brief van de Amsterdamse commandant.....
Deze meneer is ECHT goed bezig!!!
Van:
http://www.kazerneosdorp.web-log.nl/"Geachte heer...,
Op 6, 7 of 8 december heeft u zich ziek gemeld. Omdat uw ziekmelding op dezelfde dag samen ging met de ziekmelding van het overige uitrukpersoneel, is bij mij het sterke vermoeden gerezen dat uw ziekmelding verband houd met het recente akkoord over de CAO gemeenten en in het bijzonder de regeling over de FLO. Hiermee is het vermoeden dat u uw ziekte heeft voorgewend bevestigd. En constanteer ik dat, vanwege het collectieve karakter van de ziekmelding, u de ziekmelding heeft gebruikt als stakingsmiddel.
Om hierover meer zekerheid te krijgen heb ik besloten uw ziekmelding nog dezelfde dag door de bedrijfsarts te laten onderzoeken. Deze heeft vastgesteld dat uw ziekmelding niet terecht was.
Vervolgens heeft u zich op het werk gemeld.
Op grond van artikel 541, aanhef en onder c van het Ambtenarenreglement Amsterdam (ARA) heb ik daarom besloten de niet gewerkte uren op uw bezoldigingin te houden.
Op 5 november 2005 heeft reeds een soortgelijke actie plaatsgevonden. Naar aanleiding hiervan heb ik via de FLITS (noot: wekelijks nieuwsblaadje dat verspreid wordt in de kazernes) van 10 november 2005 bekend gemaakt dat een 'actie als deze en vergelijkbare acties in de toekomst niet meer worden getolereerd'. Het feit dat u uw ziekte hebt voorgewend, zowel als het enkele feit dat u mijn hiervoor genoemde waarschuwing hebt genegeerd, betekent dat u zich schuldig heeft gemaakt aan plichtsverzuim in de zin van artikel 204 van het ARA.
Ik heb voornemens u hiervoor straf op te leggen. Bij het bepalen van de hoogte van de straf heb ik met de volgende omstandigheden rekening gehouden.
Primair ben ik van oordeel dat door uw onterechte ziekmelding een risicovolle situatie dreigde te ontstaan. Slechts door de uitzonderlijke maatregel, te weten inzet van brandweerlieden werkzaam onder de verantwoordelijkheid van het ministerie van Defensie, is voorkomen dat een situatie is ontstaan waardoor zelfs de basis brandweerzorg niet gewaarborgd zou zijn. Uw actie heeft het aanzien van de dienst en de gemeente geschaad.
Daarnaast het ik laten meewegen dat u via de verspreiding van FLITS van 10 november 2005 de ernst van de situatie had moeten beseffen en gewaarschuwd was voor de consequenties van herhaling.
Tot besluit heb ik u in mijn brief van 7 december 2005 uitdrukkelijk opdracht gegeven beschikbaar te zijn voor het vervullen van regulier werk.
Rekening houdende met deze omstadigheden ben ik voornemens u de straf van vermindering van het recht op vakantie met een dag conform artikel 1003, eerste lid, aanhef en onder c van het ARA op te leggen.
Alvorens ik hierover definitief een besluit neem, wil ik u in de gelegenheid stellen tegenover een Commissie uw zienswijze te geven.
Dit kan mondeling tijdens een verantwoordingsgesprek, waarvoor u nog deze maand een uitnodiging krijgt.
Indien U zonder enig bericht vooraf niet verschijnt voor het verantwoordingsgesprek, ga ik er vanuit dat u afziet van uw recht een verantwoording af te leggen. In dat geval zal ik een besluit nemen op grond van de bovenstaande informatie.
Hoogachtend,
Commandant Brandweer Amsterdam
Ing. C. te Boekhorst.