
Denk inderdaad dat geen enkele brandweerman hier blij mee is  :(



het is wel zaak dat we nu als brandweer nederland elkaar steunen en allemaal met de neus1 kant op staan.
Ik heb ook gehoord van Brandweer mensen die nu de pieper hebben uitgezet dit vind ik echter onacceptabel, dit kan mensenlevens kosten en we moeten dit niet uitvechten over de rug van de burgers.

Zondagsdiensten ok kleine hulpverleningen niet uitvoeren ga ik ook nog mee accoord maar het kan nooit de bedoeling zijn dat er zware gewonde/doden vallen omdat de brandweer staakt.

We zijn ten alle tijden nog hulpverleners. 8)

Ik wil alle brandweer collega's die nu een dubbele dienst draaien sterkt toewensen.

Een steunende brandweer vrijwilliger


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #44 Gepost op: 6 december 2005, 22:58:21
De Haarlemse brandweer heeft de kazerne aan de Zijlweg uit protest dinsdagavond bezet.
Uiteraard worden alle uitrukken gewoon uitgevoerd.

[verwijderd door de beheerder]
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #45 Gepost op: 7 december 2005, 07:19:56
Ben benieuwd wat er nu opgenomen is over de vrijwilligers of zouden deze wel meer dan 20 dienstjaren mogen maken  :-X


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #46 Gepost op: 7 december 2005, 08:56:05
Dienstdoende ploegen hier in rotterdam zijn vanochtend "gevraagd" om tot nader order op de post te blijven....


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 7 december 2005, 08:57:48
Dienstdoende ploegen hier in rotterdam zijn vanochtend "gevraagd" om tot nader order op de post te blijven....

En opkomende ploeg! ;)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #48 Gepost op: 7 december 2005, 12:21:57
De gemeentelijke werkgevers hebben het voor elkaar, Het Functioneel Leeftijds Ontslag (FLO) is niet meer in de de CAO opgenomen en dus  is afgeschaft. De onderhandelaars van vakbonden en werkgevers zijn het hierover eens.

Nu heb ik er arbeidsrechtelijk wel een mening over.. maar die is niet relevant..

Maar ik vind wel dat er door sommige demonstranten en woordvoerders wel erg oneigenlijke argumenten wordden gebruikt en daar heb ik me wel aan geergerd..

Argumenten als de brandweerman van 60 jaar moet nog kunnen ladderlopen, en duiken en ander lichamelijk zwaar werk, zijn eigenlijk oneigenlijke argumenten. Nu is de ene Man/Vrouw van 60 de andere niet en over lichamelijke gesteldheid kan men het zeer uitgebreid hebben.. Maar de werkgever is verplicht om passende arbeid aan te bieden en medewerkers een andere taak, rol te geven..
De brandweer, z.q. heeft naast de uitrukdienst nog veel meer soorten arbeidsplaatsen, staffuncties, preventie en controlle functies, ICT functies.. en in de veiligheidsregio's zijn straks diverse taken beschikbaar..  

Werkgevers en de Bonden, moeten eens correcte voorlichting geven aan de huidige actievoerders.. Of ze moeten komen met wel correcte argumenten want die zijn er genoeg en ook meer steekhoudend.. Maar die argumenten hoor ik niet noemen door de huidige actievoerders.. Dit zijn wilde acties, niet gesteund door de bonden, met belastinggeld, waar het publiek last van heeft.
Ga dan met elkaar een extra onverwachte oefening organiseren, en het gemeentehuis ontruimen.. Dan tref je ook de werkgevers..

Dit publiek bespelen, op hun gevoel van onveiligheid, vind ik niet correct..  maar wie ben ik...


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #49 Gepost op: 7 december 2005, 12:51:32
mensen, laten we we even een beetje dimmen :-X het taalgebruik word steeds erger en ik wil niet weten wat ik 2 pagina's verder ga lezen :-\

die Peter Wiechman doet echt wel zn best, als de regering niet wil, kan hij er ook niet meer uit slepen. En als we dit afwijzen en aan laten komen op een bemiddelaar zijn we helemaal de klos.

En ga a.u.b. niet zo mee lopen schreeuwen met de rest want dat slaat werkelijk nergens op. Het kan ook wel normaal gezegd worden en als jullie vinden dat wat de VNG voorsteld onzin is, ga dan zelf ook geen onzin lopen uitkramen, maar geef dan zelf het goede voorbeeld door NORMAAL te reageren!

Het doel van de brandweer is de burger te beschermen maar door deze manier van acties komt hun veiligheid alleen maar meer in gevaar terwijl zij er niks aan kunnen doen.

komt mijn frustratie als ex bestuurder (FNV) weer boven, als het te moeilijk wordt laten ze je zonder fatsoenlijk overleg zo in de kou staan, zij beoordelen hoeveel procent ze binnen gehaald hebben, en dat nu net die FLO er niet bij zit, nou jammer dan! ::)
Nemo me impune lacessit