FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance

Auteur Topic: FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance  (gelezen 88183 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #400 Gepost op: 12 december 2005, 23:13:21
k snap er niets meer van.......... :-X

iedereen wist vanavond toch al dat de akties over waren?????????????????????

Daarom juist!!!  :-X


Gast48368

  • Gast
Reactie #401 Gepost op: 12 december 2005, 23:29:23
Daarom juist!!!  :-X

We gaan er gewoon een nachie over slapen, morgen is alles weer anders  ;D  (I HOPE  :-X ;D )


Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #402 Gepost op: 12 december 2005, 23:49:55
Tijdens de actie is er in R'dam ook iets gebeurt en dat hebben ze snel weer terug gedraait...  ;)

samen sta je sterk he. Korpsleiding is erg geschrokken !  ;)


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #403 Gepost op: 12 december 2005, 23:55:27
Het kan er best mee te maken hebben dat sommige mensen zich ziek hebben gemeld onder het motto "overspannen" de korpsleiding zal dan naar mijn weten een onderzoek uitvoeren zoals het volgens de regels gaat, als het verklaard is tegenover een arbo-arts door de "zieke" dan staat het zwart op wit en kan diegene dus van de uitruk afgehaald zijn voor "eigen veiligheid"(oftewel de leiding speelt nu gewoon een vuil spelletje om sommige collega's terug te pakken :-X ) en gezien het feit dat er vele nogal wat OVER UURTJES hebben gedraaid, zijn hun verplicht om een bepaalde tijd rust te nemen dus die gaten moeten nog even opgevuld worden denk ik.

Dit is mijn visie het kan ook best anders wezen!!!


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #404 Gepost op: 13 december 2005, 11:32:58
Excuses van Tilburgse brandweer
door Rob Oostelbos


Dinsdag 13 december 2005 - Tilburg - De Tilburgse brandweer heeft gisteren in het openbaar excuses aangeboden aan de raad, het college en de bevolking.
Vrijdagochtend was er een loos gasalarm bij Stadskantoor 1, hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door brandweerlui. Daardoor moesten 450 ambtenaren geëvacueerd worden. „Onze excuses voor de overlast“, zei F. Peijen gisteren vóór de raadsvergadering. „Achteraf was het middel een verkeerde keus.“

De brandweer was vrijdag landelijk bezig met protestacties uit onvrede met het verloop van de cao-onderhandelingen. Burgemeester R. Vreeman heeft daar begrip voor. „Er zijn echter grenzen aan acties en ik was teleurgesteld, maar ik accepteer de excuses.“
Inmiddels heeft de gemeente aangifte gedaan bij justitie en zijn enkele brandweerlui gehoord over hun betrokkenheid. Vandaag beslist de officier of zij worden vervolgd. Vreeman: „Ik ga niet op de stoel van de officier van justitie zitten, maar ik zou dit openbaar excuus mee laten wegen in het oordeel.“


Firefighter Peter

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 296
  • Firefighter Peter
Reactie #405 Gepost op: 13 december 2005, 12:42:36
Mijn idee ;D Werd zonet nog gebeld voor een 24 uurs dienst in A'dam> heb nog gezegd: De aktie's zijn toch afgelopen? Maar daar ging het niet om, zeiden ze..........ik moest het acuut doorgeven, t moest voor morgenochtend bekend zijn wie er gingen...... :-X
Bij ons vrijwilligerkorps in Friesland werd gisteren ook gevraagd om in Amsterdam as. vrijdag en zondag 24 uurs dienst te draaien???  ::)
Spoed komt meestal door voorafgaande traagheid


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #406 Gepost op: 13 december 2005, 13:11:55
Bij ons vrijwilligerkorps in Friesland werd gisteren ook gevraagd om in Amsterdam as. vrijdag en zondag 24 uurs dienst te draaien???  ::)

Misschien heeft het wel hier mee te maken.....  Misschien verwachten ze dat de 'zieken' nog ff ziek blijven... :-X

