De opleidingskosten, gaan niet door deze regeling omhoog, zelfs niet relatief..
Als ik voor een baan over 300 man beschik die ik 35 jaar in kan zetten heb ik daar een bepaald budget voor.
Als ik voor diezelfde baan een factor anderhalf daar op los laat omdat ik ze nog maar voor 20 jaar kan gebruiken stijgen mijn kosten. Komt er nog bij kijken dat ik ze niet alleen voor de brandweer maar tevens voor een extra funktie/beroep op moet leiden dan stijgen daarvoor de kosten. Simpeler dan dit kan ik het je niet uitleggen.
Ook dat vrijblijvende was in de praktijk relatief.. Als je geen zwaardere klussen aankon, moest er zo wie zo passende arbeid binnen de organisatie gevonden worden.
Je zegt hetzelf. Als je het niet aankon dan moet je verder kijken. Nu is er dwang. Ook al kan je door
moet je toch weg.
Nou dat krijgen ze niet !!, maar daarom zullen ze het wel proberen.. maar dan kunnen ze het andere dingen uitgeven.. En niet dus niet meer aan salarissen en arbeidsvoorwaarden.
Broekzak vestzak verhaal. Nu is het gewoon brandweertje pesten. Ze hebben geen idee wat dit voor gevolgen zullen hebben voor de brandweerzorg. Nu heb je nog gemotiveerde mensen. Straks een soort kvv-ers die het toch na een tijdje wel hebben gezien.
Als jij die 80 uur echt gewerkt hebt, en geen andere arbeidsrechtelijk dingen gedaan zou hebben die een uitkering van je salaris in de weg staat zou ik even een advocaat in de hand nemen.. Ik geef je 100% kans.. dat je die overuren uitbetaald krijgt, of op andere manier gecompenseert krijgt..
Volgens mij heb je een plaat voor je kop of wil je dingen alleen op jouw manier zien :
Ik kan je ook vertellen dat de mensen die verplicht aan het werk gestuurd zijn en de allerbelangrijkste brandweerzorg draaiende hebben gehouden dit geheel kosteloos gedaan hebben. De meesten hebben zo'n 80 uur aaneensluitend gewerkt. Er hoeft geen enkele cent overwerk voor uitbetaald te worden.Er staat toch duidelijk HOEFT en dat we het kosteloos gedaan hebben !
Dit hebben we gedaan om onze broeders te helpen die wel ziek thuis zaten. De gemeente loopt te roepen dat dit zoveel extra gekost heeft en dat verhaald moet worden. Op deze manier hebben wij onze duit in het zakje gedaan. Misschien had je het nog niet door maar we staan als een blok achter elkaar.
Ik gun je de arbeidsplek die wilt, maar daarom vind nog steeds dat de werkgever actiever aan loopbaan begeleiding moet doen.. Maar 30 jaar hetzelfde werk doen, lijkt me uit de boze..
Het vak is nooit hetzelfde. Elke dag maak ik weer andere dingen mee. Ik kan echt merken dat je totaal geen idee hebt hoe deze wereld waarin wij zitten in elkaar steekt. Maakt niet uit hoor, ieder zijn ding, maar oordeel niet eer je weet waar je over praat.
Als ze echt ziek waren, en niet ergens te demonstreren.. dan krijgen ze ziekengeld.., Als blijkt dat ze ontterrecht ziek, of afwezig waren.. zou ik als werkgever nog eens een zeer pittig gesprek hebben.
Daar zijn nu hoorzittingen voor. Maar iedereen was ziek. Neem dat maar van mij aan. Ik ben er nog steeds ziek van. Ik mag gelukkig de rest van mij carriere doen wat ik echt leuk vind, nl de uitruk, maar er komt dadelijk een groep mensen die gewoon na 20 jaar aan de kant geschoven wordt. Als je eenmaal bij de brandweer werkt is het moeilijk weer over te stappen naar een andere baan. Het is een soort van leven wat je nergens anders vind. Het is geen 5 dagen in de week van 9 tot 5 baan. Eigenlijk is het a way of life die je pas echt begrijpt als je erin zit.
Ed