Even voor mijn beeldvorming: welk besluit is er nu gevallen waardoor mensen actie zijn gaan voeren?
nu zijn er weer CAO onderhandelingen dus tijd voor acties, de acties zijn tegen de pensioenleeftijd en de CAO.
we worden op 0% verhoging gezet vanwege bezuinigingen, terwijl burgemeesters en wethouders wel 3% per jaar erbij krijgen omdat zij rijksambtenaren zijn, en er geld zat is bij de gemeentes want dat is door de bonden uitgezocht.
En daar bij tegen de verhoging van de pensioenleeftijd waarbij bij de brandweer geen rekening wordt gehouden met eenieder in de FLO of NARregeling of overgangsregeling, die 2 jaar verlenging wil het VNG niet betalen, we moeten al langer doorwerken als 55, de ene 56 de ander 57 en weer anderen 58, Wat moeten wij dan, we MOETEN stoppen met werken, wie betaald ons dan inkomen.
En dan heb ik het nog niet eens over de jaren van 59 t/m 62 waarin wij verplicht levensloopgeld voor moeten bewaren anders hebben we die 3 jaar ook geen geld, die levensloop wordt wel door de baas vol gestort maar heel nederland kan kiezen tussen een spaarloon of levensloop. ik had bijv. spaarloon en dat moest ik stopzetten vanwege die verplichte levensloop.
Elke keer als er CAO onderhandelingen zijn verliest de beroepsbrandweer weer meer geld, en breekt het VNG zijn beloftes, dat moet een keer stoppen, het houdt toch echt een keer op.