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=10&i=50237&t=50237

Auteur: Polleke  (---.upc-c.chello.nl)
Datum:   13-12-2005 12:45

Er worden brieven op huisadres bezorgd waarin wordt aangekondigd dat de niet gewerkte uren tijdens de ziekte/aktie zullen worden ingehouden. Tevens is men voornemens 2 vakantiedagen voor straf in te houden, eea volgens ambt reg.
De bezorger vroeg mij; waar is die brandweer mee bezig, dit bezorgen kost handen vol geld?
Het bovenstaande mag men nog weerspreken voor een commissie.
Ondertekend; te Boekhorst.
Vreemd dat de straf al op voorhand bepaald is, voor men is gehoord en voor is vastgesteld of men werkelijk ziek was en om hoeveel werkuren het dan wel zou gaan. Bizar dat de werkgever dit als middel gebruikt om de ernstig verstoorde onderlinge verhoudingen weer op orde te brengen.
Ik vraag me af wie hier nu de patient is.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #407 Gepost op: 13 december 2005, 13:59:16
http://www.vng.nl/smartsite.dws?ID=52799

Gister heeft de onderhandelingsdelegatie van het CvA op dringend verzoek van de bonden een laatste concessie gedaan aan het brandweerpersoneel. Er is afgesproken dat het personeel met minder dan twintig dienstjaren, zolang als medisch verantwoord is, in hun brandweer- of ambulancefunctie kunnen blijven werken, ook langer dan twintig jaar. Dit tenzij werkgever en werknemer in het kader van het loopbaanplan hierover andere afspraken maken.

In het aanvankelijke akkoord was het uitgangspunt dus “20 jaar in de bezwarende functie, tenzij”. In het aangevulde akkoord is het uitgangspunt omgedraaid, en is het “doorgaan in de bezwarende functie, tenzij”.

De onderstaande scenario’s kunnen zich vanaf 1 januari 2006 voor de groep met minder dan 20 dienstjaren voordoen:
1. Wanneer een medewerker in zijn eigen bezwarende functie werkzaam blijft dan gaat hij op 55-jarige leeftijd 50% werken tegen 90% van de bezoldiging. Dit gedurende een periode die afhankelijk is van het aantal dienstjaren dat hij op 1 januari 2006 heeft (zie pag. 18 van het onderhandelaarsakkoord van 6-12-05). Na de periode van deeltijdwerk volgt een periode van inactiviteit. Hierna stopt hij volledig met werken op 59 jaar.
2. Wanneer een medewerker op grond van het loopbaanplan of ter voorkoming van arbeidsongeschiktheid in een andere, niet bezwarende functie gaat werken, blijft hij werkzaam tot 59 jaar (zie pag. 16 van het onderhandelaarsakkoord van 6-12-05 onder “Vervroegd uittreden blijft mogelijk: versterkt OP en levensloop”).


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #408 Gepost op: 13 december 2005, 14:05:30
Herbezetting van vrijwilligers naar Amsterdam gaat niet door vandaag is alleen een groep vanuit Laren en Huizen vertrokken naar Amsterdam maar of ze daadwerkelijk ook nog een dienstdraaien was vanmorgen nog niet zeker.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #409 Gepost op: 13 december 2005, 15:56:33
Herbezetting van vrijwilligers naar Amsterdam gaat niet door vandaag is alleen een groep vanuit Laren en Huizen vertrokken naar Amsterdam maar of ze daadwerkelijk ook nog een dienstdraaien was vanmorgen nog niet zeker.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=10&i=50272&t=50199

Auteur: brwmankazernewillem  (---.demon.nl)
Datum:   13-12-2005 15:32

ja dat klopt op kazerne Willem zitten vrijwilligers.
Uit respect zal ik niet zeggen wie want er is met de jongens gepraaten en daar kwam het een en ander naarvoren wat ook te maken had met slechte communicatie.
Dus niet meteen van alles gaan roepen!!!!
Maar voor de duidelijkhied ja ze zitten er wel.

www.kazernewillem.nl